На базі науково-дослідної лабораторії глибинної корекції та психолого-соціальної реабілітації психологічного факультету Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького відбувся Всеукраїнський практикум із глибинної психокорекції. Традиційно його організатором стала академік Національної академії педагогічних наук України, професор ЧНУ Тамара Яценко.

Авторський метод активного соціально-психологічного пізнання, розроблений Тамарою Семенівною, має історію становлення та розвитку впродовж сорока років.

У Всеукраїнському практикумі взяли участь понад 40 осіб із 7 міст України — Києва, Костянтинівки, Кременчука, Кропивницького, Мукачева, Слов’янська, Черкас. Долучилися також іноземні гості. Серед учасників заходу — кандидати наук, практичні психологи, студенти й аспіранти Черкаського національного університету та Київського університету імені Б. Грінченка.

Заняття проходили упродовж шести днів.

Перший день був присвячений психодраматичній роботі з використанням свічок.

Одне із головних завдань практикуму — опанування теорії та інструментарію роботи психологів у форматі психодинамічного підходу. Програма практикуму містила кілька блоків: теоретичну частину, групові обговорення та вправи, індивідуальну роботу психолога з респондентом. Хоча у методі АСПП теорія і практика є нероздільними, за словами Тамари Яценко, немає нічого більш практичного, ніж хороша теорія.

У презентації психодинамічної теорії Тамара Семенівна зосередила увагу на новітніх здобутках глибинної психокорекції, що пов’язані з урахуванням архаїчних надбань психіки.

За час практикуму учасники ознайомилися також із різноманітними прийомами глибинно-корекційного процесу, розглянули використання допоміжних засобів у психоаналітичному діалозі: свічок, іграшок, репродукцій художніх полотен, комплексу тематичних малюнків, психодрами, моделювання з каменів тощо.

У межах практикуму відбулася презентація монографії Тамари Яценко «Психодинамічна парадигма: Наукова школа академіка НАПН України Тамари Яценко». Наукова праця висвітлює здобутки 40-річного наукового шляху професора та її учнів.

Загалом практикум із глибинної психокорекції дав поштовх для наукових узагальнень його результатів у дисертаційних та магістерських працях, націлених як на підвищення рівня практичної підготовки психологів, так і на зростання їхньої професійної компетентності.

Психологічний факультет