bgb
 
 
 
 
 

Кафедра початкової освіти на базі Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького організувала та провела науково-методичний семінар «Організація співпраці учасників освітнього процесу для забезпечення психолого-педагогічного супроводу осіб з особливими освітніми потребами» за участі провідних комунальних установ та закладів освіти міста й області.

З вітальним словом до учасників  семінару  звернуся директор ННІ педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва, професор Тимофій Десятов. Він наголосив на доцільності проведення таких практичних зустрічей з фахівцями різних установ, загальноосвітніх і спеціальних закладів освіти  з метою організації співпраці учасників освітнього процесу в навчанні дітей з особливими освітніми потребами.

В. о. завідувача кафедри початкової освіти, професорка Тетяна Зорочкіна подякувала учасникам за увагу до теми заходу   та   за можливість викладачам і студентами кафедри початкової освіти  переймати досвід від фахівців.  Адже   кафедра здійснює підготовку асистентів вчителів,  а цього року розпочала підготовку  майбутніх логопедів та фахівців зі спеціальної освіти.

Із установами і закладами освіти, з якими ще не були укладені договори, кафедра  початкової освіти ініціювала укладання Договору про співпрацю з Черкаським національним університетом імені Богдана Хмельницького.

У ході заходу заслухали та обговорили доповіді з актуальних питань. Старша викладачка кафедри початкової освіти, кандидатка педагогічних наук Інна Литвин  розповіла про партнерську взаємодію як основу ефективного упровадження інклюзивного навчання у закладах освіти області.

Особливості роботи інклюзивно-ресурсного центру на сучасному етапі розвитку окреслила директорка комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр з відділенням денного перебування дітей з особливими освітніми потребами» Чорнобаївської селищної ради Черкаської області Алла Гуназа.

Практичний психолог  Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 32 Ірина Щур наголосила на важливості формування толерантного ставлення до осіб з особливими потребами в інклюзивному освітньому середовищі.

Як відбувається реалізація прав дітей з особливими потребами щодо здобуття якісної освіти, поінформувала заступник директора комунального закладу «Черкаська спеціальна школа Черкаської обласної ради» Ірина Гордієнко.

Друга частина заходу передбачала презентацію практичних кейсів, обмін думками і реалізацію спільних проєктів.

Вікторія Донець, психолог комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Степанківської сільської ради, розповіла про реалізацію  принципів рівних прав та можливостей для осіб з особливими потребами на базі Степанківської територіальної громади.

Світлана Воротило, директорка комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Городищенської міської ради Черкаської області, окреслила напрямки співпраці ІРЦ із закладами освіти щодо організації інклюзивного навчання (з досвіду роботи ІРЦ).

З особливостями командної роботи в інклюзивних класах познайомила Галина Титаренко, директорка Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 26 імені І.Ф.Момота Черкаської міської ради Черкаської області  та Олена Гейван-Лобова, директорка комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Чигиринської міської ради Черкаської області.

Анфіса Гринцова, фахівець комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Чигиринської міської ради Черкаської області, розповіла про логопедичний масаж як один із ефективних напрямків корекційно-розвиткової роботи.

Олена Литвин, фахівець  комунальної установи «Канівський інклюзивно- ресурсний центр Канівської міської ради Черкаської області продемонструвала  використання асистивних технологій у роботі з дітьми з особливими потребами (з досвіду роботи ІРЦ).

Кафедра початкової освіти