Студенти спеціальності «Артменеджмент новацій» Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького взяли участь у практичному занятті на тему «Культурна адаптація та міжкультурна комунікація в бізнесі: досвід української підприємиці у Польщі».
Спікеркою стала пані Леся Скроб — косметологиня, яка до 2022 року вела успішний б’юті-бізнес у містах Сміла та Черкаси, а нині працює у польському Вроцлаві.
Під час зустрічі пані Леся поділилася власним досвідом адаптації до нової культурної та професійної реальності, розповіла про різницю у бізнес-комунікації між Україною та Польщею, важливість освіти, мови й відкритості до інновацій.
Передовсім Леся Скроб висловила щиру вдячність польській родині та громадянам Польщі, які прийняли її та сина на польській землі та допомогли адаптуватися. Зауважила, що вони підтримують зв’язки і досьогодні.
Пані Леся узагальнила цінності, які вирізняють польське суспільство. Серед них – культ родини, шанування власних національних традицій.
Прикро усвідомлювати, що в Україні це теж було споконвіку, але нині загублено, бо не підтримувалося чужою українському етносу державою. По селах наші бабусі берегли ці традиції. Коли бачиш у Польщі старовинні костьоли, а в цей же час в Україні більше совєцької і постсовєцької архітектури, приходить розуміння, скільки національної та культурної спадщини у нас було штучно знищено.
Пані Леся відзначила, що Україна — країна з високою діловою культурою, активним розвитком підприємництва і чесною конкуренцією між суб’єктами підприємницької діяльності, що сприяє поліпшенню якості обслуговування і працює на користь споживачів товарів чи послуг.
За словами польсько-української підприємиці, надзвичайно високий рівень українських маркетологів визнають і у Європі. Зазвичай, це люди з класними бізнес-ідеями. Наприклад, Андрій Федорів, український маркетолог, засновник Fedoriv Group, навчав українських підприємців: твої ідеї найкращі, вони повинні приносити користь людям, не бійся нічого, якщо ти створюєш корисний і цікавий продукт.
На думку пані Лесі, цей досвід є надзвичайно актуальним для всіх, хто хоче працювати на європейські ринки і завойовувати європейських споживачів.
Я завжди знала, що в нас люди найкращі і найкраща країна, але цінність України зросла в рази у моїй свідомості, адже ці моменти гостро відчуваються в порівнянні, — підсумувала зустріч Леся Скроб.
Студенти активно ставили запитання, обговорювали значення культурної чутливості, толерантності та міжкультурної компетентності в сучасному бізнесі.
Захід організовано в межах курсу «Кроскультурний менеджмент» із метою розвитку навичок ефективної взаємодії у глобалізованому діловому середовищі.
https://cdu.edu.ua/news/ukrainska-pidryiemytsia-podilylasia-dosvidom-vedennia-biznesu-u-polshchi.html#sigProId16f1e0b2ca
Вікторія Шульга, студентка 2 курсу ННІ педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва
										
										
