bgb
 
 
 
 
 

ННІ української філології та соціальних комунікацій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького долучився до проведення занять зі слухачами «Університету третього віку».

Згідно з наказом Міністерства соціальної політики України у серпні 2011 року започатковані «Університети третього віку» як соціально-педагогічна послуга для осіб похилого віку. У Черкасах «Університет третього віку» діє при Територіальному центрі надання соціальних послуг. Його діяльність спрямована на реалізацію концепції навчання впродовж життя, а програма максимально наближена до моделі класичного університету.

Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького є одним із партнерів, що допомагають реалізувати освітній процес.

Завідувачка кафедри українського мовознавства і прикладної лінгвістики Людмила Шитик провела заняття з української мови, на якому обговорювали питання унікальності й самобутності української мови, її лексичного багатства, фонетичної милозвучності, строкатості афіксів, морфологічної варіантності, синтаксичної свободи. Слухачі продемонстрували неабияку зацікавленість порушеними проблемами, активно коментували родзинки української мови, а також висловили побажання й надалі працювати над удосконаленням мовленнєвих навичок.

У грудні заплановано два заняття з народознавства, які проведе в «Музеї українського рушника» професорка Наталія Ярмоленко.

Викладачі кафедри журналістики, реклами та PR-технологій — завідувачка Тетяна Бондаренко та старша викладачка Світлана Коваль провели інтерактивне заняття з боротьби з дезінформацією та маніпуляцією.

— Вік не повинен стишувати освітні амбіції людей та закривати доступ до всього нового й модерного. Тренінг допоможе слухачам та слухачкам Університету третього віку розібратися у світі дезінформації, а також дасть конкретні інструменти для боротьби з ІПСО, яку проводить ворог проти нашої країни, — звернулась до присутніх завідувачка кафедри журналістики, реклами та PR-технологій Тетяна Бондаренко.

Подібні уроки з медіаграмотності проводили минулого року в школах міста. Наразі з’явилася змога порівняти рівень сприйняття інформації серед молоді та старшого покоління.

Під час уроку присутні вчилися відрізняти реальні зображення від згенерованих ШІ та дізнавалися про таке поняття як «медіаграмотність».

Учасники тренінгу поповнили свій словник такими поняттями, як дезінформація, маніпуляція фактами, фейк, пропаганда, прихована реклама, клікбейт, цензура та зіграли в гру, навчившись знаходити ці поняття в публікаціях медіа.

Під час заняття навчилися відрізняти факт від судження та правильно верифікувати інформацію, дізналися, як не стати жертвою фішингу та інших видів шахрайств в інтернет-просторі та ознайомилися з переліком «білих медіа».

Обговорили також правила споживання новин у месенджерах, зокрема в телеграмі. Слухачів лекції навчили встановлювати двофакторну автентифікацію, аби посилити захист особистої інформації. Учасники тренінгу також навчилися аналізувати чутки та відокремлювати правду від дезінформації.

Тетяна Бондаренко та Світлана Коваль пояснили присутнім, чому не можна брати участь у розважальних, проте небезпечних опитуваннях.

— Усе, що ви робите в мережі, залишає свій слід, тому будьте обачні під час споживання та поширення контенту, — додала старший викладач кафедри журналістики, реклами та PR-технологій Світлана Коваль.

Підсумовуючи, спікери та слухачі визначили основні кроки до медіаграмотності.

Учасники тренінгу поділилися, що завдяки навчанню дізналися, як правильно поширювати новини та розрізняти фейк від правди, подякували за отриманий досвід та запевнили, що тепер будуть більш уважно споживати контент.

— Тренінг із медіаграмотності вважаю актуальним. Нам варто розуміти, що треба сприймати як факт, а де є фейк або маніпуляція чи інша інформація. Тому медіаграмотність і в побуті, і професійній діяльності, я вважаю, відіграє свою роль, — поділилась враженнями слухачка Університету третього віку, голова Правління ГО «КолоОбіг» Світлана Бєляєва.

Кафедра українського мовознавства і прикладної лінгвістики

Кафедра журналістики, реклами та PR-технологій