Гра була розроблена норвезькою організацією «Rafto Foundation for Human Rights», а перекладена для польських та українських організацій та навчальних закладів Фондом «Освіта для демократії» та ГС «Громадські ініціативи України», за фінансової підтримки Посольства США у Варшаві.
Студенти третього і четвертого курсів ННІ взяли участь у дискусії-грі, сенс якої полягає в тому, що потрібно створити своєрідний «пиріг» (англійською «Cake») демократичної держави. Учасники поділилися на групи-команди, кожна з яких спочатку зібрала інгредієнти, що притаманні демократичній державі, з притаманним їй державним управлінням і національною ідентичністю. Потім додали елементи демократії, розміщуючи їх у хронологічному порядку, який обговорювався та обґрунтовувався кожною групою. І на додачу, в грі пропонуються «погані інгредієнти», які заважають існуванню демократичної системи. Учасники спробували виробити шляхи, щоб побудована ними держава вистояла перед загрозами.
У процесі гри учасники дискутували про форми державного управління та обговорювали демократичні процедури, які сприятимуть тому, щоб держава працювала на людей, а не навпаки. Саме дискусія є важливою складовою гри. Власне, це і є демократія — чути один одного, гуртуватися навколо спільної ідеї, відстоювати її та будувати форми співпраці між громадськістю та владою.
Це освітня гра, у якій немає чітких однозначних відповідей, оскільки не існує єдиного правильного способу виконати її завдання. Метою участі в грі є побудова демократичного суспільства. Вона заохочує до розмов і рефлексій про демократію, про те, перед якими викликами вона постає і як їм можна протидіяти.
Важливу роль у дискусії відіграв модератор — Сергій Пасічник, голова ГО «Академія стратегічних досліджень» (Черкаси), проєктний менеджер Спілки «Громадські ініціативи України». І, що особливо приємно, випускник навчально-наукового інституту міжнародних відносин, історії та філософії (колишнього історичного факультету) Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.
Гра чудово вписалася у заняття з курсу «Цінності європейської цивілізації», які безпосередньо стосуються демократичних процедур, демократичного лідерства. Адже демократія, громадська ініціатива — безумовні цінності європейського суспільства. А ця гра є хорошим практичним інструментом і поглиблює знання молоді про демократію та розбудову успішної країни, громади.
https://cdu.edu.ua/news/studenty-nni-mizhnarodnykh-vidnosyn-istorii-ta-filosofii-opanovuvaly-retsepty-demokratii.html#sigProId456935bad2
Навчально-науковий інститут міжнародних відносин, історії та філософії