Студенти Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького розповіли про свої стажування під час практики. Де вони змогли отримати позитивні емоції й здобути професійні навички, читайте далі.

 

Анастасія Шкляренко, четвертокурсниця ННІ природничих та аграрних наук
Практика на ТОВ «Юрія-Фарм»

— Чому ти обрала таку базу практики?

— Було цікаво спробувати себе на підприємстві, де функціонує мікробіологічна лабораторія.

— Чи допомагали викладачі з визначенням місця стажування і твоїм влаштуванням туди?

— Звичайно. Завдяки зусиллям викладачів ми змогли потрапити туди, не зважаючи на карантин.

— З якими складнощами ти зіткнулася під час стажування?

— Складнощі були пов‘язані із карантинними умовами, специфікою роботи у лабораторії з дотриманням усіх вимог.

— Найяскравіше враження протягом періоду практики.

— Найяскравішим враженням було те, що я мала змогу побачити, як проводиться дослідження лікарських засобів на мікробіологічну чистоту і перевірку на бактеріальні ендотоксини.

— Чого ти навчилася під час практики?

— Навчилася підготовки лабораторного посуду, первинного пакування та інструментарію для проведення мікробіологічних досліджень; архівуванню даних; маркуванню чашок Петрі, баночок із живильними середовищами, буферними розчинами; заповненню етикеток для ідентифікації живильних середовищ та розчинів для мікробіологічних випробувань; підготовці використаних баночок із живильним середовищем до миття і використаних чашок Петрі до знезараження, за допомогою 96% спирту, стиранням маркування; зважуванню на аналітичних вагах; сортуванню відходів: гумових пробок, металевих кришок, скляних банок, пластикових упаковувань, шприців, голок; розливу живильних середовищ за допомогою спеціалізованого апарату; сортуванню, використаних для мікробіологічного дослідження, препаратів гіалуронової кислоти «Hyalual», «Artro-Patch», «Diart», «Lacerta» по номеру серії тощо.

 

Мар'яна Кусяка, четвертокурсниця ННІ економіки і права
Практика у Білозірській сільській раді

— Чому ти обрала саме таку базу практики?

— Ми самостійно обирали місце, де хотіли б її пройти. У мене було безліч варіантів та питання «Чи навчать мене того, що можуть навчити вдома?». Тому обрала Білозірську сільську раду.

— Чи допомагали викладачі з визначенням місця стажування і твоїм влаштуванням туди?

— У моєму випадку ні. Якби виникли труднощі, впевнена, кафедра мені обов'язково допомогла б.

— З якими складнощами ти зіткнулася під час стажування?

— Під час проходження практики було досить важко, адже кожного дня, окрім роботи з паперами, збирався великий потік людей. Та якщо не стає важко, це не те місце, де цікаво проходити практику.

— Найяскравіше враження протягом періоду практики.

— Це, звичайно, люди, що працюють там. Кожного дня до них приходять тисячі листів, доручень, наказів, не забуваємо і про представників місцевої громади. Вони продовжують йти в ногу з часом та якнайшвидше допомагають жителям у вирішенні питань. Цікаво спостерігати, як проходить громада етапи децентралізації, саме Білозірська ОТГ одна з найперших, об'єднана, не лише в Черкаській області, а й в Україні загалом.

— Чого ти навчилася під час практики?

— Під час практики я ознайомилася зі структурою сільської ради, її установчими документами та напрямками діяльності. Навчилася швидко реагувати на зміни і бути більш стресостійкою.

— Як зараз ти себе реалізувала у професійній сфері?

— Офіційно на роботу мене взяти без диплома не можуть, але це не привід сидіти на місці. Бувши другу каденцію поспіль головою студентської ради університету, активно використовую деякі навички, отримані під час проходження практики.

 

Артем Новіков, четвертокурсник ННІ української філології та соціальних комунікацій
Практика  у Черкаському обласному молодіжному ресурсному центрі

— Чому ти обрав цю базу практики?

— Найбільше сподобалося проходити практику у Черкаському обласному молодіжному ресурсному центрі, обирав її, бувши волонтером установи. На базі тих знань мені було цікаво реалізувати певний медіапроєкт.

— Чи допомагали викладачі з визначенням місця стажування і твоїм влаштуванням туди?

— З МРЦ домовлявся сам, але до того, коли я ще не визначився, вони докладали усіх зусиль, аби допомогти.

— З якими складнощами ти зіткнувся під час стажування?

— Ми хотіли організувати тренінг з медіаграмотності й основні складнощі полягали в дотриманні правил карантину. Також у мої обов'язки входило залучення партнерів, що передбачає велику відповідальність.

— Найяскравіше враження протягом періоду практики.

— Найяскравішим враженням було проведення тренінгу, оскільки я виступав як розробником, так і його поширювачем, ведучим, координатором. Отримав задоволення від спілкування з учасниками та надання їм знань.

— Чого ти навчився під час практики?

— Навчився бути проєктним менеджером: організовувати заходи, розподіляти обов'язки команди, делегувати свої повноваження.

— Як зараз ти себе реалізував у професійній сфері?

— Зараз продовжую співпрацю із базою практики у МРЦ, там публікую серію курсів з медіаграмотності. Сподіваюся на подальше працевлаштування в установу.

 

Максим Миськів, четвертокурсник психологічного факультету
Практика в Головному управлінні національної поліції

— Чому ти обрав саме таку базу практики?

— Було бажання розширити розуміння аспектів роботи психолога у різних закладах, у поліції мали б бути значні відмінності.

— Чи допомагали викладачі з визначенням місця стажування і твоїм влаштуванням туди?

— Так, допомагали. Викладачі на факультеті завжди пропонують декілька варіантів, серед яких можна обрати. Також завжди є можливість підійти до практики більш самостійно.

— З якими складнощами ти зіткнувся під час стажування?

— Оскільки це місце поширеного контролю, то і рівень дисципліни та організованості тут на високому рівні. До того ж потрібно було чітко дотримуватися правил карантину, адже практика проходила під час пандемії.

— Найяскравіше враження протягом періоду практики.

— Круто бути присутнім при психологічній перевірці придатності службовців до носіння зброї. Я отримав приклад того, як слід цілісно та відповідально ставитися до психологічної служби.

— Чого ти навчився під час практики?

— Навчився роботи із психологічним кліматом, вмію оцінювати та покращувати його у колективі.

— Як зараз ти себе реалізував у професійній сфері?

— Опановую емпатію до людей, знання їх психіки.

  

Катерина Захарченко, четвертокурсниця ННІ іноземних мов
Практика у загальноосвітній школі

— Чому ти обрала саме таку базу практики?

— Педагогічну практику я мала обов'язково пройти у загальноосвітній школі.

— Чи допомагали викладачі з визначенням місця стажування і твоїм влаштуванням туди?

— Викладачі надали список шкіл на вибір, пізніше допомагали із влаштуванням: знайомство з керівництвом, вибір класу, підготовка до уроків, звітна документація.

— Найяскравіше враження протягом періоду практики.

— Це різниця між матеріальним статусом дітей у школі і нас, практикантів. Попри статки, всі були привітні, ставилися з повагою і це круто.

— Чого ти навчилася під час практики?

— Я покращила свої педагогічні навички, навчилася краще взаємодіяти, контролювати аудиторію та знаходити спільну мову з нею.

— Як зараз ти себе реалізувала у професійній сфері?

— Працюю вчителем англійської мови у приватній мовній школі, розвиваюся, маю багато джерел та можливостей для підвищення рівня своєї кваліфікації.

Ми дякуємо майбутнім фахівцям і сподіваємося, що отримані знання на практиці дійсно допомагають їм у реалізації. 

Авторка: ННІ української філології та соціальних комунікацій Юлія Капуш

Фото з архіву студентів та соцмереж