bgb
 
 
 

З 12 по 29 червня 2023 року під егідою міжнародного проєкту Erasmus+ KA2 «Розвиток потенціалу підготовки учителів іноземної мови на шляху України до впровадження багатомовної освіти та європейської інтеграції / MultiEd» проводилася низка семінарів для підвищення рівня кваліфікації українських освітян.

Кожен семінар складався з трьох інтерактивних воркшопів, проведених науковцями університетів-партнерів на платформі Zoom.

Тематика семінарів охоплювала такі напрями сучасної освіти, як розробка навчальних планів відповідно до потреб формування навичок і компетентностей фахівців 21 століття, застосування CLIL-методології в освітніх закладах України, змішане навчання та навчання протягом життя, багатомовна освіта в Україні та ЄС. До проведення семінарів долучилися й викладачі команди проєкту з Черкаського національного університету. Разом з іншими колегами з усієї України вони ділилися своїм досвідом роботи у проєкті, знахідками в педагогічних інструментах та прийомах, а також демонстрували досягнення своїх студентів у предметах, які вони викладають. На семінарах були присутні освітяни навчальних закладів України різних освітніх рівнів.

12 червня докторка філологічних наук, професорка кафедри англійської філології та методики навчання англійської мови Світлана Жаботинська провела інтерактивний семінар «Концептуальне моделювання у розробленні матеріалів для навчального курсу, що викладається за методологією CLIL». Методологія CLIL (Content and Language Integrated Learning), що передбачає впровадження предметно-мовного інтегрованого навчання, потребує алгоритмів організації (структурування) контенту навчальної теми та англомовного матеріалу його репрезентації. На семінарі був представлений алгоритм структурування контенту за допомогою концептуальних онтологій (реляційної, подієвої і сутнісної), а також алгоритм побудови фразового сету, який включає словосполучення з ключовим словом теми і який систематизує англомовний матеріал, засвоюваний через систему лексичних, граматичних і комунікативних завдань.

13 червня викладачі кафедри англійської філології та методики навчання англійської мови доктор педагогічних наук, професорка Олена Вовк і старша викладачка, кандидат філологічних наук Світлана Лєвочкіна провели семінар на тему «CLIL-заняття для магістрантів: методологічна структура». Світлана Лєвочкіна познайомила учасників семінару з ключовими положеннями CLIL-методології, а Олена Вовк надала рекомендації щодо застосування цих положень під час планування та проведення лекційних і практичних занять зі студентами магістратури. Під час плідної дискусії учасники семінару обмінялися думками, поділилися позитивним досвідом імплементації CLIL-методології в різних закладах освіти та окреслили перспективи подальшої співпраці.

14 червня викладачка Віталіна Білецька поділилася досвідом викладання вибіркового курсу «Інфомедіаграмотність та критичне мислення», показавши, які проєктні роботи презентували її студенти на заняттях у межах цього курсу та як вони озброювалися новими знаннями й застосовували їх на практиці. Віталіна Білецька також запропонувала учасникам воркшопу відчути себе студентами та виконати завдання, типові для курсу «Інфомедіаграмотність та критичне мислення», а також пройти онлайн тестування від її студентів.

15 червня директорка навчально-методичного відділу, кандидатка педагогічних наук Людмила Смалиус та старша викладачка кафедри англійської філології та методики навчання англійської мови, кандидатка філологічних наук Оксана Заїковська провели семінар на тему «Україна в лабіринті багатомовності». Оксана Заїковська ознайомила слухачів із тлумаченням поняття багатомовності з позицій Європейського Союзу, Ради Європи та Болонського процесу. Людмила Смалиус представила розроблену в рамках проєкту MultiEd Стратегію багатомовної освіти Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Питання багатомовності викликало жваву дискусію серед слухачів. Зокрема, обговорювали способи впровадження багатомовності без шкоди національній ідентичності.

29 червня старша викладачка кафедри англійської філології та методики навчання англійської мови, кандидатка філологічних наук Вікторія Токарчук провела семінар на тему «Типи багатомовності». На занятті спікерка окреслила поняття багатомовності, вплив багатомовності на функціонування мозку людини, а також детально зупинилася на критеріях виокремлення різних типів багатомовності (суспільної vs. індивідуальної, ранньої vs. пізньої, одночасної vs. послідовної, збалансовної vs. незбалансованої, рецептивної vs. продуктивної) та залучила слухачів до аналізу цих типів на прикладі низки кейсів.

Таким чином, науковці ЧНУ імені Богдана Хмельницького змогли не тільки поділитися з українськими освітянами основними результатами роботи в проєкті Erasmus+ KA2 MultiEd і власними здобутками, а й здобути унікальний досвід у проведенні дисемінаційних заходів на платформі Zoom.