Науково-педагогічні працівники кафедри початкової і спеціальної освіти Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького побували в Уманському навчально-реабілітаційному центрі.
Візит відбувся відповідно до укладеного договору про співпрацю між Черкаським національним університетом та Комунальним закладом «Уманський навчально-реабілітаційний центр Черкаської обласної ради».
Завідувачка кафедри, професорка Тетяна Зорочкіна, кандидатка педагогічних наук, гарант ОПП «Логопедія» Інна Литвин та викладачка Дарина Здір обговорили з партнерами освітні компоненти освітньої програми «Логопедія» з метою оновлення їх змісту.
Зокрема, особливу увагу приділили трьом ключовим дисциплінам: «Логопедія», «Нейропсихологія та нейрокорекція» та «Методика освітньо-корекційної роботи при порушеннях мовленнєвого розвитку».
У ході обговорення директорка закладу освіти Вікторія Майданюк та заступник директора з навчальної роботи Наталія Кучеренко запропонували практико-орієнтовані підходи до модернізації змісту навчання майбутніх вчителів-логопедів, відповідно до сучасних наукових досягнень, потреб спеціальної освіти та новітніх методик діагностики і корекції, а також принципів нейропсихологічного підходу.
Для дисципліни «Логопедія» запропоновано розширити компоненти доказової логопедії; упровадити міжнародний досвід. У вивченні дисципліни «Нейропсихологія та нейрокорекція» застосовуватимуться сучасні інструменти нейропсихологічної діагностики; практикуватимуться складання нейропсихологічних профілів дитини з різними порушеннями та побудова програм нейрокорекції.
Дисципліна «Методика освітньо-корекційної роботи при порушеннях мовленнєвого розвитку» передбачає використання сучасних класифікацій мовленнєвих порушень; оновлення методичних підходів до роботи з дітьми із розладами аутичного спектра, синдромом дефіциту уваги та гіперактивності, дизартрією тощо. Проводитимуться також практичні заняття з розробки індивідуального корекційного маршруту на дитину. Оновлення освітніх компонентів — це не лише адаптація до нових стандартів, а передусім стратегія забезпечення високої якості фахової підготовки майбутніх учителів-логопедів.
Фахівці центру — вчитель-логопед та вчитель початкових класів Алла Сановська, вчитель-дефектолог Тетяна Панасєвич, практичний психолог Валентина Дубенко провели майстер-клас «Логопедичний місточок: співпраця дитини й дорослого», «Мозковий фітнес». Заняття побудовані на основі нейропсихологічного підходу та спрямовані на розвиток когнітивних функцій, які є фундаментом для мовлення. Використовувалися вправи на увагу, пам’ять, мислення, координацію рухів. Практичний психолог провів «перехресну гімнастику» для покращення міжпівкулевої взаємодії, учитель-логопед та дефектолог — мовленнєві ігри, які активізували у дітей обидві півкулі мозку.
Майстер-клас був присвячений налагодженню ефективної взаємодії між логопедом, дитиною та дорослими. Через спільні ігри, артикуляційні вправи та завдання на розвиток мовлення педагоги-практики показали, як побудувати «місточок розуміння» — від першого звуку до впевненого мовлення. Особливо цінним етапом заходу стала практична частина з виготовлення корекційно-розвиткових матеріалів, які можна адаптувати під індивідуальні потреби дитини.
На завершення зустрічі з фахівцями центру було окреслено перспективи спільних науково-практичних заходів, впровадження інновацій у сфері інклюзивної та спеціальної освіти, а також можливості проходження практики студентами ННІ педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва, спеціальності «Спеціальна освіта. Логопедія» на базі центру.
— Щиро дякуємо керівництву та колективу закладу освіти за щирий прийом, змістовний діалог і відкритість до професійної співпраці! — зазначає Тетяна Зорочкіна.
https://cdu.edu.ua/news/osvita-bez-barieriv-naukovtsi-chnu-rozvyvaiut-partnerstvo-z-umanskym-navchalno-reabilitatsiinym-tsentrom.html#sigProIdf03442d77a
Кафедра початкової і спеціальної освіти