bgb
 
 
 

В українському освітньому просторі дедалі частіше постає питання багатомовної освіти, адже євроінтеграційний курс України передбачає володіння громадянами України іноземною (у першу чергу англійською) мовою.

Просування багатомовної освіти в ЗВО, інтернаціоналізація навчальних закладів є й серед завдань міжнародного проєкту Erasmus+ KA2 «Розвиток потенціалу підготовки учителів іноземної мови на шляху України до впровадження багатомовної освіти та європейської інтеграції / MultiEd».

У ході реалізації проєкту університети-партнери провели надзвичайно серйозну роботу з вивчення мовної ситуації у своїх навчальних закладах шляхом проведення соціологічного опитування та аналізу його результатів. Під час стажування в Тартуському університеті (Естонія) учасники проєкту мали нагоду перейняти досвід естонських колег у просуванні багатомовності, адже в цьому питанні Естонія слугує успішним прикладом. На основі соціологічних даних та виходячи з потреб конкретного навчального закладу кожним партнером по проєкту була розроблена стратегія багатомовної освіти для впровадження у своєму ЗВО.

З метою ознайомлення освітян та всіх зацікавлених поза межами проєкту з можливостями багатомовної освіти, які відкриваються завдяки злагодженій роботі Міністерства освіти і науки України, Національного Еразмус+ офісу в Україні та залучених до проєкту ЗВО, 28 квітня та 3 травня 2023 року відбувся вебінар «Sharing EU multilingual education policymaking practices in Ukraine» (Поширення в Україні практик Євросоюзу щодо багатомовної освіти). За два дні вебінар відвідали понад 750 осіб!

Онлайн зустріч модерувала координатор проєкту Олександра Головко (Тартуський університет, Естонія). Крістіна Каллас, міністр освіти та науки Естонії (PhD), ділилася успішним досвідом упровадження багатомовної освіти у своїй країні. Марина Мруга, державний експерт МОН України, окреслила виклики, які стоять перед Україною у процесі впровадження багатомовної освіти. Ірина Задорожна, проректорка з наукової роботи та міжнародного співробітництва ТНПУ, ознайомила присутніх із розробленими в рамках проєкту національними рекомендаціями щодо впровадження багатомовної освіти. Учасники вебінару мали можливість поставити доповідачам питання та отримати на них ґрунтовні відповіді.

Вебінар став як черговою сходинкою на шляху популяризації ідеї багатомовності в Україні, так і заходом, який окреслив конкретні кроки реалізації цієї ідеї.

Кафедра англійської філології та методики навчання англійської мови