Налаштування доступності

4.2

 

ОПИС

З 2000 року досягнуто значного прогресу у виконанні цілі загальної початкової освіти. Загальний рівень охоплення освітою в регіонах, що розвиваються, досяг 91% у 2015 році, а кількість дітей, які не відвідують школу, у світі скоротилася майже наполовину. Також спостерігається різке зростання рівня грамотності, і набагато більше дівчат навчається у школах, ніж будь-коли раніше. Усе це є значними досягненнями.
Однак у деяких регіонах, що розвиваються, прогрес був ускладнений через високий рівень бідності, збройні конфлікти та інші надзвичайні ситуації. У Західній Азії та Північній Африці збройні конфлікти спричинили зростання кількості дітей, які не відвідують школу. Це є тривожною тенденцією. Хоча в регіоні Південної Сахари було досягнуто найбільшого прогресу у зарахуванні до початкової школи серед усіх регіонів, що розвиваються, – з 52% у 1990 році до 78% у 2012 році, – значні розриви залишаються. Діти з найбідніших домогосподарств у чотири рази частіше не відвідують школу порівняно з дітьми із найбагатших домогосподарств. Значні відмінності між сільськими та міськими районами також зберігаються.

Досягнення інклюзивної та якісної освіти для всіх підтверджує переконання, що освіта є одним із найпотужніших і перевірених інструментів для сталого розвитку. Ця ціль передбачає, що всі дівчата та хлопці отримають безплатну початкову та середню освіту до 2030 року. Вона також спрямована на забезпечення рівного доступу до професійного навчання, ліквідацію гендерних та майнових розривів і досягнення загального доступу до якісної вищої освіти.

Цільові завдання ООН

  • До 2030 року забезпечити, щоб усі дівчата та хлопці завершили безплатну, справедливу та якісну початкову та середню освіту, яка забезпечує досягнення відповідних і ефективних результатів навчання.
  • До 2030 року забезпечити, щоб усі дівчата та хлопці мали доступ до якісного раннього розвитку дитини, догляду та дошкільної освіти, щоб бути готовими до початкової школи.
  • До 2030 року забезпечити рівний доступ для всіх жінок і чоловіків до доступної та якісної технічної, професійної та вищої освіти, включаючи університети.
  • До 2030 року значно збільшити кількість молоді та дорослих, які мають відповідні навички, зокрема технічні та професійні, для працевлаштування, гідної роботи та підприємництва.
  • До 2030 року ліквідувати гендерні розриви в освіті та забезпечити рівний доступ до всіх рівнів освіти та професійної підготовки для вразливих груп, включаючи осіб з інвалідністю, корінні народи та дітей у складних життєвих ситуаціях.
  • До 2030 року забезпечити, щоб усі молоді люди та значна частка дорослих, як чоловіків, так і жінок, досягли рівня грамотності та вміння рахувати.
  • До 2030 року забезпечити, щоб усі учні здобули знання та навички, необхідні для сприяння сталому розвитку, включаючи освіту для сталого розвитку та сталого способу життя, права людини, гендерну рівність, культуру миру та ненасильства, глобальне громадянство, а також розуміння культурного розмаїття та внеску культури в сталий розвиток.
  • Будувати та модернізувати освітні заклади, які враховують потреби дітей, осіб з інвалідністю та гендерні аспекти, а також забезпечують безпечні, ненасильницькі, інклюзивні та ефективні навчальні середовища для всіх.
  • До 2020 року значно розширити глобальну кількість стипендій, доступних для країн, що розвиваються, особливо найменш розвинених країн, малих острівних держав і африканських країн, для вступу до закладів вищої освіти, включаючи професійну підготовку та програми з інформаційно-комунікаційних технологій, технічні, інженерні та наукові програми в розвинених країнах і країнах, що розвиваються.
  • До 2030 року значно збільшити кількість кваліфікованих вчителів, зокрема через міжнародну співпрацю для їхньої підготовки в країнах, що розвиваються, особливо найменш розвинених країнах і малих острівних державах.

 

ДОКУМЕНТИ

текст

 

НОВИНИ

БІЛЬШЕ НОВИН