bgb
 
 
 
 
 

У Черкаському національному університеті імені Богдана Хмельницького триває проєкт «ЧНУ — 295 днів війни».

Рівно 295 днів тому росія почала повномасштабне вторгнення в Україну і змінила життя кожного українця.

За ці дні ми переоцінили багато речей та дізналися чимало нового. Українська нація — міцніша, ніж здавалося. Ворог не такий вже й страшний, якщо ти справді любиш свою землю.

Ми запропонували нашим викладачам, аспірантам, студентам, працівникам дати відповідь на чотири питання, які сьогодні хвилюють усіх українців.

Попри непрості виклики освітній процес у Черкаському національному триває у змішаному форматі, з дотриманням вимог безпеки. Про те, як викладачам вдається організувати освітній процес в умовах війни, звідки черпає сили та про що мріє після перемоги, розповідає у відео директор ННІ природничих та аграрних наук Максим Гаврилюк.

 — України чи закордон і чому?

— З початком війни відповідь була однозначна — тільки в Україні. Тому з перших днів війни разом з моїми колегами, викладачами, разом з друзями шукали можливість допомагати Збройним Силам України. Ці дні були дуже напружені морально, тому ми готувались до зустрічі ворога і в Черкасах. Будували захисні споруди, брали участь в інших роботах і шукали можливість в будь-який спосіб допомагати армії.

— Як війна змінила Ваше життя?

— З одного боку, здається, що воно не змінилося, тому що ми, як і раніше, працюємо в університеті, з іншого боку, не вірно було б стверджувати, що воно не змінилося. Зміни колосальні, тому що, я буду говорити не тільки про себе, а про викладачів ННІ природничих та аграрних наук, на першому місці була й залишається допомога Збройним Силам України. Вільний час ми приділяємо цьому, постійно збираємо кошти. Після перших стресових тижнів стало зрозумілим, що безпосередню участь у війні бере лише частина українців. Інша частина продовжує жити відносно мирним життям. Тому наше найперше завдання все ж таки навчати студентів, тому що молодь повинна навчатися. 14 березня в університеті було відновлено навчання, хоча на першому етапі були запитання від окремих студентів і деяких викладачів: «Як можна навчатись під час війни?». Ми приділили чимало зусиль, щоб відновити навчання в такому дистанційному режимі, адже частина студентів перебувала закордоном, частина — вдома. Я дуже радію, що ми змогли повноцінно завершити навчальний рік. А з початком нового навчального року ми побачили, що дистанційне навчання має свої суттєві недоліки. Студента-фахівця природничих спеціальностей дуже важко підготувати без навчання в аудиторіях, тому всі наші зусилля були спрямовані на те, щоб переконати студентів повертатись до навчання в університет. І, таким чином, практично всі лабораторні заняття другого-четвертого курсів, магістрів проходили тут, в університеті. Перший курс навчався в стінах університету повністю і це дуже добре, тому що вони повноцінно могли навчатися. Але ми пам’ятаємо труднощі, з якими ми стикнулися уже в цьому семестрі, зокрема це регулярні повітряні тривоги. Коли нерідко я, наприклад, викладач дисципліни, мусив переривати пару, ну і залежно від того що це за пара, якщо небагато студентів, то брав ноутбук, спускався з ними в сховище і там продовжував навчання; якщо це лабораторне заняття, на превеликий жаль, його приходилося припиняти й переносити на інший час, тому що в сховищі лабораторне заняття провести неможливо. Новим викликом для нас було відключення електрики, в зв’язку з тим, що росіяни руйнують нашу енергетичну систему. У зв’язку з цим усі викладачі уже підлаштовувалися під цей режим. Я дивився, якщо в цей проміжок часу може зникнути світло, то або на цей час ми ставимо лабораторне заняття і його можна провести якраз в аудиторії, або, якщо це лекція, то заряджаємо наперед ноутбук і теж проводимо його в аудиторії, тому що дистанційно провести його неможливо. Загалом навантаження дуже зросло на всіх викладачів університету, в тому числі й нашого інституту. Тому заняття зазвичай проходять в такому форматі: я приходжу на пару, там сидить певна кількість студентів, ми наживо з ними працюємо. Водночас я вмикаю камеру і під’єднується частина студентів, які не мають змоги бути присутніми, тому що вони десь далеко. Крім того, є студенти, які взагалі за кордоном або з інших причин не змогли під'єднатися до цього заняття і вони виконують це завдання онлайн. Таким чином фактично викладач нерідко двічі проводить заняття: в аудиторії й з тими, хто онлайн та індивідуально, перевіряючи роботи тих, хто надсилає пізніше. Та головне в нашій роботі — це якість навчання, тому йдемо назустріч студентам і намагаємось робити так, щоб вони завершили не тільки цей семестр, а й продовжили навчання. Тобто все зараз підпорядковано декільком цілям: допомога армії та підлаштування під такі умови, які ми на сьогодні маємо. Я, наприклад, згадую, коли ми запланували засідання вченої ради інституту, перед початком прозвучав сигнал повітряної тривоги. Хто був в університеті, спустилися в сховище й там уже проводили вчену раду. Тобто підлаштовуємося і все проводимо, що мусимо робити в таких непростих умовах.

— Звідки черпаєте сили?

— Звісно, дуже важко відволікатися від думок про війну, про тих воїнів, які дають нам змогу сьогодні працювати. Надихає, напевне, все ж таки робота, тому що, коли ти занурюєшся в навчальний процес, відволікаєшся. Також надихає спілкування з близькими, з друзями. Також наукова діяльність і регулярне зайняття спортом.

— Яку мрію хочете здійснити після нашої перемоги?

— Думаю найголовніша мрія всіх нас — це зараз сама перемога, це те, про що ми всі мріємо. Що буде після перемоги? Ну я думаю, що для мене хотілося б повернутися до подорожей як по Україні, так і закордоном. Повернутися до наукових експедицій, які сьогодні здійснювати неможливо. Тому бажаємо нашим воїнам перемоги! І всім нам!

 Пресслужба Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького


 
Ми використовуємо cookie
Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити вам найкращий досвід на нашому сайті. Файли cookie дозволяють нам аналізувати трафік та покращувати наш контент.