bgb
 
 
 
 
 

На базі Навчально-наукового центру ментального здоров’я триває проєкт «Артифікація 2.0», що реалізує Центр креативних індустрій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького та «Фонд Миколи Бабака» у межах грантової програми «Культура допомагає / Culture helps» за сприяння ГО «Інша Освіта» / Insha Osvita та zusa і фінансування від Європейського Союзу.

У межах проєкту уже проведено частину арт-терапевтичних груп на різноманітні тематики під керівництвом провідних практикуючих психологів м. Черкаси.

Арт-терапевтичні зустрічі є не лише територією, де кожен може висловити свої переживання, а й простором однодумців та середовищем душевного збагачення. Глибока саморефлексія стала неоголошеною співведучою проєкту.

Викладачі психологічного факультету активно долучаються до активностей та діляться професійними знаннями.

— Важливий не тільки простір, де проводиться арт-терапевтичне заняття, а й людина, яка його проводить, — коментує психологиня арт-терапевтка, доцентка кафедри психології, глибинної корекції та реабілітації Ірина Сірик, описуючи важливість особистісного внеску у процес взаємодії психолога та аудиторії.

Під супроводом Ірини В’ячеславівни відбулася зустріч на тему «Мандалотерапія. Збалансування сфер життя». 

Мандалотерапія є чудовим інструментом для розкриття творчого потенціалу. Мандала уособлює собою гармонію та є символом початку життя. Робота була орієнтована на врівноваження різноманітних сфер життя та на аналіз кількості енергії, яку ми в них вкладаємо. Для цього учасникам пропонувалося використати техніку «Колесо балансу», проасоціювати кожен сектор кола з певним кольором, після чого за допомогою кольорових ниток створити мандалу, яка несе в собі ідеальний розподіл важливості кожної сфери життя.

Для глибшого розуміння поняття «балансу» Ірина В’ячеславівна пропонує ставити собі важливе метафоричне запитання: «Уявіть, що ви їдете на кареті, колеса якої є вашими колесами балансу. Чи далеко ви заїдете?»

«Наповни життя сенсом (цілепокладання та робота з самооцінкою)» — такою була тема наступної зустрічі з Іриною Сірик. Психологиня вкотре наголосила на важливості відновлення власних ресурсів, розумінні наших потреб та їхній взаємозв’язок з цілями, які ми ставимо собі в житті. Прозвучала ідея, що міцною самооцінка стає там, де ми опираємося на наші реальні здобутки та сильні сторони. В процесі роботи аудиторія мала можливість зануритися в дитинство та попрацювати з внутрішнім супергероєм, створювала особистий герб та шукала провідний девіз життя. Щоб закріпити отриманий результат, Ірина В’ячеславівна запропонувала використати метафоричні карти з метою прояснення потреб внутрішньої дитини.

Участь у проєкті «Артифікація 2.0» надає чудову можливість для покращення стосунків з самими собою, допомагає розширити кругозір та навіть може стати першим поштовхом до омріяних оновлень у житті.

— Доки ми не змінимось внутрішньо, наш світ по-новому не заграє, — стверджує Ірина В’ячеславівна, оскільки лише ми самі є творцями нашої реальності.

Арт-терапевтичне заняття на тему «Неіснуюча тварина за мотивами картин тотемних звірів Марії Примаченко» провела в. о. декана Психологічного факультету, психологиня, арт-терапевтка Олена Куліш. Вона запропонувала відтворити образ власної неіснуючої тварини через образи картин Марії Примаченко. Цей метод є чудовим способом для роботи з тривожністю та напруженням. Експресія була вагомою частиною роботи, а рука створила можливість відкрити канал для вербалізації внутрішнього стану. Зворотний зв'язок — завершальна частина всього процесу, оскільки Олена Володимирівна допомогла здійснити інтерпретацію отриманої творчості. Родзинкою роботи стала міжособистісна взаємодія групи, яка полягала у створенні асоціацій до малюнків, що дало можливість глибше розкрити особливості кожного учасника.

Психологиня, старша викладачка кафедри психології, глибинної корекції та реабілітації Любов Драгола провела арт-терапевтичне заняття, присвячене відновленню емоційного стану та життєвого ресурсу.

На початку зустрічі Любов Драгола розповіла про поняття особистого ресурсу, його види, важливість і способи відновлення.

Перша порада щодо відновлення ресурсу, була про важливість сну. Психологиня наголосила:

— Якщо, повернувшись додому, хочете спати й маєте на це час, спіть! Дозволяйте собі маленькі радощі. Наприклад, це може бути список, що робить вас щасливими, маленькі дрібнички, які я можу зробити для себе, і виконувати по одному пункту щодня.

Друга частина арт-терапії була присвячена саме практичним завданням, метою яких було показати і зорієнтувати на ті ресурси, які учасники можуть використовувати для себе. Загалом учасники виконали чотири вправи: «Я є, я маю, я можу, я буду», «місце сили», «подушка безпеки», «багаж щастя». Наприкінці спілкування кожен з учасників мав змогу витягнути для себе карту ресурсу.

Заняття арттерапевтичних груп «Артифікація 2.0» тривають. Мета цих активностей — сприяти інтеграції до черкаської громади осіб, яким довелось вимушено змінити місце проживання внаслідок війни. Долучитись до участі в арттерапевтичних занять мають можливість здобувачі вищої освіти Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.

Заняття відбувають двічі на тиждень до 14 листопада о 15:00.

Реєстрація для участі у заході за телефоном 0939348905 або на сторінці інстаграм Навчально-наукового центру ментального здоров’я – @mental_health_centre_chnu.
Місце проведення: вул. Остафія Дашкевича, 24, НК 4, ауд. 102.

Анастасія Притула, магістрантка кафедри журналістики, реклами та PR-технологій,

Вікторія Бондаренко, студентка 3-Ж курсу ННІ української філології та соціальних комунікацій


 
Ми використовуємо cookie
Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити вам найкращий досвід на нашому сайті. Файли cookie дозволяють нам аналізувати трафік та покращувати наш контент.