Кафедра українського мовознавства і прикладної лінгвістики ННІ української філології та соціальних комунікацій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького  продовжує реалізовувати Концепцію національно-патріотичного виховання насамперед у процесі навчання, де закладається фундамент енциклопедичних знань, формується особистісний світогляд студента, національна самосвідомість, що є мобілізаційним чинником об’єднання українства в єдину, могутню та непереможну націю в контексті воєнного стану й геополітичних викликів сучасності.

— Широкомасштабне вторгнення росії та героїчний спротив окупантам на всій території України сприяли потужному розвою національно-патріотичного виховання, метою якого проголошено становлення самодостатнього громадянина-патріота України, гуманіста й демократа, готового до виконання громадянських і конституційних обов’язків, до успадкування духовних і культурних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, формування активної громадянської позиції, утвердження національної ідентичності на основі духовно-моральних надбань українського народу, національної самобутності. Декларування європейських цінностей передбачає збереження власних національних генетичних кодів, своєї культури, традицій, мови, ментальності, готовності захищати суверенітет і територіальну цілісність України. Сьогодні ми виборюємо право на свободу, демократію, право на вільне європейське життя, захищаємо власну історичну ідентичність і пишемо нову історію кров’ю на своїй українській землі, — акцентувала куратор першого курсу доцентка кафедри українського мовознавства і прикладної лінгвістики Галина Кочерга.

До кураторської години долучився підполковник Олег Тимошенко — батько студентки-першокурсниці. У своєму патріотичному наративі офіцер ЗСУ констатував, що на сучасному етапі збереження українського державотворення, українського суверенітету надзвичайно актуальною є проблема виховання в молодого покоління патріотичних почуттів, активної громадянської позиції, сприяння усвідомленню студентами свого громадянського обов’язку на основі національних і загальнолюдських духовних цінностей. Патріотизм є нагальною потребою держави, якій необхідні національно свідомі громадяни, здатні забезпечити країні гідне місце в цивілізованому світі, особистості, які своєю діяльністю, любов’ю до Батьківщини прагнуть створити суспільство, зацікавлене в тому, щоб саморозвиток людини, становлення її патріотичної самосвідомості ґрунтувалися на моральній основі та визнанні пріоритету прав людини. Олег Анатолійович наголосив на важливості мовного фронту — формування патріотичного сегменту молодої людини в цей надскладний для нас час — час виборювання нашої ідентичності, культури, історії, мови, усього того, що стверджує наш окремішній генетичний код нації, який відстоюємо ціною власного життя.

Завідувачка кафедри українського мовознавства і прикладної лінгвістики професорка Людмила Шитик засвідчила важливість таких кураторських годин у навчально-виховному процесі, зазначивши, що національно-патріотичні заходи у виші покликані формувати громадянина-патріота, прищеплювати студентам розуміння громадянського обов’язку, готовність стати на захист Батьківщини в умовах збройної та інформаційної агресії, сприяти усвідомленню проблеми боротьби за національну ідентичність.

Кафедра українського мовознавства і прикладної лінгвістики