bgb
 
 
 
 
 

Завідувачка кафедри економіки та міжнародних економічних відносин Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького Аліна Прощаликіна та заступник директора ЗОШ № 6 з навчально-виховної роботи Аліна Тихоненко стали авторками освітнього івенту «Бізнес-гра «Шлях підприємця».

Захід об’єднав 19 шкільних команд міста та був проведений на базі Черкаської ЗОШ №6. Учасники отримали можливість зануритися у світ стартапів, фінансової грамотності та сучасних технологій.

Захід став можливим завдяки гранту Черкаського міського голови у галузі загальної середньої освіти та за підтримки Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради.

Директор Черкаської ЗОШ № 6 Андрій Горай привітав учасників, підкресливши значення подібних заходів у формуванні підприємницького мислення і зазначив, що для школи велика честь приймати молодих новаторів, готових втілювати сміливі бізнес-ідеї.

Заступник начальника управління освіти департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради Марина Бакланова також звернулася з вітальним словом та наголосила, що Черкаська міська рада підтримує ініціативи, які допомагають молоді здобувати необхідні навички для успішної кар’єри та підприємництва.

Івент продовжився лекцією Аліни Прощаликіної, яка розповіла школярам, що таке стартап та інноваційне підприємництво. Спікерка також поділилася успішними історіями учнівських стартапів та підкреслила, як правильно ставити цілі й досягати їх.

Власним досвідом запуску стартапу в Україні поділився директор зі стратегічних комунікацій стартапу «Addy LMS» Артем Соломенчук. Його доповідь «Як створити і запустити стартап в Україні» викликала бурхливе обговорення серед учнів.

Бізнес-гра «Шлях підприємця» відбувалася у два тури:

У першому турі учасники брали участь у творчій бізнес-грі «Твій стартап – це…». Кожна команда обирала ігрові карти з поняттями, які слугували основою для їхніх бізнес-ідей. Задум полягав у тому, щоб з мінімальних підказок створити концепцію стартапу, враховуючи обрані ключові слова, і коротко презентувати свій проєкт перед незалежним журі.
У другому турі команди змагалися у діловій грі під назвою «Стартап-конструктор». Кожна команда обирала чотири ігрові карти, які містили вимоги до створюваного стартапу. Учасники заповнювали спеціальну «Карту стартапу», в якій їм необхідно було розробити основні елементи бізнес-плану: назву проєкту, детальний опис продукту, ключові інновації та переваги перед конкурентами. Учасники також аналізували можливі способи отримання прибутку, що дозволило їм зрозуміти базові принципи фінансової стійкості та життєздатності бізнесу. Цей тур дав учням змогу поглибити своє розуміння структури стартапу, а також розвинути навички планування та аналітичного мислення.
Ігровий формат дозволив командам вільно генерувати ідеї та вчитися основам бізнесу.

Оцінювало виступи команд вельмишановне журі у складі представників бізнесу, освіти та громадськості: Микола Руденко, Марина Бакланова, Артем Соломенчук, Владислав Мельник, Владислав Колодницький та Сергій Джемелінський, яке оцінювало не лише оригінальність, а й реалістичність запропонованих ідей.

Голова журі в.о. директора ННІ економіки і права Микола Руденко привітав учасників із завершенням захоплюючого змагання та оголосив результати двох турів.

Відзначаючи високий рівень підготовки учнів, Микола Руденко підкреслив важливість бізнес-освіти в сучасному світі, зазначивши, що такі навички допомагають молоді не лише розвивати власний потенціал, а й впевнено орієнтуватися у сфері підприємництва. Він наголосив, що подібні освітні заходи дають школярам неоціненний практичний досвід, адже вони вчаться працювати в команді, презентувати свої ідеї та створювати проєкти, які можуть стати основою для майбутніх стартапів.

До організації заходу також долучилися доцентка кафедри економіки та міжнародних економічних відносин Вікторія Денисенко та доцент кафедри моделювання економіки та бізнесу Віктор Денисенко, які провели тренінг для вчителів «Розвиваємо фінансову грамотність: інтерактивні методи та сучасні технології». На тренінгу вчителі мали можливість ознайомитися з різними типами бізнес-ігор, які допомагають учням засвоювати фінансову грамотність та розвивати підприємницьке мислення. Важливим компонентом заходу стала презентація програмного забезпечення та навчально-методичних матеріалів, розроблених для впровадження курсу фінансової грамотності у школі. Спікери наголосили на значенні інтерактивних методів у сучасній освіті та продемонстрували платформи, що надають доступ до актуальних та різноманітних ресурсів з цієї тематики. Крім цього, було проведено тестування для визначення рівня фінансової грамотності вчителів, яке дало змогу оцінити їхні знання і виокремити теми, на які потрібно звернути додаткову увагу. Вчителі також працювали в командах над створенням власних ідей для стартапів, що стало чудовою практикою для розвитку креативного мислення та командної взаємодії.
Особливу увагу учасників привернула освітня XR-виставка, організована заступницею директора школи Аліною Тихоненко. Проєкт був спрямований на розвиток медіаграмотності, допомагаючи школярам розпізнавати інформаційні маніпуляції. Виставка використовувала технологію доданої реальності edAR, яка перетворила звичайні постери на інтерактивний досвід.

Привітати учасників та нагородити переможців завітала заступниця міського голови з питань діяльності виконавчих органів Черкаської міської ради Анастасія Чубіна, яка вручила кожній команді подарунки, а переможцям — кубки. За результатами змагань перемогу здобули:

1 місце — команда Черкаського ФІМЛІ;

2 місце — команда Черкаської СШ №17;

3 місце — команда Черкаської ЗОШ №24.

Захід став знаковою подією для учнівської молоді міста, яка отримала неоціненний досвід для майбутньої підприємницької діяльності.

Кафедра економіки та міжнародних економічних відносин