На базі ННЦ ментального здоров’я Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького відбулася лекція на тему «Мистецтво екологічної комунікації: слова, що будують мости».
Спікерка, психологиня, випускниця психологічного факультету, Анна Лисенко розпочала лекцію зі знайомства з учасниками та обговорення їхніх очікувань. Слухачі ділились, що наразі відчувають потребу у розвитку навичок з комунікації, у здатності поліпшувати стосунки з оточенням та умінні утримувати увагу саме вербальними засобами.
Особливістю взаємодії Анни Лисенко з аудиторією був дискусійний метод спілкування та подання матеріалу. Лекторка зверталася до присутніх з такими запитаннями: «Яка це правильна комунікація?», «Навіщо нам комунікувати?», «Чи в кожній розмові є мета?», «Чому ми продовжуємо спілкуватися з людьми, які нас дратують?»
Під час зустрічі учасники розбирали конкретні ситуації та короткі повідомлення за структурою, яку запропонувала психологиня. Анна Лисенко провела вправу для аналізу висловів не лише на рівні тексту, а й на рівні підтексту. Будь-яка частина розмови та конкретні повідомлення містять в собі емоції, цінності, потреби, мету та раціональну складову. При цьому пані Анна наголошувала, що кожен вислів та окремі слова важливо аналізувати в межах обставин та повного контексту.
Психологиня також розкрила питання чесності та конгруентності у комунікації. На її думку, конгруентністю є чесність із самими собою та чесність з оточенням.
— Але конгруентність — це не абсолют, до якого ми прагнемо, а напрямок. Неможливо у 100% ситуацій бути конгруентними та екологічними, — уточнила психологиня.
Особливу зацікавленість викликало питання агресії у спілкуванні. Анна Лисенко допомогла з’ясувати та порівняти мету, стан та результат як для екологічної, так і для неекологічної агресії. Екологічна агресія сприяє якісному зворотному зв’язку, спрямована на конкретну ситуацію та зміцнює зв’язок. Неекологічна агресія спрямована на іншу людину, супроводжується низьким рівнем саморегуляції та підсилює руйнацію зв’язку.
Наприкінці лекції психологиня провела вправу, за допомогою якої слухачі мали змогу випробувати та відчути на собі саме неекологічну агресію у спілкуванні — перефразовування ситуації з метою образити та спровокувати свого співрозмовника. Під час даної активності присутні спостерігали перефразування на рівні тексту, інтонації та на рівні тіла.
https://cdu.edu.ua/news/u-tsentri-mentalnoho-zdorovia-chnu-vidbulasia-lektsiia-pro-mystetstvo-komunikatsii.html#sigProIdde1597f7f1
Анастасія Притула, магістрантка кафедри журналістики, реклами та PR-технологій.