bgb
 
 
 
 
 

Традиційно в Черкаському національному університеті імені Богдана Хмельницького відбувся конкурс-захист робіт вихованців Малої академії наук України. Участь у цьогорічному конкурсі взяли майже 500 школярів з усієї Черкащини.

Найбільша кількість робіт була заявлена у відділеннях літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства, історії, філософії та суспільствознавства.

Про підготовку наукового проекту та про перший науковий досвід розповіли учні та їхні вчителі.

Аріна Холодницька, учениця 10-го класу Геронимівської ЗОШ, участь у конкурсі від Малої академії наук бере вперше. Дівчина досліджувала вплив дії метаризину на чисельність личинок травневого хруща в соснових розсадниках. За її словами, тема роботи є актуальною та має практичне застосування. Розповіла дівчина і про процес написання роботи:

— Над роботою працювали півроку. Було складно, але ми впоралися. Думаю, що на наступний рік я знову візьму участь в МАН.

Тему Боговідступництва як передумову голодомору вивчала Надія Конарєва, учениця 10-го класу Черкаської гімназії №31.

— Тема мого наукового дослідження торкається страшної події в історії українського народу. Останнім часом науковці все більше почали звертатися до цієї тематики. Я також вирішила дослідити й проаналізувати передумови голодомору 1930-х років. Переконана, що робота в цій царині допоможе глибше зрозуміти причини і перебіг історичної події, — каже дівчина.

Про трипільський керамічний імпорт своїм колегам із секції розповів Тарас Макаренко, одинадцятикласник Степанківської ЗОШ. Хлопець уже не перший рік є членом МАН. Кожного разу він досліджує нову тему, оскільки впевнений, що людина повинна постійно розвиватися, дізнаватися нове та рухатися вперед.

Одинадцятикласниці Альона Дімітрова з Уманської міської гімназії та Анастасія Ярова, учениця Уманської ЗОШ № 14, досліджували звичаї й обряди свого регіону. Присутнім вони презентували роботи, які розповідали про особливості вишивання сорочки та весільний обряд. Дівчата кажуть, що робота над науковим проектом була цікавою, оскільки дозволила заглибитися в український фольклор, дізнатися більше про життя своїх предків.

Про важливість участі в МАН говорить і Вікторія Котляр, вчитель фізики опорного закладу «Лисянський НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №1». Під її керівництвом учень 11-го класу Олексій Кравченко працював над темою «Дисковий п'єзогенератор».

— «Для учнів участь у конкурсах МАН — це не лише випробування своїх знань та вмінь, а й здобуття нових навичок. У технічних секціях особливу увагу приділяють практичному доробку, простіше — міні-винаходу. Відтак, обираючи тему для наукової роботи, діти намагаються створити щось нове, що може полегшити життя людей у майбутньому. Можливо, їхня робота стане в подальшому частиною дипломної роботи, а розроблений у школі проект — надважливим ноу-хау», — зазначає Вікторія Миколаївна.

Прес-служба Черкаського національного університету пропонує учням та їхнім учителям пригадати, як проходив конкурс-захист наукових робіт та віднайти себе на фото.

Більше фото дивіться ТУТ

 

Прес-служба Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького