bgb
 
 
 
 
 

У Черкаському національному університеті імені Богдана Хмельницького пройшов науково-методичний івент «Інноватика в ЗВО: особливості забезпечення якості освіти у підготовці педагогів закладів загальної середньої та дошкільної освіти — 2024».

Зустріч відбулася за участі науковців Національної академії педагогічних наук України, представників Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, директорів навчально-наукових інститутів університету, деканів факультетів, керівників управлінь освіти міста та директорів шкіл міста Черкаси.

— Призначення цього заходу — продемонструвати ту освітню модель, яка сформувалась у нашому університеті. Ця модель вибудовується на комунікації та врахуванні думки роботодавців при розробці нових освітніх програм. Вона передбачає можливість запровадження дуальної освіти: не лише опанування теоретичних знань, а й практичну діяльність студентів у закладах освіти. Така модель уже дає добрі результати. Керівники закладів загальної середньої освіти засвідчують, що ті фахівці, які приходять до них працювати, мають гарну теоретичну підготовку та практичні навички. Щороку загальноосвітні заклади м. Черкаси приймають на роботу від 5 до 9 наших випускників, — розповів перший проректор ЧНУ імені Богдана Хмельницького Василь Мойсієнко.

Заступник директора департаменту — начальниця управління освіти Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради Надія Євчак подякувала Черкаському національному за підготовку кваліфікованих фахівців:

— Хочу подякувати університету за співпрацю, яку ми налагодили, й працюємо пліч-о-пліч вже декілька років поспіль. До нас приходять студенти на стажування і ми дякуємо за підготовку таких фахівців, — говорить Надія Євчак.

— Рада сьогодні бути в Черкасах. Дякую вам за те, що попри всі обставини, ви працюєте з нашою молоддю та дітьми. Упевнена, що наша робота буде плідною та ефективною, — додала академік-секретар відділення філософії освіти, загальної та дошкільної педагогіки Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член (академік) НАПН України Світлана Сисоєва.

У своїй доповіді «Місія і професійна діяльність учителя в умовах воєнного стану в Україні» Світлана Сисоєва проінформувала учасників заходу про діяльність Національної академії педагогічних наук України, спрямовану на підтримку професійної діяльності вчителя, його ментального здоровʼя під час війни, про новітні розробки вчених академії, зокрема, стратегію військово-патріотичного виховання дітей і молоді в системі освіти України, науково-методичні посібники й програми вчених академії з проблем національно-патріотичного виховання дітей та молоді, формування у них української національної ідентичності, методики і  технології надання психологічної й соціально-педагогічної допомоги педагогічним працівникам закладів освіти в умовах воєнного стану в Україні та педагогічним працівникам, які працюють з учнями з особливими освітніми потребами.

Під час заходу учасники обговорили, зокрема, місію і професійну діяльність учителів в умовах воєнного стану в Україні, розвиток цифрової екосистеми Черкаського національного, моделювання професійної діяльності майбутніх фахівців в умовах інтеграції України в європейський освітній простір та сучасні підходи до формування педагогічного професіоналізму викладачів.

— Попри війну та постійний стрес нам важливо розвивати освіту. Я рада, що сьогодні на заході є представники різних рівнів: початкової освіти, середньої, вищої та післядипломної. У нас на обговоренні цікаві та актуальні теми, тому наша співпраця обов'язково матиме результат, — зазначила заступник голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, докторка філологічних наук, професорка Олена Єременко.

У своїй доповіді Олена Єременко разом із заступницею керівника секретаріату Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти Олександрою Осіюк проаналізували проблеми зовнішнього оцінювання освітніх програм за спеціальностями 013 «Початкова освіта» та 014 «Середня освіта».

Директор навчально-наукового центру цифрового розвитку та якості освіти, доктор педагогічних наук, професор Валерій Гриценко та керівник центру дистанційної освіти, докторка педагогічних наук, професорка Галина Луценко розповіли про розвиток цифрової екосистеми Черкаського національного. Професорка кафедри дошкільної та спеціальної освіти, докторка педагогічних наук, професорка Кіра Гнезділова акцентувала увага на питаннях моделювання професійної діяльності майбутніх фахівців в умовах інтеграції України в європейський освітній простір.

Про формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти в Черкаському національному поінформувала учасників івенту начальник навчально-методичного відділу, кандидатка педагогічних наук, доцентка Людмила Смалиус.

Поділилася досвідом співпраці зі стейкхолдерами як важливим компонентом формування фахових компетентностей майбутніх педагогів директорка Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 28 імені Т. Г. Шевченка Черкаської міської ради, керівник Асоціації керівників шкіл м. Черкаси Тетяна Скорик.

За результатами роботи конференції Світлана Сисоєва запропонувала колективу ННІ педагогічної освіти, соціальної роботи й освіти разом з Національною академією педагогічних наук України узагальнити практичний досвід і розробити концепцію цифрової дидактики та цифрової педагогіки.

Також Світлана Олександрівна подякувала керівництву Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького за організацію заходу, який об’єднав вчених і практиків у розв'язанні нагальних проблем загальної середньої та дошкільної освіти в умовах воєнного стану.

В обговоренні взяли участь директорка Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогіних працівників» Черкаської міської ради, кандидатка педагогічних наук, доцентка Катерина Ткаченко, радниця міського голови, депутатка Черкаської міської ради, власниця приватного дитячого садочка Валерія Шинкарьова.

Зокрема Валерія Шинкарьова зазначила:

— Обговорювали питання цифровізації у дошкільній освіті. Презентувала монографію «Технологія підготовки майбутніх вихователів до формування цифрової грамотності дітей старшого дошкільного віку» у якій висвітлено теоретико-методологічні та методичні основи підготовки студентів за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта» до формування цифрової грамотності старших дошкільників у майбутній професійній діяльності пані Світлані Сисоєвій, дійсний член (академік) НАПН України; озвучила, що є ініціатором введення в законопроєкт 8030 «Про дошкільну освіту» терміну «цифровізація», дана пропозиція підтримана робочою групою ВРУ.

Долучився до дискусії щодо актуальних питань розвитку шкільної освіти також Сергій Саєнко, директор Першої міської гімназії Черкаської міської ради.

Також читайте про цю подію на «Про все» та «Новій Добі»

Пресслужба Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького