Ще не опубліковано

З нагоди тижня науки у Черкаському національному університеті імені Богдана Хмельницького у межах Всеукраїнського науково-практичного семінару «Зарубіжна література та англійська мова: орієнтири, напрями, методика й інновації» в ННІ іноземних мов працювала Творча майстерня майбутніх вчителів зарубіжної літератури.

Її мета: об’єднання творчих вчителів та викладачів зарубіжної літератури, обмін досвідом, використання сучасних технологій у процесі викладання зарубіжної літератури, обговорення освітньо-професійних програм з підготовки фахівців із зарубіжної літератури.

Організатор — кафедра слов’янської філології, зарубіжної літератури та методики навчання навчально-наукового інституту іноземних мов. Питання для цьогорічного обговорення — викладання зарубіжної літератури у закладах загальної середньої освіти очима студентів. Студенти 2-4 курсів навчально-наукового інституту іноземних мов представили свої напрацювання, презентації, відеороботи.

Студентки Інна Черненко, Юлія Лобода, Дарина Кривошия  підкреслили важливість завдання учителя-словесника — сформувати в кожній особистості школяра кваліфікованого читача. А також визначили завдання вчителя зарубіжної літератури, яке, на їх думку,  полягає в тому, щоб у процесі знайомства з літературним твором він не розпадався на окремі «образи», «характери», «теми», «ідеї», не втрачав своєї краси й загадки, а поставав цілісним витвором мистецтва.

 Дарина Марченко презентувала своє бачення особистості сучасного учителя зарубіжної літератури. Головне завдання вчителя — це пробудження та розвиток інтересу до предмета.

Софія Піддубна, Анастасія Семенцова  впевнені, щоб досягти високого рівня викладання матеріалу, вчителю потрібно постійно вести пошук різноманітних форм і методів навчання. І дуже важливо спрямовувати хід думок учнів так, щоб вони активно, зосереджено прагнули бачити невидиме, розуміти приховане в кожному літературному творі.

Неможливо уявити сучасного вчителя, який не прагнув би використовувати у своїй роботі інтернет-ресурси. Своє бачення використання інтернет-простору запропонували Ксенія Куріло, Аліна Вітер, Анастасія Руденко.

У системі професійної підготовки майбутніх вчителів значне місце займає педагогічна практика. Саме під час проходження педагогічної практики розвиваються практичні вміння, розвивається професійна культура, творче мислення, індивідуальний стиль професійної діяльності. Студентки Анна Мовчан, Яна Гейман  та Вікторія Сіренко  поділилися своїми враженнями від проведених уроків. Вони впевнені, що сучасний вчитель зарубіжної літератури має бути креативним. Креативність виявляється у здатності породжувати незвичайні ідеї, відхилятися від традиційних схем мислення, швидко і вправно вирішувати проблемні ситуації, у спроможності впевнено виходити за межі стереотипів, прагненні й умінні будь-яку, навіть рутинну навчальну працю перетворити на свято особистих досягнень і радісних відкриттів кожного школяра. Урок креативного вчителя – свято яскравих думок, увага й повага до кожної дитини.

Художнє слово — це виховання розуму і виховання серця; це розвиток логічного і образного мислення; це виховання духовно багатої особистості. І саме урок літератури має стати уроком життя, на якому завжди говорять про актуальні проблеми. Вікторія Недуха, Євгеній Провозюк  та Анастасія Семенцова  порушили болючу проблему — тему другої світової війни у художній літературі, представили власне бачення сучасної війни в Україні крізь призму поезії.

Схвальні відгуки отримали також доповіді Тетяни Буграк  («Проблема вибору у романі А. Камю «Чума»), Владислава Трюхана  («Проблема морального вибору та пошук сенсу життя у трагедії Й. В. Гете «Фауст»), Романа Щербухи  («Влада грошей у романах О. де Бальзака») та багатьох інших.

Робота Творчої майстерні майбутніх вчителів зарубіжної літератури дозволяє визначити інтереси, нахили, творчі здібності та професійні можливості  наших студентів; сприяє розвитку самостійності, ініціативності, упевненості в собі.

Із відгуків учасників та слухачів:

Тетяна Мізіна, вчителька-методистка ЗОШ І-ІІІ ступенів № 8 м. Черкаси Черкаської міської ради Черкаської області:

— Дуже цікаві роботи! Бомбезний захід в цілому! Талановиті, грамотні, креативні студенти. Великі молодці! Щиро дякуємо кафедрі слов’янської філології, зарубіжної літератури та методики навчання ЧНУ та всім учасникам, бажаємо подальших успіхів!

Лариса Коломієць, учителька зарубіжної літератури Скориківського загальноосвітнього закладу середньої освіти І-ІІІ ступенів з дошкільною установою Новодмитрівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області:

— Дякуємо ЧНУ за можливість долучитися до заходу такого рівня! Вітер позитивних перемін чекає наші школи! Сучасній школі дуже потрібні молоді й цікаві вчителі.

Андрійчук Тетяна, учителька зарубіжної літератури Черкаської спеціалізованої школи № 27 І-ІІІ ступенів ім. М. К. Путейка Черкаської міської ради Черкаської області:

— Дякуємо! Запрошуйте!  Школа чекає таких вчителів!

Марина Соловйова, учителька зарубіжної літератури Черкаської загальноосвітньоїї школи І-ІІІ ступенів № 19 Черкаської міської ради Черкаської області:

— Запрошуйте і надалі. Готові співпрацювати! Побажання одне — більше працювати з текстом, з художнім словом!

Оксана Константинова, учителька зарубіжної літератури Черкаської міської гімназії № 9 імені О. М. Луценка Черкаської міської ради Черкаської області:

— Щиро дякуємо за чудові виступи!

Вікторія Огієнко, консультантка комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Черкаської міської ради Черкаської області:

— Запам’яталися яскраві доповіді науковців, вчителів зарубіжної літератури, студентів, панельні дискусії, а головне — атмосфера спільної творчої співпраці.  Знаково, що у межах  семінару відбулося традиційне обговорення змісту освітньо-професійних програм із залученням вчителів-практиків.

Вікторія Недуха, студентка ННІ іноземних мов, учасник Творчої майстерні:

— Дякуємо, що так чудово навчили!

Кафедра слов’янської філології, зарубіжної літератури та методики навчання