У фойє навчального корпусу №1 Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького відкрилася виставка карикатур «АнтиЛокшина» на тему медіаграмотності. Черкащанам представили роботи переможців однойменного всеукраїнського конкурсу карикатур.

Провела конкурс громадська організація «Детектор медіа» за підтримки Посольства США. З осені минулого року художники з різних куточків України надіслали на конкурс 168 робіт.

Як зазначають організатори, раніше на тему медіа грамотності вже проводився конкурс есе, за його результатами було видано 2 книжки. Цього разу обрали  формат карикатури. Це креативний спосіб привернути увагу. Адже малюнки — це завжди цікаво. Глядач може постояти і поміркувати, що там зображено. Тематика робіт — порушення стандартів журналістики, «джинса» у вітчизняних медіа, пропаганда, фейки, безпека в інтернеті та інше.

Підсумки конкурсу підбили в кінці лютого в Києві. Нині ж ГО «Детектор медіа» спільно з кафедрою журналістики, реклами та PR-технологій Черкаського національного продемонструють 26 кращих карикатур черкаському глядачеві.

Координатор медіапроектів громадської організації Олена Демченко, презентуючи виставку в ЧНУ, зазначає, що конкурс мав на меті висвітлити проблеми, які  існують в українському медіасередовищі.

—  Наші акції на тему медіаграмотності дуже популярні, це один із способів дослідження цих проблем. Виставкою «АнтиЛокшина»  порушено досить багато питань: проплачені матеріали, залежність ЗМІ від їхніх власників та редакційної політики, стереотипи в медіа. Глядачів переконують, що потрібно критично аналізувати інформацію, яку вони отримують зі ЗМІ.

Мотивами, що спонукали взяти участь у конкурсі карикатур, поділилася  Кароліна Ускакович,  яка посіла 3 місце:

— Я стажувалася в українській медіа компанії. Ця тема мені була близька і цікава, тому й вирішила спробувати свої сили в проекті.

На відкритті виставки в ЧНУ побували всі охочі, а ще — викладачі та студенти-медійники, представники місцевих ЗМІ.

— Виставка мене вразила. Тут наочно зображено проблеми сучасного медіапростору, показано, що майже будь-яке медіа можна «купити», незважаючи на його популярність та спектр висвітлення новин, — ділиться враженнями Валентина Вінковська, другокурсниця ННІ УФСК.

Виставка доступна для вільного перегляду в часи роботи університету з 23 березня по 17 квітня. Тож організатори запрошують усіх охочих із нею ознайомитися.

Підготував Володимир Баранник, студент 1 курсу ННІ УФСК

Фото: Артем Новіков, студент 1 курсу ННІ УФСК