bgb
 
 
 
 
 

Тренінг для студентів-медійників Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького провели журналіст-розслідувач інтернет-видання «18000» Артур Чемирис та завідувачка кафедри журналістики, реклами та PR-технологій Тетяна Бондаренко.

Подія ініційована в межах Школи для викладачів журналістики від «Слідство.інфо».

На початку заходу до учасників звернулася Тетяна Бондаренко, зокрема, зауважила, що тренінг організовано насамперед для студентів 4 курсу, які в наступному семестрі вивчатимуть дисципліну «Журналістське розслідування».

Артур Чемирис розповів студентам про бази даних і різноманітні ресурси, які можна використовувати під час проведення журналістських розслідувань: «Prozorro», «Єдиний державний реєстр судових рішень», «Єдиний вебпортал використання публічних коштів», «Кабінет водія» та інші. Спікер розповів про особливості роботи цих ресурсів. Студенти під час тренінгу мали змогу скористатися цими базами даних.

Журналіст Артур Чемирис підкреслив, що для майбутніх розслідувачів важливо спочатку навчитися якісно збирати фактаж та писати найпростіші журналістські жанри — інформаційні замітки. Він розповів, що ідеї для створення цікавих новинних повідомлень можна шукати на сайті «Prozorro»: достатньо проаналізувати інформацію про закупівлі. Ще одне джерело — не лінуватися відстежувати судові процеси на «Єдиному державному реєстрі судових рішень». Тренер також зауважив, що сьогодні в медійній сфері роботодавці зацікавлені в журналістах, які вміють працювати з базами даних та можуть професійно провести журналістське розслідування.

— Під час тренінгу я отримала багато важливої інформації. Було корисно послухати експерта про різноманітні способи пошуку відкритих даних, аналіз громадських реєстрів та інших джерел, які можна використовувати під час розслідуваннях. Це дає змогу розширити знання про можливості отримання потрібної інформації. Такий тренінг — гідна інвестиція часу для майбутньої реалізації в медійній сфері», — поділилася враженнями студентка 4-Ж курсу Тетяна Чупилко.


Автор: Денис Непогодьєв, студент 2-Ж курсу ННІ української філології та соціальних комунікацій

Фото: Андрій Некористенко, студент 3-Ж курсу ННІ української філології та соціальних комунікацій