Від самого початку військової агресії рф команда Міністерства освіти і науки України активно займається напрацюванням нових цифрових рішень у сфері освіти. Про це йдеться у листі заступника Міністра з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Артура Селецького:

«Ми прагнемо, щоб здобувачі освіти мали можливості продовжувати освітній процес у зручних для них умовах та із залученням сучасних технологій.

МОН дійшов домовленостей з провідними світовими освітніми онлайн-платформами Coursera, Udemy та Edx щодо безкоштовного надання ними онлайн-курсів для здобувачів професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти.

Coursera надає безкоштовний доступ до понад 5200 курсів і 2200 проєктів від провідних університетів і партнерів Coursera на платформі Coursera for Campus для всіх українських закладів освіти та здобувачів освіти. Реєстрація для закладів освіти відкрита за покликанням https://bit.ly/3r0Q7FL.

Додаткові ресурси щодо використання платформи Coursera:

— якщо не вдається зареєструватися, будь ласка, надішліть повідомлення, заповнивши цю форму (у темі повідомлення зазначте - Ukraine Student Response);

— Admin Help Center.

Платформа edX надала доступ до понад 1600 онлайн-курсів і програм від провідних світових установ і компаній на EdX Online Campus. Реєстрація для закладів вищої освіти відкрита за покликанням https://bit.ly/3MtIGQt.

З метою залучення якомога більшого та різноманітного освітнього контенту для використання закладами освіти України МОН також співпрацює з провідними закладами вищої освіти інших країн (як-то, MIT, Stanford University, Southern New Hampshire University, Arizona State University).

Окрім цього, команда МОН працює над формуванням пакету домовленостей із компанією Zoom щодо надання безкоштовних ліцензій на використання їх продукту для закладів професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, а також із компанією Google щодо   надання безкоштовних додаткових рішень Google Workspace for Education для забезпечення освіти в умовах воєнного стану.

Враховуючи комплексний підхід до вирішення питання організації дистанційного навчання, МОН передбачено визначення відповідального працівника в закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, який буде опікуватися впровадженням напрацьованих командою МОН рішень щодо організації дистанційного навчання — розгортанням курсів онлайн-платформ, світових університетів та цифрових продуктів — у своєму закладі освіти, комунікацією з партнерами з розвитку, здобувачами освіти та МОН.

З огляду на різні можливості закладів освіти до застосування наразі відкритих онлайн-курсів, через осіб, які відповідальні за впровадження онлайн-освіти у закладах будуть надаватися рекомендації щодо різних моделей ефективного впровадження онлайн-контенту в освітні програми. Такі рекомендації будуть спрямовані на максимально ефективне застосування онлайн-курсів в українських закладах освіти, проте не обмежуватимуть їхню академічну свободу.

Наразі вже нормативно визначено одну з можливих форм застосування відкритих онлайн курсів — визнання результатів проходження цілого курсу: в Міністерстві юстиції України 16 березня 2022 року за №328/37664 зареєстровано наказ МОН від 08 лютого 2022 року №130 «Про затвердження Порядку визнання у вищій і фаховій передвищій освіті результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти».

Крім того, відповідно до пункту 8 Порядку заклад фахової передвищої або вищої освіти має право зарахувати здобувачу освіти до 25% відповідної освітньої програми результати навчання, здобуті ним у ході неформальної та/ або інформального навчання, а для спеціальностей галузі знань 12 «Інформаційні технології» — до 35%.

Ми дякуємо вам за співпрацю! У ці часи особливо важливе єднання заради  спільної мети. Майбутнє нашої країни залежить від якісної освіти наших майбутніх українських професіоналів.

Бережіть себе! Слава Україні!»

Міністерство освіти і науки України