В Умані традиційно відбулась Авторська школа академіка Національної академії педагогічних наук України Тамари Семенівни Яценко. Заняття проходили упродовж семи днів.
У Школі взяли участь понад 60 осіб із 17 міст України: Бахмута, Вінниці, Горішніх плавень, Дніпра, Знам’янки, Києва, Краматорська, Кропивницького, Одеси, Олександрії, Полтави, Слов’янська, Тернополя, Умані, Харкова, Черкас, Ялти. Були й зарубіжні гості. Серед учасників семінару — кандидати наук, практичні психологи, представники інших професій, волонтери, викладачі, студенти й аспіранти закладів вищої освіти України (Київський університет імені Бориса Грінченка, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького тощо.
Завдання Школи — опанування теорією та інструментарієм роботи психологів у форматі психодинамічного підходу. Зокрема, наголошувалося на методах роботи психолога з респондентом, а саме:
— візуалізовані засоби глибинного пізнання (іграшки, малюнки, моделі з каменів тощо), які виступають «посередниками» у процесі пізнання неусвідомлюваних чинників спонтанної активності суб’єкта;
— психоаналітичний діалог;
— психоаналіз комплексу тематичних малюнків в поєднанні з репродукціями художніх полотен;
— психодрама в поєднанні з іншими методами.
Особливістю Школи є проведення щоденних ранкових невербальних вправ на «Острові кохання» та вечірні прогулянки у Національному дендрологічному парку «Софіївка».
Родзинкою цьогорічної Школи став виїзд на агробіостанцію УДПУ ім. П. Тичини. У програму входило: приготування польової каші, проведення невербальних вправ, екскурсія у «Сад академіків» до яблуні, яку Тамара Семенівна посадила власноруч.
Учасники Авторської школи з радістю діляться враженнями.
Людмила Корольчук (психолог, м. Київ):
«Три горішки для Попелюшки». Пам'ятаєте цей фільм за мотивами казки «Попелюшка»? У ньому героїня займає вже не таку пасивно-очікувальну позицію, як у казці Шарля Перро. Мені однозначно імпонує, як Попелюшка активно використовує шанси, що їй випадають із горішків.
І мій інтенсив із глибинної психокорекції в Умані був наповнений усвідомленнями про так зване почуття дорослості.
Коли той чи інший глибинний аспект виноситься на усвідомлення, зовнішні поведінкові фактори вже шикуються самі по собі. На життєвому прикладі це може означати, що людина перестає болісно сприймати критику або щось відчайдушно доводити, витрачаючи свої сили і емоції. Адже коли ти спокійний, твій інтелект працює на тебе.
Новим поглядом подивилася також на те, як можуть батьки «долюблюватися» через дітей.
За тиждень ми встигли дуже багато: попрацювати і поспілкуватися з однодумцями, друзями, насолодитися парком «Софіївка», порадіти фонтанам, виїхати на природу і побувати в Саду академіків від Уманського педуніверситету ім. Павла Тичини.
Моя щира подяка засновниці методу Тамарі Семенівні Яценко і колективу кафедри психології, глибинної корекції та реабілітації ЧНУ ім. Б. Хмельницького під її керівництвом.
Бажаю кожному сил і енергії знаходити свої «горішки», щоб втілювати в життя задумане!
Людмила Давидчук (психолог, м. Київ):
— Авторська школа з глибинної психокорекції академіка НАПН України Тамари Семенівни Яценко цього року була особливою у зв’язку зі святкуванням 40-річчя практики глибинного пізнання. Завдяки Школі я мала змогу познайомитися з основами глибинного пізнання психіки, розширити розуміння психічного та навчитися виявляти персональні імперативи, які зберігають вплив на психіку. Зазвичай психолог працює з запитом клієнта.
Завдяки Школі я зрозуміла, що психолог має працювати безпосередньо з людиною. Поступово та порційно вести процесуальний діалог, уникаючи опорів респондента. Усвідомила, що я побачила себе лише через взаємодію з іншими людьми на невербальних вправах. На мій погляд, це — хороший початок продуктивного дня. Дякую за майстерність тренерам! Було дуже цікаво та пізнавально. Виїзне засідання Школи приємно здивувало — виявляється, самопізнання не обмежується чотирма стінами.
Під час психокорекційної роботи зі мною, я помітила, як деструктивна, мортідна енергія, яка була закапсульована багато років, вивільнилася і перетворилася на лібідну. Пропрацювання дало змогу подивитися у корінь проблеми та побачити саму суть. Отже, щоб мати в житті щось хороше, треба для нього звільнити місце. Важливо отримувати радість від своїх вчинків, зберігати спокій та бути щасливою у моменті «тут і зараз».
Сердечно вдячна Тамарі Семенівні за можливість бути в цьому просторі. Та разом пізнавати себе, і, відповідно, свою психіку.
Довідково:
Наукова школа професора, академіка НАПН України Яценко Т. С. сформована наприкінці 80-х рр. ХХ ст. Налічує 37 кандидатів і 2 доктори наук. Керуючи психологічним факультетом (2000–2005 рр.), кафедрою психології, глибинної корекції та реабілітації (дотепер), Науково-дослідницьким центром глибинної психології (м. Ялта) та Навчально-науковою лабораторією глибинної корекції при Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова (м. Київ), Яценко Т. С. здійснює наукові пошуки у форматі психодинамічної теорії в напрямі розкриття закономірностей функціонування цілісної психіки.
Результати багаторічних досліджень академіка в глибинній психології презентовані на Всеукраїнських науково-практичних семінарах та авторських школах, що є формою підвищення кваліфікації в галузі глибинної психокорекції. Яценко Т. С. стала фундатором психодинамічної теорії та методології професійної підготовки майбутніх психологів. Вона — автор більше 300 наукових праць. З 1980 р. — член Міжнародної тренінгової асоціації в Нью-Йорку.
Напрацювання наукової школи активно використовують у практичній, науково-дослідній діяльності як зі студентами психологічного факультету Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, так і з представниками з інших вищих навчальних закладів України, учнями МАНу, регулярно висвітлюють у закордонних і вітчизняних публікаціях.
http://cdu.edu.ua/news/zavershyla-robotu-avtorska-shkola-akademika-napn-ukrainy-tamary-yatsenko.html#sigProId2dcd5e5591
Психологічний факультет