bgb
 
 
 
 
 

Продуктивно використали зимові канікули студенти-редактори, учасники буккросинг-клубу «Freebook» Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.

На тренінгу «Я – медіаграмотний» вони вчилися протидіяти пропаганді та маніпуляціям у сучасних ЗМІ. Тренінг проходив у рамках проекту «Програма медіаграмотності для громадян» за підтримки міністерства закордонних справ та міжнародної торгівлі Канади (DFATD Canada), у партнерстві трьох організацій: Академія української преси, IREX та StopFake.

Секретами медіаграмотності ділилася лайф-коуч, тренер Юлія Кнюпа. Учасники заняття вчилися розпізнавати маніпуляції та фейки в друкованих ЗМІ, на телебаченні та в соціальних мережах, моделювали своє медіаполе, ознайомлювалися з основними маркерами для розпізнання мови ненависті в медіа. Зрештою, хтось підтвердив свої знання, а хтось і вперше дізнався, кому належать українські медіа.

— Отримала купу корисної інформації, безліч емоцій і взяла участь у цікавих обговореннях! А за активність ще й отримала в подарунок таку круту футболку, — поділилася враженнями від тренінгу студентка 4-Р курсу ННІ української філології та соціальних комунікацій Яна Зелена. Їй і дістався головний приз від організаторів — футболка з написом «Скажи: «Ні!» дезінформації».

Наприкінці зустрічі цінним блоком інформації для присутніх стали поради від професора Георгія Почепцова, експерта з питань масової комунікації. Ось одна з них: «Перевірка фактів з альтернативних джерел. Однак населення не дуже любить перевіряти в принципі. Це порада тільки для активного прошарку населення. Більше того, пропаганда часто базується на правдивих фактах, вона тільки підсилює потрібні для себе характеристики і применшує непотрібні».

— Тренінг пізнавальний, дає основи знань для того, щоб уміти відрізняти зерно, яке дає інформування, від полови, якою засмічує сучасний медіапростір пропаганда, — зауважила керівник клубу «Freebook» Людмила Солодка. — Такий проект є своєчасним, оскільки в громадян уже визріла потреба в подібній інформації. Про це свідчить склад учасників нашої групи. Опановувати ази медіаграмотності прийшли студенти, викладачі різних спеціальностей, режисер театру й пересічні громадяни, що бажають краще орієнтуватися в інформаційному потоці.

Сучасний потік інформації стрімко зростає. У цих перегонах, надаючи перевагу оперативності, журналісти нерідко забувають про стандарт достовірності, який на першому місці в світовій журналістиці. Деяким медійникам варто нагадати, що вони таки журналісти, а не пропагандисти. Звичайним громадянам, щоб не потонути у цьому вирі інформування, пропаганди, дезінформації, реклами, піару, просто необхідно бути медіаграмотним.

 

 

 

Заступник директора ННІ УФСК з виховної роботи Людмила Солодка