У межах інтернаціоналізації освітнього процесу в ННІ інформаційних та освітніх технологій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького студенти та викладачі долучилися до лекції про травмоорієнтовану педагогіку докторки Крісті Карлайл, викладачки кафедри консультування та соціальних послуг Університету Олд Домініон, докторки філософії у галузі підготовки консультантів і супервізорів.
Науковиця має великий досвід у сфері педагогіки, чутливої до травми, кризового консультування, адиктології та міжпрофесійної освіти.Студенти всіх курсів спеціальностей «Середня освіта (Фізика та астрономія), (Математика), (Інформатика)», а також викладачі кафедр фізики і математики та методики навчання математики 17 листопада прослухали лекцію на тему «Травмоорієнтована педагогіка та адаптація до травм: викладання, яке позитивно впливає на навчання та життя учнів і нас самих».
Захід став важливою частиною професійного становлення майбутніх учителів фізики, математики та інформатики. Лекторка наголосила на тому, що сучасний педагог має не лише володіти фаховими знаннями, а й розуміти, як травматичний досвід може впливати на здатність студентів навчатися, взаємодіяти та розвиватися. Підхід, що враховує травму та адаптацію до неї, допомагає створити емоційно безпечний освітній простір, де кожен студент може реалізувати свій потенціал.
У межах лекції Крісті Карлайл представила практичні ситуації з педагогічної діяльності. Один із розглянутих прикладів стосувався того, як правильно реагувати, коли студент повідомляє про втрату члена родини.
Серед ключових рекомендацій — починати зі співчуття, дотримуватися здорових професійних меж, спрямовувати до відповідних ресурсів, завчасно узгоджувати можливість продовження термінів виконання завдань та в цілому підтримувати студента.
Особливу увагу було приділено загальним практичним стратегіям, які можуть впроваджувати викладачі:
— краще пізнавати студентів і формувати індивідуально безпечне середовище;
— усвідомлювати різні потреби студентів у відчутті безпеки;
— надавати можливість вибору в структурі курсу;
— приділяти увагу психічному здоров’ю;
— заохочувати опановувати навички подолання стресу й пропонувати зовнішні ресурси тощо.
Варто зазначити, що завдяки присутності перекладачки Дарини Кривошиї, всі учасники мали можливість повною мірою долучитися до дискусії, поставити запитання та отримати вичерпні відповіді від лекторки.
Лекція викликала значний інтерес серед студентів і викладачів, адже запропоновані підходи є вкрай важливими для реалізації інтернаціоналізації майбутніх педагогів. Саме такі практики формують здатність учителя працювати з індивідуальними потребами учнів, підтримувати їх у складних ситуаціях і створювати безпечне та результативне освітнє середовище.
https://cdu.edu.ua/news/u-cherkaskomu-natsionalnomu-universyteti-maibutnikh-vchyteliv-navchaly-adaptuvaty-vykladannia-do-travmatychnoho-dosvidu-uchniv.html#sigProId55f43d3cdf
ННІ інформаційних та освітніх технологій

