Налаштування доступності

bgb
 
 
 
 

Березень для Навчально-наукового центру ментального здоров’я Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького став місяцем самопізнання, комунікації та творчості. Учасники заходів вчилися працювати в команді, висловлювати емоції через мистецтво, приймати себе, усвідомлювати власну цінність та долати упередження щодо гендерних ролей.

Розпочався місяць в Центрі ментального здоров'я з інтерактивного заняття для студентів першого курсу ННІ української філології та соціальних комунікацій ОП «Журналістика», ОП «Видавничий бізнес, редагування та медіадизайн», ОП «Реклама та PR у медіагалузі», спрямованого на розвиток комунікативних навичок та ефективної взаємодії в колективі. Під час заняття студенти директорка Центру Юлія Сіденко запропонувала учасникам виконати вправи, спрямовані на покращення комунікації, налагодження довіри та побудову групової взаємодії.

Цього ж дня психологиня Центру Дана Борікова провела онлайн-лекцію «Нетипові прояви мізогінії». Під час онлайн зустрічі проаналізували, як прояви мізогінії впливають на суспільство та особисті відносини, обговорили, як розпізнати такі прояви та реагувати на них. Учасники поглянули на проблему інакше та обмінялися думками у безпечному просторі.

Також у березні Юлія Сіденко провела тренінг «Ефективна комунікація в команді», для студентів ННІ економіки і права спеціальностей D3 «Менеджмент» і D4 «Публічне управління та адміністрування», груп МОа-24МОб-24МОв-24ПУА-23, в межах Global Money Week.

— У сучасному світі, де інформація поширюється зі швидкістю світла, ефективна комунікація в команді стає не просто навичкою, а справжнім мистецтвом. Цей тренінг, проведений в межах Global Money Week, відкрив перед учасниками нові горизонти взаємодії. Вони не лише опанувалитехніками спілкування, але й навчилися перетворювати слова на інструменти впливу, будуючи мости розуміння та співпраці, — подякувала Юлії Олександрівні Анжела Гриліцька, кандидатка економічних наук, доцентка кафедри менеджменту та державної служби.

Не менш важливим і захопливим був практикум «Арт-терапія в дії: емоції через мистецтво». Спікером виступила психологиня, художниця Наталія Гурець. Присутні ознайомилися з роботами видатних українських художників та намагалися зрозуміти, що ж хотів передати автор. Практичною частиною зустрічі, стало завдання намалювати власний малюнок, з огляду на свої відчуття і почуття, які виникли після перегляду картини.

Самоцінність та самооцінка є невіддільною частиною нашого сприйняття. Вона дійсно впливає на якість життя. Обговорили, чому важливо зрозуміти свою цінність без зовнішніх оцінок і розібрали основні міфи про самооцінку.

Тренінг на тему «Ментальне здоров'я: мистецтво турботи про себе» провела Юлія Сіденко для вчителів Черкаської спеціалізованої школа І-ІІІ ступенів № 20. Це було не просто теоретичне обговорення, а практичні заходи з акцентом на: резильєнтність (емоційну стійкість), антикрихкість, ментальне здоров’я, самодопомогу, самопіклування.

Обговорювалися стратегії турботи про себе: пошук внутрішніх ресурсів для подолання стресу, знаходження часу на відпочинок, найефективніші способи відновлення енергії (хобі, спорт, творчість), вибудовування здорових меж між роботою й особистим життям.
Резильєнтність — це навичка, яка виховується. Почати можна з дрібниць — наприклад, щоденного запису «3 речі, за які я вдячний сьогодні».

Під час лекції-дискусії «Почути себе серед шуму світу: прийняття як прояв свободи» мова йшла про світ навколо, який сповнений очікувань, думок інших людей та нескінченного шуму. Студенти та викладачі, які долучилися, разом з психологинею Анною Лисенко обговорили важливі питання: прийняття себе та своїх емоцій, вплив соціальних норм на наше самосприйняття, та як знайти внутрішню свободу й гармонію.

Важливою частиною роботи став напрям індивідуальної психологічної підтримки. Упродовж березня психологиня Центру Дана Борікова провела 32 консультації. Найчастіше студенти та мешканці міста зверталися з питаннями, пов’язаними з емоційною втомою та стресом, внутрішніми конфліктами, покращенням міжособистісних відносин, а також роботою над самооцінкою та впевненістю в собі.

Вікторія Бондаренко, студентка 3-Ж курсу ННІ української філології та соціальних комунікацій

ННЦ ментального здоров’я