Сесія уже незабаром, і паніка серед студентів повільно, але впевнено наростає. Одні вже починають вмикати нагадування на опівніч, щоб викрикувати «Шара прийди!», другі — активніше ставлять лайки на сторінках викладачів у соцмережах, треті — спокійно (читати «тривожно») собі готуються до екзаменів.

Ми вирішили допомогти студентам Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, тому поспілкувалися з різними викладачами на тему сесії. Науковці дали рекомендації щодо відмінного складання їхніх дисциплін, розповіли, що їх дратує у студентах, а що, навпаки, дуже подобається. Щоб отримати цінні знання, які безперечно допоможуть пройти випробування під назвою «сесія» без нервів і перескладань, отримати шматочок позитиву у вигляді щирих побажань від викладачів, — читайте матеріали нової рубрики ЧНУ «Готуємося до сесії: як отримати відмінно».

Директор ННІ педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва, доктор педагогічних наук, професор, заслужений працівник освіти України Тимофій Десятов за свою трудову кар’єру працював і очільником освітянської галузі Черкаської області, і заступником Міністра освіти і науки України, але зізнається, що саме робота зі студентами приносить йому задоволення і дозволяє залишатися «в тонусі».

Суворим викладачем себе не вважає, бо, на його переконання, суворих викладачів сучасна молодь не сприймає:

«Намагаюся бути зі студентами в партнерських стосунках. Викладач зараз  не просто викладач: надув щоки, і спробуй йому щось скажи. Сьогодні молодь вимагає емпатії і толерантності. На практиці переконався, що це створює гарну атмосферу для спілкування і навчання. Тому студенти мені подобаються, а я їм», — посміхається Тимофій Михайлович.

У професора Десятова свій підхід до організації освітнього процесу.

«Не стою за трибуною і не читаю нудну лекцію. Ми спілкуємося, дискутуємо, застосовуємо  теоретичні знання до життєвих ситуацій», — зазначив викладач.

Тимофій Десятов відзначає, що сучасні студенти завчасно цікавляться, хто ж їхній викладач, шукаючи таким чином індивідуальний підхід. І тут їм допомагають сучасні технології.

«Студенти вже від початку курсу знають про мене все. Полюбляють розпитувати, де я працював, де навчався, як мені вдалося потрапити в Міністерство освіти і науки. Мені особливо імпонує, що вони розпитують, як я цього досягнув, що треба робити. І я охоче ділюся досвідом. Розповідаю, що освіта є інвестицією у власний успіх. Завдяки освіті людина може вирішувати найрізноманітніші проблеми, які виникають у неї в професійному та суспільному житті.

Які студенти мені не подобаються? Та нема таких, — каже директор ННІ педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва і додає: — Але особливо подобаються ті, хто вміє думати, аналізувати, хто розглядає знання через призму практики.

Про своє ставлення до екзаменаційної магії професор Десятов каже таке:

«Студентські ритуали для успішного складання іспитів не просто знаю, я й сам їх виконував. Колись клав книжки під подушку на ніч. А вранці йшов на іспит і успішно здавав. Але ці ритуали працюють, якщо вчити предмет, інакше не допоможе!»

Така сакральна річ, як шпаргалки, у мене теж не діє. Не раз таке бачив. Хтось щось там прив’язує, хтось просто пише на колінах. Повірте, за цим дуже цікаво і смішно спостерігати. Я спокійно кажу: «давайте цього не робити». Але завжди даю можливість перескласти. Відверто кажучи, у нас розумні студенти і більш інформований, ніж ми.

Нам було трохи важче, ми шукали по бібліотеках, писали, вчили, потім відтворювали. Зараз треба не просто відтворювати знання, але й уміти шукати інформацію, і користуватися нею.

Рекомендації студентам, як скласти іспит чи залік у професора Тимофія Десятова:

1. Навчитися самостійно навчатися.

2. Уміти шукати інформацію.

3. Бути максимально самоорганізованим, самодисциплінованим.

Побажання студентам від професора Десятова:

«Щоб усі склали сесію і приступили до другого семестру без пандемії і дистанційного навчання!»

 

Пресслужба Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького