bgb
 
 
 
 
 

Тренінг із медіаграмотності для учнів міських шкіл провела днями в Черкаському національному університеті імені Богдана Хмельницького кандидат наук із соціальних комунікацій, начальник відділу виховної роботи Людмила Солодка.

Перед початком інтенсиву школярам, вихованцям гуртка «Юні кореспонденти» Центру дитячої та юнацької творчості м. Черкаси, пощастило також познайомитися ближче з неформальним аспектом життя студентів, оскільки в цей час в університеті проходила Фотосушка «Я — студент. Давайте пожартуємо». Організатори фотосушки — студентська рада університету та буккросинг «Freebook». Діти познайомилися із заступником голови студради університету Нікітою Прогуновим, який розповів про переваги нашого ВНЗ та запросив школярів у майбутньому стати частиною нашої університетської родини.

Далі Людмила Солодка провела з учасниками тренінгу тімбілдінг на Університетській площі, аби під час навчання їм було легше один із одним співпрацювати. На вулиці діти знайомилися ближче та розповідали, хто чим захоплюється і пишається.

Після цікавої гри діти включилися в процес засвоєння основ медіаграмотності в навчальній аудиторії. Учні вчилися критично мислити, аналізувати інформацію, яка до них надходить із різних медіа, відзрізняти фейки від правдивої інформації, розрізняти пропаганду й інформування, упізнавати «джинсу». Тренінг проходив в інтерактивній формі: усі учасники спілкувалися один із одним, відповідали на питання та ставили їх. Спочатку школярі розповідали, що розуміють під поняттям «новина», а потім малювали джерела, з яких беруть інформацію. Також тренер запропонувала учасникам заповнити табличку «Моє медіаполе», аби вони проаналізували джерела, з яких отримують інформацію, та скільки на це витрачають часу. Під час роботи в команді школярі створювали новини та пробували правильно подавати їх у своєму ЗМІ.

— Медіатренінг виявився надзвичайно корисним і повчальним, — поділилася враженнями учасниця тренінгу, учениця 11-А класу СШ № 28 Дар'я Василенко. — Ми дізналися і розібрали такі поняття як інформація, пропаганда, фактчек та багато іншого. Завдяки тому, що робота була у формі інтерактиву, нам було комфортно комунікувати.

Тренінг став можливим завдяки Академії української преси, де за підтримки AKADEMIE DW було організовано заняття з медіаосвіти для тренерів, який пройшла Людмила Солодка.

— Теперішіній світ змінився. Недостатньо пасивно сприймати інформацію, принаймні тому, що можна потонути в інформаційному потоці, який ллється на нас із усіх медіа, — зауважує Людмила Солодка. — У наш час бути медіаграмотним — це не забаганка, а скоріше вимога сьогодення. Адже нині бути спроможним протистояти спокусі, уникнути інформаційного сміття, вміти читати між рядків, відрізнити інформацію від реклами, протистояти методам промивання мізків, вміти критично мислити й аналізувати інформацію вкрай необхідно. Саме такі цілі й були метою тренінгу з медіаграмотності для вихованців гуртка «Юні кореспонденти».

Після завершення тренінгу, який тривав два дні, усі учасники отримали відповідні сертифікати, а ще масу позитивних емоцій та набір компетентностей, необхідних для активної й усвідомленої  участі в житті медійного суспільства.

 

 

БІЛЬШЕ ФОТО

 

Марина Клімчук, студентка 4-Ж ННІ української філології та соціальних комунікацій

Фото: Студентки ННІ УФСК Марина Клімчук, Анна Тиха,

відеооператор ЦДЮТ м. Черкаси Марина Сухенко