bgb
 
 
 
 
 

На базі Навчально-наукового центру ментального здоров’я триває проєкт «Артифікація 2.0», що реалізує Центр креативних індустрій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького та «Фонд Миколи Бабака» у межах грантової програми «Культура допомагає / Culture helps» за сприяння ГО «Інша Освіта» / Insha Osvita та zusa і фінансування від Європейського Союзу.

У межах проєкту уже проведено частину арт-терапевтичних груп на різноманітні тематики під керівництвом провідних практикуючих психологів м. Черкаси.

Арт-терапевтичні зустрічі є не лише територією, де кожен може висловити свої переживання, а й простором однодумців та середовищем душевного збагачення. Глибока саморефлексія стала неоголошеною співведучою проєкту.

Викладачі психологічного факультету активно долучаються до активностей та діляться професійними знаннями.

— Важливий не тільки простір, де проводиться арт-терапевтичне заняття, а й людина, яка його проводить, — коментує психологиня арт-терапевтка, доцентка кафедри психології, глибинної корекції та реабілітації Ірина Сірик, описуючи важливість особистісного внеску у процес взаємодії психолога та аудиторії.

Під супроводом Ірини В’ячеславівни відбулася зустріч на тему «Мандалотерапія. Збалансування сфер життя». 

Мандалотерапія є чудовим інструментом для розкриття творчого потенціалу. Мандала уособлює собою гармонію та є символом початку життя. Робота була орієнтована на врівноваження різноманітних сфер життя та на аналіз кількості енергії, яку ми в них вкладаємо. Для цього учасникам пропонувалося використати техніку «Колесо балансу», проасоціювати кожен сектор кола з певним кольором, після чого за допомогою кольорових ниток створити мандалу, яка несе в собі ідеальний розподіл важливості кожної сфери життя.

Для глибшого розуміння поняття «балансу» Ірина В’ячеславівна пропонує ставити собі важливе метафоричне запитання: «Уявіть, що ви їдете на кареті, колеса якої є вашими колесами балансу. Чи далеко ви заїдете?»

«Наповни життя сенсом (цілепокладання та робота з самооцінкою)» — такою була тема наступної зустрічі з Іриною Сірик. Психологиня вкотре наголосила на важливості відновлення власних ресурсів, розумінні наших потреб та їхній взаємозв’язок з цілями, які ми ставимо собі в житті. Прозвучала ідея, що міцною самооцінка стає там, де ми опираємося на наші реальні здобутки та сильні сторони. В процесі роботи аудиторія мала можливість зануритися в дитинство та попрацювати з внутрішнім супергероєм, створювала особистий герб та шукала провідний девіз життя. Щоб закріпити отриманий результат, Ірина В’ячеславівна запропонувала використати метафоричні карти з метою прояснення потреб внутрішньої дитини.

Участь у проєкті «Артифікація 2.0» надає чудову можливість для покращення стосунків з самими собою, допомагає розширити кругозір та навіть може стати першим поштовхом до омріяних оновлень у житті.

— Доки ми не змінимось внутрішньо, наш світ по-новому не заграє, — стверджує Ірина В’ячеславівна, оскільки лише ми самі є творцями нашої реальності.

Арт-терапевтичне заняття на тему «Неіснуюча тварина за мотивами картин тотемних звірів Марії Примаченко» провела в. о. декана Психологічного факультету, психологиня, арт-терапевтка Олена Куліш. Вона запропонувала відтворити образ власної неіснуючої тварини через образи картин Марії Примаченко. Цей метод є чудовим способом для роботи з тривожністю та напруженням. Експресія була вагомою частиною роботи, а рука створила можливість відкрити канал для вербалізації внутрішнього стану. Зворотний зв'язок — завершальна частина всього процесу, оскільки Олена Володимирівна допомогла здійснити інтерпретацію отриманої творчості. Родзинкою роботи стала міжособистісна взаємодія групи, яка полягала у створенні асоціацій до малюнків, що дало можливість глибше розкрити особливості кожного учасника.

Психологиня, старша викладачка кафедри психології, глибинної корекції та реабілітації Любов Драгола провела арт-терапевтичне заняття, присвячене відновленню емоційного стану та життєвого ресурсу.

На початку зустрічі Любов Драгола розповіла про поняття особистого ресурсу, його види, важливість і способи відновлення.

Перша порада щодо відновлення ресурсу, була про важливість сну. Психологиня наголосила:

— Якщо, повернувшись додому, хочете спати й маєте на це час, спіть! Дозволяйте собі маленькі радощі. Наприклад, це може бути список, що робить вас щасливими, маленькі дрібнички, які я можу зробити для себе, і виконувати по одному пункту щодня.

Друга частина арт-терапії була присвячена саме практичним завданням, метою яких було показати і зорієнтувати на ті ресурси, які учасники можуть використовувати для себе. Загалом учасники виконали чотири вправи: «Я є, я маю, я можу, я буду», «місце сили», «подушка безпеки», «багаж щастя». Наприкінці спілкування кожен з учасників мав змогу витягнути для себе карту ресурсу.

Заняття арттерапевтичних груп «Артифікація 2.0» тривають. Мета цих активностей — сприяти інтеграції до черкаської громади осіб, яким довелось вимушено змінити місце проживання внаслідок війни. Долучитись до участі в арттерапевтичних занять мають можливість здобувачі вищої освіти Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.

Заняття відбувають двічі на тиждень до 14 листопада о 15:00.

Реєстрація для участі у заході за телефоном 0939348905 або на сторінці інстаграм Навчально-наукового центру ментального здоров’я – @mental_health_centre_chnu.
Місце проведення: вул. Остафія Дашкевича, 24, НК 4, ауд. 102.

Анастасія Притула, магістрантка кафедри журналістики, реклами та PR-технологій,

Вікторія Бондаренко, студентка 3-Ж курсу ННІ української філології та соціальних комунікацій