Налаштування доступності

bgb
 
 
 
 

В ННІ української філології та соціальних комунікацій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького  для студентів спеціальності А4 «Середня освіта» в межах викладання навчальної дисципліни «Методика навчання української мови» 19 листопада відбулася гостьова лекція «STEM як освітній ресурс ХХІ ст.».

Спікерка проєкту — кандидатка педагогічних наук, доцентка, завідувачка Навчально-тренінгового центру STEM-освіти КНЗ «ЧОІПОПП ЧОР», стейкхолдерка ОПП А4 «Середня освіта» «Українська мова та література», «Українська мова, література та англійська мова» Юлія Зоря.

У процесі творчого спілкування зі студентами лекторка пояснила основні тенденції становлення STEM-освіти в українській школі, у форматі інтеракції було з’ясовано основні підходи до створення STEM-проєктів, використання засобів навчання, з’ясовано роль вчителя за умов такого навчання, особливості реакції на навчальний процес учнів нового покоління тощо.

Лекторка зауважила, що нині в освіті побутує стереотип, що STEM-освіта спрямована безпосередньо на предмети природничо-математичного циклу та технологізацію процесу навчання, але це не зовсім так, адже окремі її елементи доцільно застосовувати на уроках української мови (і тільки там!) в закладах середньої освіти, а саме: комунікативно правильно оформити проєкт, ефективно взаємодіяти в команді, представити себе, власну діяльність, поєднувати знання інших дисциплін для розв’язання мовної проблеми тощо.

Здобувачі освіти усвідомили, що STEM-освіта допомагає формувати в учнів критичне мислення, дає установки для організації командної роботи, уміння бачити цілісну картину світу й можливості використати набуті знання в реальному повсякденному житті.

Анастасія Зіменко, студентка 3 курсу спеціальності А4 «Середня освіта» «Українська мова, література та англійська мова»:

— Такі зустрічі вкрай важливі для нас, адже розкривають більш широкий спектр можливостей для майбутнього вчителя. Раніше не уявляла, що технології STEM-освіти можна легко застосовувати на уроках української мови й літератури. Я сьогодні для себе почула цікаву фразу й узяла її на озброєння: майбутнє за технологіями, а майбутнє технологій — за STEM-педагогами нового формату.

Вікторія Руденко, завідувачка кафедри методики навчання, стилістики й культури української мови, гарантка ОП «Українська мова і література»:

— Ми дуже вдячні Юлії Миколаївні за змістовну лекцію, фахові рекомендації щодо застосування STEM-технологій у навчальному процесі, адже вони є вагомим рушієм у становленні комунікативної компетентності випускника школи. Сподіваємось на подальшу плідну співпрацю з метою підготовки висококваліфікованих конкурентоспроможних учителів української мови і літератури.

Кафедра методики навчання, стилістики й культури української мови