Налаштування доступності

bgb
 
 
 
 

Студенти спеціальності «Артменеджмент новацій» Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького взяли участь у практичному занятті на тему «Культурна адаптація та міжкультурна комунікація в бізнесі: досвід української підприємиці у Польщі».

Спікеркою стала пані Леся Скроб — косметологиня, яка до 2022 року вела успішний б’юті-бізнес у містах Сміла та Черкаси, а нині працює у польському Вроцлаві.

Під час зустрічі пані Леся поділилася власним досвідом адаптації до нової культурної та професійної реальності, розповіла про різницю у бізнес-комунікації між Україною та Польщею, важливість освіти, мови й відкритості до інновацій.

Передовсім Леся Скроб висловила щиру вдячність польській родині та громадянам Польщі, які прийняли її та сина на польській землі та допомогли адаптуватися. Зауважила, що вони підтримують зв’язки і досьогодні.

Пані Леся узагальнила цінності, які вирізняють польське суспільство. Серед них – культ родини, шанування власних національних традицій.

Прикро усвідомлювати, що в Україні це теж було споконвіку, але нині загублено, бо не підтримувалося чужою українському етносу державою. По селах наші бабусі берегли ці традиції.  Коли бачиш у Польщі  старовинні костьоли, а в цей же час в Україні більше совєцької і постсовєцької архітектури, приходить розуміння, скільки національної та культурної спадщини у нас було штучно знищено.

Пані Леся відзначила, що Україна — країна з високою діловою культурою, активним розвитком підприємництва і чесною конкуренцією між суб’єктами підприємницької діяльності, що сприяє поліпшенню якості обслуговування і працює на користь споживачів товарів чи послуг.

За словами польсько-української підприємиці, надзвичайно високий рівень українських маркетологів визнають і у Європі. Зазвичай, це люди з класними бізнес-ідеями. Наприклад, Андрій Федорів, український маркетолог, засновник Fedoriv Group, навчав українських підприємців: твої ідеї найкращі, вони повинні приносити користь людям, не бійся нічого, якщо ти створюєш корисний і цікавий продукт.

На думку пані Лесі, цей досвід є надзвичайно актуальним для всіх, хто хоче працювати на європейські ринки і завойовувати європейських споживачів.

Я завжди знала, що в нас люди найкращі і найкраща країна, але цінність України зросла в рази у моїй свідомості, адже ці моменти гостро відчуваються в порівнянні, — підсумувала зустріч Леся Скроб.

Студенти активно ставили запитання, обговорювали значення культурної чутливості, толерантності та міжкультурної компетентності в сучасному бізнесі.

Захід організовано в межах курсу «Кроскультурний менеджмент» із метою розвитку навичок ефективної взаємодії у глобалізованому діловому середовищі.

Вікторія Шульга, студентка 2 курсу ННІ педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва