bgb
 
 
 
 
 

Сесія у розпалі, нервова система студентів – на межі зриву, а викладачі, незважаючи на свята і вихідні, вимагають якісних знань і виконання завдань.

Ми вирішили допомогти студентам Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, тому поспілкувалися з різними викладачами на тему сесії. Науковці дали рекомендації щодо відмінного складання їхніх дисциплін, розповіли, що їх дратує у студентах, а що, навпаки, дуже подобається. Щоб отримати цінні знання, які безперечно допоможуть пройти випробування під назвою «сесія» без нервів і перескладань, отримати шматочок позитиву у вигляді щирих побажань від викладачів, – читайте матеріали нової рубрики ЧНУ «Готуємося до сесії: як отримати відмінно».

Свої «секрети» розкриває викладач ННІ міжнародних відносин, історії та філософії, кандидат історичних наук, доцент Олександр Овчаренко. Олександр Ілліч зізнається, що цього річ вже 50-ий рік, як він викладає у ЗВО.

«У Середній Азії, де я провів дитинство, юність, де пройшов період мого професійного становлення, дуже шанують освітян. Вважаю, це те, чого українцям варто повчитися», — каже Олександр Ілліч.

Викладач із величезним досвідом вважає себе вимогливим, але не суворим:

«Можу студентам щось цікаве розповісти, пожартувати. Суворий я з тими, хто не хоче навчатися, ігнорує навчальний процес. Суворий, але не злопам’ятний».

Олександр Овчаренко викладає предмети «Новітня історія країн Західної Європи і Північної Америки», «Історія міжнародних відносин», «Тоталітаризм і демократія в ХХ і ХХІ століттях», «Гібридні війни і конфлікти у ХХ і ХХІ століттях», і новий курс, з якого нещодавно вийшов друком посібник його авторства «Історія європейської інтеграції». Курси, каже науковець, не те щоб складні, скоріше дуже актуальні – це сучасна історія, і студенту-історику та міжнароднику без цих знань не обійтися.

 

Рекомендації, як отримати «відмінно» в Олександра Овчаренка:

1. Вміти думати

2. Вміти орієнтуватися в часі і в просторі:

«Студент має зіставляти історичні події, які були раніше і які відбуваються зараз. І зіставляти власну історію з історією інших народів, які вивчаються у межах курсу всесвітньої історії та історії України. Добре, коли він застосовує ще знання з суміжних дисциплін».

 3. Усе це можливо тільки якщо людина зацікавлена.

4. Важлива активність студентів як на семінарах, так і на лекціях.

Увага! Хронологія — улюблена «фішечка» Олександра Ілліча. Він добре знає історичні дати і вимагає цього від своїх студентів.

«При вступі у Московський державний університет мені поставили запитання, якого не було в шкільних підручниках. І я довів це екзаменаторові. Мені дозволили перескласти іспит перед комісією і добре "поганяли" по датах. Я цей іспит витримав, бо добре знав дати з історії СРСР та інших країн. Тож хронологія – мій "коник"».

Обережно! Олександра Овчаренка у студентах дратує байдужість.

Варто пам’ятати: Поважає студентів, які відстоюють свою точку зору.

«Один із моїх студентів відмовився від запропонованої мною теми дослідження — вона його не цікавила. Відчуваю, що він перед сесією трохи переживає, побоюється, як складе іспит. Але ж я бачу, що він працює і має всі шанси отримати в мене "відмінно"».

Викладач не вірить у  студентські повір’я, натомість ділиться своїм секретом успіху:

«У екзаменаційний період працював з 6:00 до 24:00,із невеликими перервами. Вважаю, що в студента повинно бути вміння мобілізуватися. Тільки це, на мою думку, є дієвим способом успішної здачі сесії».