26 листопада 2020 року на базі навчально-наукового інституту педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні тенденції в розвитку педагогіки, психології та соціальної роботи».

Співорганізаторами конференції виступили комунальний навчальний заклад «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» та комунальна установа «Черкаський міський методичний кабінет установ освіти» Черкаської міської ради. На міжнародному рівні до організації та участі у конференції долучилися: Університет Томпсон Ріверс (Канада); Балтиморський коледж (штат Mеріленд, США); Софійський університет ім. Св. Климента Охрідського (м. Софія, Болгарія); Гуманітарно-природничий університет імені Яна Длугоша (м. Ченстохова, Республіка Польща); гуманітарний університет (м. Сосновець, Республіка Польща); Бакинський слов’янський університет (м. Баку, Азербайджан).

Загальна чисельність учасників — 125 осіб, у т.ч. зарубіжні вчені: доктор Олександр Кондрашов (Університет Томпсон Ріверс, Канада), докторка філософії Олена Наунабер (Балтиморський коледж, штат Mеріленд, США), Анна Клим-Климашевська (докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри освіти вчителів, Природничо-гуманітарний університет (м. Седльце, Республіка Польща), Емілія Миленков Рангелова (докторка педагогічних наук, професорка Софійського університету ім. Св. Климента Охрідського, президентка Асоціації професорів слов’янських країн (APSP), спеціалістка з інклюзивної освіти (м. Софія, Болгарія), Насибова Севіндж Халіл гизи (докторка педагогічних наук, професорка, Бакинський слов’янський університет, Азербайджан), Мірзоєва Ульвія Алігусейн гизи (докторантка, кандидатка педагогічних наук, доцентка, Бакинський слов’янський університет, Азербайджан), Мар’яна Ємельянова (співробітниця Міжнародного відділу Гуманітарно-природничого університету імені Яна Длугоша (м. Ченстохова, Республіка Польща), Мар’яна Гасяк, студентка Манітобського університету (м. Вінніпег, Канада).

З вітальним словом та побажаннями продуктивної роботи звернулися проректор з наукової, інноваційної та міжнародної діяльності професор Сергій Корновенко, директор навчально-наукового інституту педагогічної освіти, соціальної роботи та мистецтва професор Тимофій Десятов.

Серед тематичних напрямів конференції: інноваційні методи і технології електронного навчання в Новій українській школі; сучасні шляхи безперервного професійного розвитку та підвищення кваліфікації педагогічних працівників: міжнародний і вітчизняний досвід; візія реформування української освіти в контексті потреб суспільства і глобальних технологічних змін; новітні методики та альтернативні форми розвитку компетентностей учнів у європейському освітньому просторі; якість освіти в соціокультурному вимірі ХХІ століття; концептуальні підходи до інклюзії в початковій освіті: тенденції, напрями реалізації, перспективи; гуманістичні засади педагогіки партнерства і пріоритет розвитку особистості у форматі філософії змін; толерантність і недискримінація в освітньому процесі: психологічний і соціальний аспекти.

До участі в конференції долучилися стейкхолдери кафедри початкової освіти: Валентина Мединська — методистка з початкової освіти, вихователів груп продовженого дня комунальної установи «Черкаський міський методичний кабінет установ освіти» Черкаської міської ради; Сергій Саєнко — директор Черкаської гімназії № 1; Ірина Топчій — директорка Черкаської гімназії № 9 ім. О. М. Луценка та інші фахівці у сфері освіти Черкащини та України.

Під час роботи конференції висвітлено актуальні питання та перспективні шляхи впровадження інноваційних змін у сфері освіти, зумовлених викликами впроваджених карантинних обмежень. У цих нових умовах як ніколи важливими є формування інформаційно-комунікаційної компетентності учасників освітнього процесу, шляхи забезпечення якості освіти на різних рівнях, необхідність пришвидшення впровадження результаті наукових досліджень у педагогічну практику. Значну увагу приділено розвитку соціальної сфери: впровадження медіації у систему освіти, формування інклюзивного освітнього середовища, міжнародний досвід інтеграції ветеранів та учасників АТО та формування сприятливого освітнього середовища, дотримання прав дитини.

 

ННІ педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва