Сесія у розпалі, попри святковий настрій, студентам потрібно виконувати завдання, складати екзамени. Ми вирішили допомогти студентам Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, тому поспілкувалися з різними викладачами на тему сесії.
Науковці дали рекомендації щодо відмінного складання їхніх дисциплін, розповіли, що їх дратує у студентах, а що, навпаки, дуже подобається. Щоб отримати цінні знання, які безперечно допоможуть пройти випробування під назвою «сесія» без нервів і перескладань, отримати шматочок позитиву у вигляді щирих побажань від викладачів, — читайте матеріали рубрики «Готуємося до сесії: як отримати "відмінно"».
Свої «секрети» розкриває викладачка ННІ української філології та соціальних комунікацій Лідія Кавун — докторка філологічних наук, професорка кафедри української літератури та компаративістики.
За словами науковиці, студенти вважають її суворою і навіть трішки побоюються:
«Насправді я люблю своїх учнів і поважаю, але хочеться, щоб вони запам’ятали предмет, взяли якісь нюанси для свого творчого розвитку, використали їх у практичній діяльності.
Лідія Іванівна викладає такі предмети, як: «Українська література першої половини ХХ ст.», «Літературознавчі методології», «Методика викладання української і зарубіжної літератури» та ін.
«На семінарах студенти готують «заняття» для своїх першокурсників, таким чином ми відштовхуємося від практики до теорії, а не навпаки. Завдяки такій стратегії студентам складні предмети даються легше»
Рекомендації, як отримати «відмінно» в Лідії Кавун:
1. Література як мистецтво слова потребує повсякчасного читання протягом усього життя, адже цей процес розвиває мовлення, пам'ять, мислення — загалом робить людину освіченою. Тому треба обов’язково читати тексти з навчальної програми.
2. У студента не виходить прочитати повністю все? Це нормально, адже зараз студент багато працює поза стінами університету.
«Але необхідно креативно підходити до вивчення художньої літератури: посилатися на критичний матеріал, мати свою думку щодо твору, бути активним на парі».
3. Не читати з «вікіпедії». Викладач теж готується до пари, і він вже знає всі ці джерела. Краще сказати менше і від себе, ніж переказати багато чужих думок.
4. Бути творчою особистістю протягом семестру. Якщо був активним, то набираєш потрібну кількість балів й отримуєш «відмінно» автоматом.
5. Якщо все ж потрібно йти на екзамен, необхідно позитивно налаштувати себе. Це можна зробити за допомогою читання гарних віршів (ідеально, якщо це ті твори, які потрібно вивчити на іспит) або прослуховування класичної музики.
6. Важливо смачно поїсти, виспатися, зберігати спокій.
«Не слухайте двієчників, вони, як правило, «жахають» однокурсників надприродною вимогливістю викладача. Йдіть відповідати в перших числах разом із відмінниками. Вони «заразять» вас своїм спокоєм».
7. Критична ситуація — все забув? Тоді запам’ятай хоча б назву і колір підручника та ім’я викладача, розкажи, чим сподобався мій курс, і продекламуй свій улюблений вірш.
Обережно! Викладачу не подобається невихованість та агресивність.
«Уночі на месенджер приходить о другій ночі повідомлення: «Маю завтра у вас екзамен, як його скласти?». Не треба так робити».
За словами Лідії Іванівни, бувають студенти, що не знають матеріалу і при цьому «викручуються» агресивно.
«Одна справа, коли учень доброзичливий і має почуття гумору, тоді я йду на поступки. А буває, коли студент звинувачує викладача, однокурсників за несправедливі оцінки, просить: «Запитайте ще щось!» — і нічого не може відповісти. Тоді я його відсилаю на перескладання, бо хочеться, щоб він все-таки щось вивчив».
Побажання від науковиці:
«Ставтеся до процесу навчання творчо, відповідально, креативно. Будь-який викладач побачить вашу зацікавленість, й обов’язково піде на зустріч!»