bgb
 
 
 
 
 

Сесія уже незабаром, і паніка серед студентів повільно, але впевнено наростає. Одні вже починають вмикати нагадування на опівніч, щоб викрикувати «Шара прийди!», другі — активніше ставлять лайки на сторінках викладачів у соцмережах, треті — спокійно (читати «тривожно») собі готуються до екзаменів.

Ми хочемо допомогти студентам Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, тому поспілкувалися з різними викладачами на тему сесії. Науковці дали рекомендації щодо відмінного складання їхніх дисциплін, розповіли, що їх дратує у студентах, а що, навпаки, дуже подобається. Щоб отримати цінні знання, які безперечно допоможуть пройти випробування під назвою «сесія» без нервів і перескладань, отримати шматочок позитиву у вигляді щирих побажань від викладачів, — читайте матеріали нової рубрики ЧНУ «Готуємося до сесії: як отримати відмінно».

Свої секрети погодився розкрити відомий фізик-теоретик, доктор фізико-математичних наук, професор кафедри фізики Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, заслужений діяч науки і техніки України Андрій Гусак. 

— Якщо уявити собі ідеальні оцінки ідеального викладача середньостатистичним студентам ідеального університету в ідеальній країні — Україні, то предмет обговорення навіть не виникає. Адже в цьому випадку екзаменатор — це все одно, що термометр. Ви ж не будете умовляти термометр, щоб він показав ту температуру вашого тіла, яку ви хочете! — посміхається Андрій Михайлович — Для мене найкращий студент той, хто вже не думає про оцінки, а мучиться над таємницями природи. Згадайте Маяковського:

Любить –

                 это с простынь,

                                        бессонницей рваных,

срываться,

                  ревнуя к Копернику,

его,

      а не мужа Марьи Иванны,

считая

           своим

                     соперником.

Професор Андрій Гусак має величезний досвід викладацької діяльності і знає про студентів якщо не все, то дуже багато. Він охоче дає рекомендації студентам напередодні сесії:

— Якщо мене спитає студент, як отримати високу оцінку, відповім: «Здивуй мене!» Наприклад, придумай задачу, яку я не зможу розв'язати, або зроби і реалізуй красиву фізичну демонстрацію, або стань фізичним блогером, і ще з десяток варіантів...

Нагадаю популярний критерій оцінок радянських часів:

знає і розуміє — 5,

не знає, але розуміє — 4,

знає, але не розуміє — 3,

не знає і не розуміє — 2.

Зараз, після тисяч успішно захищених дисертацій докторів і кандидатів педагогічних наук, після введення таких високонаукових понять, як загальні і фахові компетентності і компетенції, програмні результати навчання, стейкхолдери, освітня траєкторія студента, студентоцентризм, болонський процес, з урахуванням боротьби за студентів, ці критерії дещо змінилися:

не знає, не розуміє, але божиться, що вчив, і дивиться на викладача чесними очима — Е;

Не знає, не розуміє, але щось говорить за темою і дивиться на викладача чесними очима — Д;

знає, що нічого не розуміє — С;

розуміє, що нічого не знає — В;

знає і розуміє — Господь Бог.

І на завершення — побажання студентам від професора Андрія Гусака:

«Живіть, усвідомлюючи, що це не підготовка до життя, а саме життя і іншого не буде. Живіть і дихайте на повнсі груди!»

 

Пресслужба Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького


 
Ми використовуємо cookie
Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити вам найкращий досвід на нашому сайті. Файли cookie дозволяють нам аналізувати трафік та покращувати наш контент.