Викладачка кафедри журналістики, реклами та PR-технологій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького Людмила Солодка взяла участь уже в VII Конгресі «Література в Дії», який у цьому році перетворився на Literature In Action Week 2021.

Це подія, яка вже кілька років поспіль об’єднує представників літературного сектору, у першу чергу — очільників та менеджерів літературних проєктів, організацій, фестивалів, ініціатив, бібліотек, видавництв. Учасники Конгресу знайомляться з літературними менеджерами України, дискутують, спілкуються, обмінюються досвідом та працюють у командах. У програмі Конгресу — лекції відомих кураторів, журналістів та громадських діячів, презентації українських літературних проєктів у форматі.

— Світові реалії далися взнаки і при проведенні цьогорічного Конгресу — освітній інтенсив проходив онлайн, — розповідає Людмила Солодка. — Але це не позначилося на результативності для учасників завдяки професійності організаторів ГО «Український Літературний Центр». Для викладача — це насправді можливості не тільки потужно оновити свої знання, а й суттєво підсилити, актуалізувати та забезпечити якісне викладання дисциплін для студентів-видавців. Особливо цінним є таке спілкування з практиками у сфері книжкового бізнесу сьогодні, коли силами викладачів нашої кафедри здійснюється процес переосмислення та осучаснення освітньої програми «Видавничий бізнес, редагування та медіадизайн».

Під час освітнього інтенсиву завдяки провідним фахівцям у сфері сучасного літературного та книжкового простору вдалося багато дізнатися й навчитися. Співзасновник Litosvita Дмитро Стретович ділився досвідом щодо формування і реалізації фахових освітніх програм у сфері літературно-видавничої діяльності. Зокрема закцентував увагу на тому, що під час лекційних занять важливо для аудиторії: добра обізнаність лекторів, потужна експертиза; харизма лекторів, коли людина «горить» своєю темою; цікава і легка подача інформації, надзвичайно зрозуміла, харизматичні приклади, концентрована, густа інформація, доступна і яскрава; орієнтованість на практику і, навпаки, теоретично дуже цікавий матеріал.

Цінним був досвід Офісу «Львів — місто літератури ЮНЕСКО» про партнерство і механізми функціонування мережевих проєктів у часи кризи. Анастасія Євдокимова, начальниця відділу промоції читання; Юлія Колісник, провідна фахівчиня відділу, від Українського інституту книги навчали, як зробити своє місто «Книжковою столицею», а представники Українського ПЕН познайомили, якими є найважливіші етапи роботи з преміями. Цілий подвійний блок підготував Книжковий Арсенал, де були конструктивні розмови про стратегування проєктів і роботу з професійними аудиторіями. Поміркувати й над тим, як комунікувати регіональні культурні проєкти, щоб вас чули саме ті, хто треба, запропонувала Мистецька рада «Діалог». І, на завершення тижневого марафону, Форум видавців запросив на розмову про адаптацію до онлайн-форматів роботи і нового життя.