Навчально-науковий центр ментального здоров’я Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького провів для першокурсників психологічний лекторій.
Зустрічі були організовані з метою підвищення психологічної грамотності студентів та знайомства аудиторії із можливостями у межах діяльності Центру ментального здоров’я.
Протягом восьми зустрічей з 9 до 19 вересня директорка ННЦ ментального здоров’я Юлія Сіденко ділилася з молоддю практичними порадами щодо подолання стресу, розвитку стресостійкості та літературою, яка може підтримати на шляху подолання труднощів. Участь у заходах взяли студенти всіх інститутів та факультетів університету, що дозволило охопити широку аудиторію та забезпечити індивідуальний підхід до особливостей кожної спеціальності.
Першими спілкувалися з психологинею студенти ННІ міжнародних відносин, історії та філософії й факультету обчислювальної техніки, інтелектуальних та управляючих систем.
На початку зустрічі Юлія Олександрівна ознайомила присутніх з роботою ННЦ ментального здоров’я. Під час заходу говорили про дитячі психологічні травми, як вони впливають на формування психологічного здоров’я. Лекторка радила всім охочим прочитати книги «У глибокій прірві» Надін Берк Гарріс, «Пастка щастя» Расс Гарріс та «Щасливе життя» Роберта Волдінґера, Марка Шульца. Чи не найбільше зацікавлення викликали поради про те, як позбутися різних тривожних думок. Наприклад, дозволити цим думкам просто бути у нашій голові.
http://cdu.edu.ua/news/u-cherkaskomu-natsionalnomu-provely-psykholohichnyi-lektorii-dlia-pershokursnykiv.html#sigProId3d5cd477d0
В ННІ педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва спілкування проходило в приємній атмосфері. Особливу увагу звернули на тему стосунків з батьками, розуміння себе крізь призму їхнього сприйняття, важливості досвіду, отриманого в дитячому віці, та його значення у життєвих сценаріях дорослих людей.
— Сім’я — це система. І кожен в сім’ї має своє місце, — зауважила Юлія Сіденко, додаючи також, що вагомий вплив до того ж мають перинатальний період розвитку людини та віковий діапазон з 3 до 6 років.
Саме в цей період закладається фундамент майбутнього життя. Було чимало цікавих запитань від студентів, зокрема про сни та їхнє відношення до психологічного здоров’я. Також студенти ділилися власним досвідом спілкування з психологом.
Психологиня також торкалася тем саморозвитку та турботи про себе. Головна ідея полягає в тому, що самовдосконалюватись можна і потрібно протягом всього життя.
— Людина має дивитися на світ широко відкритими очима, — підкреслила Юлія Олександрівна.
http://cdu.edu.ua/news/u-cherkaskomu-natsionalnomu-provely-psykholohichnyi-lektorii-dlia-pershokursnykiv.html#sigProIdcc1df9704f
Зустріч зі студентами ННІ іноземних мов розпочалася обговоренням відповідей на запитання: «Як справи?». Найпопулярнішим варіантом відповіді було: «Нормально», після чого студенти активно ділились власними поглядами та сенсами, які вкладають в це поняття. Тлумачення даного слова були абсолютно різноманітними.
На лекції йшлося також про основні напрямки діяльності Центру, зокрема, у планах надання індивідуальних консультацій та проведення тренінгових заходів. Анонси активностей публікуватимуться на офіційному сайті університету та на особистих сторінках у соціальних мережах психологині.
Юлія Сіденко також порушила проблему тривожності та її поширеності серед студентської молоді, поділилася практичними рекомендаціями та техніками самодопомоги. Крім того, слухачі проявляли зацікавленість до літератури, яка може стати опорою в тяжкі часи.
http://cdu.edu.ua/news/u-cherkaskomu-natsionalnomu-provely-psykholohichnyi-lektorii-dlia-pershokursnykiv.html#sigProId252fb26057
Особливістю виступу психологині для ННІ фізичної культури та спорту стало фокусування на темі стресостійкості та якостей, що допомагають людині вижити в умовах невизначеності та турбулентності. Було проговорено термін соціально-перцептивний інтелект та роль, яку він відіграє під час взаємодії особистості з суспільством. «А яким життям я хочу жити?» — питання, за допомогою якого студентам радять час від часу оцінювати власні життєві цінності та орієнтири.
http://cdu.edu.ua/news/u-cherkaskomu-natsionalnomu-provely-psykholohichnyi-lektorii-dlia-pershokursnykiv.html#sigProId29fef0faf3
Студенти ННІ інформаційних та освітніх технологій активно цікавилися питаннями внутрішньої сили та відновлення. Юлія Сіденко підтвердила актуальність цієї теми, наголошуючи на тому, що 1 курс є періодом адаптації, під час якого може розширюватися діапазон задач, на вирішення яких організм витрачає додатковий ресурс. Саме тому надзвичайно важливо поглиблювати знання про самих себе та усвідомлювати власні способи відновлення.
http://cdu.edu.ua/news/u-cherkaskomu-natsionalnomu-provely-psykholohichnyi-lektorii-dlia-pershokursnykiv.html#sigProId549de71b19
Студенти ННІ української філології та соціальних комунікацій продемонстрували чітке розуміння відмінностей між роботою психолога та психіатра. «Психолог лікує словом», — дуже влучно прозвучала відповідь одного зі студентів. Юлія Сіденко у своєму виступі наголосила на значенні дрібниць у нашому повсякденні та їхньому впливі на різні аспекти життя. У процесі досягнення масштабних цілей варто щодня покращувати свої дії хоча б на 1%, і вже через 100 днів з’явиться можливість досягнути 100% результату.
За ініціативи одного зі студентів на зустрічі було проведено мінісесію з психологом. Завдяки такій імпровізації вдалося зменшити рівень тривожності аудиторії перед першим візитом до спеціалістів психічного здоров’я.
— Психолог не вирішує проблеми клієнта, він вчить знаходити альтернативні стратегії мислення та поведінки; не потрібно перекладати відповідальність за свої дії на інших, а про проблеми треба говорити, — такі висновки після зустрічі зробила студентка 1-Ж курсу Поліна Бутенко.
http://cdu.edu.ua/news/u-cherkaskomu-natsionalnomu-provely-psykholohichnyi-lektorii-dlia-pershokursnykiv.html#sigProId4113071f46
Фінальною стала лекція для першокурсників ННІ природничих та аграрних наук, а також ННІ економіки і права. Особливо цікавими були обговорення образу ідеального фахівця, а також важливість навички зберігати спокій в періоди змін та випробувань.
Юлія Сіденко додала дуже цікавий коментар щодо критерію психічного здоров’я, а саме — наявність друзів. Після цього прозвучало запитання, яке змусило кожного переосмислити свої особливості та унікальні сторони: «Якби у вас був друг — ваша копія, чи було б вам цікаво з ним спілкуватися та перебувати поруч?»
http://cdu.edu.ua/news/u-cherkaskomu-natsionalnomu-provely-psykholohichnyi-lektorii-dlia-pershokursnykiv.html#sigProId125ff9c7b5
Завдяки проведеним лекціям студенти мали можливість отримати не лише корисні знання зі сфери психології, а й деякі практичні інструменти для покращення свого емоційного стану. Лекції сприяли формуванню психологічної обізнаності молоді та стали значним внеском у руйнування недовіри та упередженого ставлення до професії психологів. Слухачі ділились досить позитивними відгуками та повідомляли, що зацікавлені у подібних зустрічах у майбутньому.
Відповідно до рекомендацій «Всесвітньої організації охорони здоров'я», варто звернутися до психолога, якщо ви:
— переживаєте травматичні події та зміни в житті,
— втратили близьку людину,
— схильні до тривожних очікувань,
— маєте певні психологічні або міжособистісні проблеми,
— для особистісного зростання.
Психологи зосереджені на наданні психологічної допомоги із застосуванням доказових методів і підходів, які не передбачають призначення ліків.
ННЦ ментального здоров’я розташований в НК № 4 (вул. О. Дашкевича, 24), ауд. 102.
Тел: 093-934-89-05 — Юлія Олександрівна Сіденко
Анастасія Притула, магістрантка кафедри журналістики, реклами та PR-технологій,
Вікторія Бондаренко, студентка 3-Ж курсу ННІ української філології та соціальних комунікацій
Пресслужба Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького