bgb
 
 
 
 
 

Знайомтеся — це психологічний факультет Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Тут навчаються майбутні психологи — знавці медичної, соціальної, економічної психології, а також ті, хто навчаєтся надавати допомогу. Детальніше про те, хто навчається, і тих, хто навчає, читайте в проекті «Один день із життя інституту, факультету».

8 година ранку. На першому поверсі навчального корпусу №4 людно. Студенти-психологи поспішають на заняття: з книгами, різноманітними геометричними фігурками, ватманом і кольоровими олівцями. Навчання в майбутніх психологів особливе. Аби дізнатися про нього більше, йдемо на екскурсію.

Перед нами 116 аудиторія. Це незвичний для більшості студентів навчальний клас. Зручні дивани, крісла, стіл, на якому різні смаколики і відеокамера. Такий має вигляд лабораторія глибинної корекції та психолого-соціальної реабілітації.

Старшокурсниця Лілія розповідає, що тут вони разом із викладачем проводять практичні заняття-тренінги.

— Ми відпрацьовуємо принципи довіри, щирості, відкритості і рівності. Перевтілюємося у справжніх кваліфікованих психологів. Така робота є конфіденційна. На камеру ми знімаємо лише сам процес. Це робимо для того, щоб проаналізувати нашу діяльність, — каже студентка.

 

Переходимо в кабінет навпроти. Це царина знаної не лише в Україні, а й у світі психолога, академіка Національної академії педагогічних наук Тамари Яценко.

Вона радо нас приймає і розповідає про особливості навчання студентів:

— Мені здається, що психологія завжди була і завжди буде цікавою кожній людині. Свою роботу зі студентами я вибудовую індивідуально. Враховую насамперед їхні інтереси. Особливу увагу приділяю діалогічній взаємодії, оскільки вважаю, що це запорука успіху викладача і студента.

Демонструє Тамара Семенівна і книги з психології, автором яких є вона. Частина їх написана у співавторстві зі студентами.

Та особливе місце в цьому кабінеті займає столик зі свічками та підсвічниками. Це не естетична окраса кабінету — це необхідний атрибут практичних занять.

— Зважаючи на те, яку свічку і який підсвічник вибере студент, можна багато чого розповісти про нього і його внутрішній світ. Ця методика є відносно новою. Користуючись нею, ми вчимо студентів на практиці застосовувати свої знання, — каже Тамара Семенівна.

Піднімаємося на другий поверх. Тут розташована лабораторія психодіагностики. Роботою в ній керує доктор психологічних наук, професор Дмитро Харченко. Саме в ній проводяться психофізіологічні дослідження.

—  Викладачі разом зі студентами вивчають, як взаємодіють нейродинамічні процеси й інтелектуальна діяльність. Нам є чим пишатися. Ми отримали патент на винахід, який упродовж 2 хвилин може визначити вроджений інтелект дитини. Крім цього, в лабораторії здійснюється моніторинг психологічного та психофізичного стану студентів у процесі навчання та під час занять фізичною культурою. Також ми проводимо дослідження поведінки та психічних станів студентів, — розповідає Дмитро Миколайович Харченко.

Йдемо далі. Біля розкладу знайомимося зі студентами четвертого курсу. Вони розповідають нам про виробничу практику.

— Надзвичайно приємно, що ми вже з першого курсу проходимо практику. Хоч вона й ознайомлювальна, але все одно допомагає нам краще пізнати роботу психолога. До практики наші керівники підходять креативно. Після її закінчення ми укладаємо своєрідні фотоальбоми, а потім ділимося враженнями й емоціями, — каже студентка Світлана.

Поспілкувавшись зі студентами, заходимо в кабінет декана факультету, кандидата психологічних наук, доцента Лариси Туз. Вона саме зараз обговорює зі студентами особливості залікової сесії.

Лариса Григорівна розповідає, що на факультеті студентам-першокурсникам приділяють особливу увагу:

— Ми розуміємо, як складно першокурсникам адаптуватися в новому для них середовищі. Тому робимо все, аби вони відчули підтримку.

Демонструючи світлини з життя студентів і викладачів, декан факультету зазначає, що у них склалися добрі традиції. Наприклад, тиждень першокурсника, тиждень психології, конкурс талантів факультету та багато інших.

—  Ми любимо своїх студентів. Щирість, відкритість, доброта й повага є головними у стосунках «студент-викладач», — зауважує Лариса Григорівна.

Йдемо далі. Нашу увагу привертає жваве обговорення на семінарському занятті, яке проводить старший викладач кафедри прикладної психології Олег Нечипоренко. Тут ми стаємо свідками поєднання теорії і практики. Та надзвичайно цінними, на думку викладача, є власні думки студентів, якими вони діляться під час занять. 

А в коридорі зустрічаємо веселих, завзятих, енергійних студентів — це студентська рада факультету. Її голова Максим Миськів запрошує нас відвідати зібрання студентського активу.

Максим розповідає, що студентська рада факультету й активна, і креативна.

— Ми волонтери, учасники мистецьких заходів, ініціатори власних проектів. До кожної справи підходимо творчо і з відповідальністю. Ось, до прикладу, зроблена власноруч іграшка, яка прикрашала новорічну університетську ялинку — зображення Зігмунда Фрейда.

День спливає дуже швидко. Захоплені позитивною атмосферою, цікавими й нетрадиційними заняттями ми запитуємо у пані Лариси Туз, чи можемо отримати тут другу професію. Вона задоволено посміхається і запрошує нас на навчання, бо психологічний факультет — це традиції і водночас новий зміст. Це місце, де кожен може краще зрозуміти себе й інших, знайти однодумців і втілити дитячі мрії. Факультет дає можливість майбутнім науковцям зануритися в світ людської душі, а для тих, хто прагне стати практичним психологом, дозволяє проходити практику в кращих центрах, компаніях і фірмах Черкас та України.

День на факультеті підійшов до завершення. Символічно нам про це нагадав університетський дзвоник. Студенти поспішають додому. А вже завтра вони знову прийдуть сюди, аби стати на ще один крок ближче до отримання диплома бажаної професії.

Прес-служба Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького


 
Ми використовуємо cookie
Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити вам найкращий досвід на нашому сайті. Файли cookie дозволяють нам аналізувати трафік та покращувати наш контент.