У навчально-науковому інституті педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва відбувся триденний Міжнародний семінар-тренінг «Виховання характеру у дітей. Конфліктологія». Ініціатори проведення заходу — викладачі кафедри дошкільної освіти, зокрема, її завідувач Інна Ніколаєску. Участь у семінарі-тренінue взяли студенти , викладачі Черкаського національного університету, психологи та спортивні тренери.

Спікерами семінару-тренінгу стали з Техасу — Бред і Тенья Белл. Нині пан Бред займає посаду Регіонального директора і відповідає за функціонування чотирьох шкільних кампусів, а також за зростання кількості шкіл у західному Техасі. Пані Тенья має ступінь бакалавра в галузі дошкільної та шкільної освіти, ступінь магістра в галузі адміністративної роботи школи. Вона є дипломованим директором дитсадків та шкіл, дипломованим суперінтендантом дитсадків та загальноосвітніх шкіл, викладачем читання та англійської мови як іноземної.

Під час семінару спікери поділилися власним досвідом роботи з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку, розповіли про особливості роботи з проблемними дітьми різного віку в США. Вони розглянули програму, за якою вчителі Техасу працюють із дітьми для формування моральних якостей особистості. Крім цього, гості продемонстрували практичні вправи для запобігання конфліктним ситуаціям між вихователем/вчителем і батьками/дітьми.

Перший день семінару-тренінгу пройшов під темою «Виховання характеру у дітей. Конфліктологія». Тенья Белл поділилася досвідом виховання дітей у США, окреслила періоди розвитку людини від народження до 18 років, звернула увагу на формування поведінки у дітей та академічний ріст і розвиток характеру згідно Тривіуму. Вона також розповіла про роботу з дітьми, які мають труднощі в навчанні (затримка розумового розвитку, порушення сенсорної інтеграції, синдром дефіциту уваги / синдром дефіциту уваги з гіперактивністю, дислексія, аутизм).

Другий день тренінгу передбачав усвідомлення студентами та викладачами таких основних загальнолюдських цінностей, як чесність, надійність, повага, відповідальність, сміливість, турбота, справедливість та надія. Відтак, усі учасники тренінгу вступали в дискусії стосовно трактувань понять, обговорювали важливість формування моральних якостей у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку та за допомогою практичних порад вчилися формувати у дітей розуміння моральних якостей.

Окрім цього, було розглянуто основні правила комунікації вихователя/вчителя з батьками/проблемними дітьми та продемонстровано вправи для прояву найкращих якостей вихованця. Викладачі й студенти самостійно розробляли вправи для формування у дітей моральних якостей, наводили приклади найяскравіших проявів моральних якостей у відомих людей Черкаської області.

Під час заключного дня семінару-тренінгу учасники ознайомились із програмою «A Hope-Full Year», що застосовується педагогами у формуванні моральних якостей студентів штату Техас. Слухачі семінару-тренінгу отримали низку корисних порад щодо встановлення правил (границь, рамок) для дитини. Крім цього, всі бажаючі мали змогу поставити запитання спікерам стосовно освітньої системи, соціальної підтримки дітей-сиріт, організації освітнього процесу в США.

Усі учасники отримали сертифікати міжнародного зразка про проходження 12-годинного семінару-тренінгу «Виховання характеру в дітей. Конфліктологія».

Викладачі інституту висловлюють сподівання на подальшу співпрацю та втілення здобутого досвіду на практиці.


ННІ педагогінчої освіти, соціальної роботи та мистецтва