Налаштування доступності

bgb
 
 
 
 

У Черкаському національному університеті імені Богдана Хмельницького відбувся науково-практичний семінар з міжнародною участю «Актуальні проблеми й перспективи розвитку шкільної освіти мовно-літературної галузі НУШ», організований кафедрою методики навчання, стилістики й культури української мови ННІ української філології та соціальних комунікацій.

З вітальним словом до учасників семінару звернувся Олександр Спрягайло, проректор з наукової та інноваційної діяльності. Олександр Васильович наголосив на тому, що нині перед учителями-словесниками стоїть одне з найважливіших завдань — формування української ідентичності молодого покоління; питання національної свідомості, патріотизму, відповідальності за майбутнє України набули особливого значення, а на уроках української мови і літератури формується цілісна особистість, свідома свого коріння.

— Особливо приємно бачити на семінарі випускників ННІ української філології та соціальних комунікацій, які не просто успішні в професії, а прагнуть ділитися досвідом, навчатися нового, не зупиняються в прагненні вдосконалюватися. Я переконана, що вчителем-словесником школа стоїть, це ті люди, які найбільш причетні до формування громадянського суспільства, відповідальні за становлення комунікативної компетентності учня, – поділилася враженнями Оксана Іванченко, директорка ННІ української філології та соціальних комунікацій.

Захід об’єднав науковців України, Австрії, учителів-словесників Черкащини, педагогів Данії, Чехії. Учасники семінару обмінялися досвідом, обговорили нові підходи до навчального процесу в мовно-літературній галузі НУШ, ознайомилися з основними тенденціями створення підручників з української мови для 5-8 класів, визначили ефективні технології навчання української мови й літератури. Особливу увагу семінару було звернено на актуальні питання STEM-освіти, інтерактивні методи навчання, ефективні освітні платформи в мережі, професійний імідж учителя-словесника, специфіку формування мовної особистості в навчальних закладах Австрії, Данії, Чехії.

— Такі наукові заходи вкрай необхідні освітянам, адже це чудова нагода зустрітися в колі однодумців, об’єднаних спільною метою, поділитися власними методичними напрацюваннями, надихнутися результатами діяльності колег, — зазначила Юлія Зоря, завідувачка навчально-тренінгового центру STEM-освіти Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників, кандидат педагогічних наук, доцент.

Підкреслила унікальність події Оксана Старокожка, студентка 4-А курсу спеціальності Середня освіта «Українська мова, література та англійська мова», адже це гарна нагода послухати авторів підручників, поспілкуватися з учителями-словесниками, отримати ґрунтовні фахові відповіді на питання, пов’язані з проблематикою НУШ.

— Нашою метою було продемонструвати на прикладах педагогічного досвіду словесників важливість реформування шкільної освіти, адже сучасний учень — це особистість нової генерації, тому й підходи до його навчання мають відрізнятися від тих, що існували раніше; саме тому проведення семінарів практичного спрямування важливе для науковців, учителів, студентів, які здобувають педагогічний фах — зауважила Вікторія Руденко, гарантка ОП «Українська мова і література», завідувачка кафедри методики навчання, стилістики й культури української мови.

Організатори науково-практичного семінару вдячні всім учасникам за цікаві доповіді, плідну дискусію та ентузіазм!

Кафедра методики навчання, стилістики й культури української мови.

Фото: Софія Фесенко, студентка 1-PR курсу