Студенти і викладачі ННІ міжнародних відносин, історії та філософії Черкаського національного університету імені Богдана 28 жовтня 2025 року долучилися до онлайн-зустрічі представників освіти з українським істориком, політиком, громадським діячем, доктором філософії Володимиром В’ятровичем на тему «Як і чому назвали нинішню війну з Росією? Підсумок дискусій істориків та політиків».
Зустріч відбувалася у форматі короткої лекції-виступу і питань по суті проблеми. Головні теми, які було порушено: назва війни і її політично-інформаційний сенс; чому в медіа й публічному дискурсі трапляються різні формулювання («війна з Росією», «російсько-українська війна», «вітчизняна» тощо); роль історичної пам’яті й наративів — як історики трактують місце цієї війни в національній пам’яті, які історичні паралелі використовують опоненти/противники; чому важливо розвінчувати радянські/пропагандистські міфи; інформаційна війна та пропаганда — як російська пропаганда намагалася та намагається нав’язати певні назви й сенси; необхідність протидії через освіту й просвітництво; наслідки для навчання й методики викладання — практичні питання: які терміни вживати в класі, як обговорювати війну зі школярами/студентами, як працювати з джерелами й архівами.
Питань до спікера було багато і більшість мали гострий характер. Учасники також хотіли почути практичні рекомендації для повсякденної роботи в закладах освіти, з громадськістю. Чому ЗМІ інколи вживають різну термінологію і чи це має політичний сенс? Яка найкраща практика для вчителя: як називати подію в шкільному курсі історії/громадянської освіти? Як працювати з учнями, які мають родинні зв’язки з регіонами, де панує інша інтерпретація подій? (питання про ідентичність та емоційні реакції). Які джерела/архіви використовувати для пояснення причин і характеру агресії?
Розмова була потрібною освітянам і громадськості в цілому, для розуміння і донесення базових засад сучасних подій як у школі, в закладі вищої освіти, у ЗМІ, серед громадян України як у країні, так і за її межами.
ННІ міжнародних відносин, історії і філософії

