bgb
 
 
 
 
 

Низку актуальних питань, що стосуються системи вищої освіти Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії, були обговорені на науково-практичному семінарі для студентів магістратури психологічного факультету Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.

Захід був організований доценткою кафедри іноземних мов Наталією Орловою і проведений магістранткою з менеджменту персоналу з кваліфікацією Королівського інституту персоналу та розвитку (Chartered Institute of Personnel and Development), аспіранткою другого курсу дослідницької групи The Human Resources, Work and Employment в CBL UWE, викладачкою кафедри бізнесу та менеджменту Університету Західної Англії у місті Бристоль (University of the West of England, Bristol) Марією Орловою.

Окремий час був відведений для аналізу аспектів, пов’язаних з підготовкою і написанням кваліфікаційної роботи. Починаючи з загальних положень щодо обсягів роботи і критеріїв оцінювання, учасники семінару відкривали для себе особливості академізму британської системи. Неочікуваною інформацією, як зізналися студенти, стали питання, пов’язані з нюансами схвалення тематики робіт університетськими комітетами з етики. Студенти були вражені обсягом і змістовим наповненням документів, необхідних для проведення досліджень, особливо тих, до яких як учасники залучені діти й вразливі категорії дорослих. Доповідачка зупинилась на деталях структурних особливостей магістерської роботи, серед яких виявилися розділи, що не входять до складу кваліфікаційних робіт магістрів вітчизняних університетів, як-то критичні роздуми і огляд процесу й результатів власного навчання. Доповідь викликала неабиякий інтерес у слухачів. Попри необхідність у перекладі та деяких роз’ясненнях, під час періоду, відведеного на запитання, які студенти пробували формулювали англійською, доповідачка була вражена рівнем розуміння поданої інформації.

У процесі обговорення учасники зізналися, що для них стали несподіванкою згадані у презентації види підтримки студентів магістратури. Крім супроводу під час написання кваліфікаційної роботи, студенти отримують підтримку усього підрозділу, всі співробітники якого мають політику відкритих дверей і спілкуються зі студентами неформально, обговорюючи будь-які занепокоєння, проблемні моменти або просто приділяючи час на каву. В університеті широко розповсюджена практика студентських радників, консультацій і допомоги бібліотекарів. Крім того, зважаючи на приналежність магістрантів до психологічного факультету, не дивною стала зацікавленість групами психологічної підтримки і сприяння покращенню психічного здоров’я студентів магістратури. Учасники висловили сподівання на продовження зустрічей у будь-якому форматі, щоб більш детально обговорити етичні проблеми проведення наукових досліджень. Адже ця тема зайняла перше місце під час дискусії.

Психологічний факультет