Міждисциплінарну лекцію-практику «Мова довіри: комунікація крізь призму психології» провела директорка ННЦ ментального здоров’я Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького Юлія Сіденко для студентів та викладачів кафедри журналістики, реклами та PR-технологій.
Зустріч стала частиною професійного колабу психологів та медійників, покликаного навчити майбутніх комунікаторів вибудовувати діалог, заснований на довірі.
— Психологія — невіддільний складник як професійного, так і особистісного становлення журналіста. У вашій професії психологія вона допомагає як у професійному розвитку, так і в особистому становленні.
На думку спікерки, журналісти й психологи мають спільний виклик – неможливо повністю передбачити, з якою людиною доведеться спілкуватися. Психолог може бодай частково підготуватися, отримавши попередню анкету клієнта, журналіст же має працювати з відкритим полем. Підготовка до інтерв’ю — це не лише фактчекінг і з’ясування біографічної довідки, а й психологічна підготовка: вивчення слабких і сильних сторін співрозмовника, перегляд попередніх інтерв’ю, розуміння контексту.
У фокусі уваги лекторки була типологія особистостей. За словами Юлії Сіденко, жодна схема точно не відображає реальність, типології дають «точку опори» у сприйнятті співрозмовника. Для журналіста це інструмент, що допомагає з перших хвилин інтерв’ю розпізнати, які слова, інтонації чи теми зможуть відкрити людину й перевести розмову у формат діалогу, а не сухого обміну запитаннями та відповідями.
Під час живого діалогу зі студентами спікерка не раз наголошувала на спільності двох професій. І психолог, і журналіст мають уважно слухати, помічати невербальні сигнали, шукати шлях до довіри.
Юлія Сіденко навела кейси зі своєї практики, коли правильно вибудувана атмосфера допомагала досягати взаєморозуміння навіть у найскладніших ситуаціях.
Зустріч проходила у форматі активної взаємодії з аудиторією. Юлія Олександрівна жартувала та реагувала на репліки студентів, чим продемонструвала на практиці те, про що вона говорила: довіра народжується з діалогу, а не з монологу.
— Було цікаво дізнатися, як психологія допомагає в практичній журналістиці, почути поради, як відчути співрозмовника і зробити інтерв’ю якіснішим, — поділилася враженнями студентка 3-Ж курсу Катерина Супрун.
Для майбутніх журналістів, рекламників і PR-фахівців «мова довіри» — це основа етичної комунікації у майбутній професії. Уміння розпізнати тип особистості, дібрати слова, створити безпечний простір для розмови — усе це робить матеріал глибшим, а взаємини з аудиторією більш приязними.
https://cdu.edu.ua/news/maibutnikh-zhurnalistiv-reklamnykiv-ta-piarnykiv-chnu-psykholohy-vchyly-vybudovuvaty-vzaiemyny.html#sigProId1bc290337e
Автор: Артем Іщенко, студент 3-Ж курсу ННІ української філології та соціальних комунікацій.
Фото: Єлизавета Корнійчук, студентка 3-Ж курсу ННІ української філології та соціальних комунікацій