Майбутні фахівці спеціальності 016 «Спеціальна освіта. Ортопедагогіка» та 091 «Біологія і біохімія» другого і третього освітнього рівнів, студенти кафедри анатомії, фізіології та фізичної реабілітації ННІ фізичної культури, спорту і здоров'я Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, стали партнерами проєкту з навчання «чуючих» людей жестовій мові Community centre «Все можливо».

Проєкт розпочав свою роботу на базі КЗ «Черкаський НРЦ «Країна добра Черкаської обласної ради» і розроблений в межах молодіжної програми «UPSHIFT Україна», яка в Черкаській області реалізується ГО «Слов’янський культурний центр «Задзеркалля» за підтримки ЮНІСЕФ та уряду Японії.

Жестова мова — це мова, якою спілкуються люди з порушеннями слуху. Використання цієї мови передбачає виконання певних рухів та жестів руками для позначення різних букв, слів чи окремих фраз. За різними джерелами кількість жестових мов може коливатися від 150 до 300. В одній державі може використовуватися як одна, так і кілька жестових мов. В Україні жестова мова визнана офіційно і захищається законом.

Останнім часом багато людей цікавляться жестовою мовою, чому сприяють:

— сучасні суспільні тенденції покращення відношення до людей з порушеннями слуху;

— намагання оптимізувати життєдіяльність цієї категорії людей, краще розуміти та поважати;

— бажання отримати максимум користі від активізації дрібної моторики у вигляді приємного бонусу щодо вдосконалення власного мозку;

—можливість використання жестової мови як методу тренування пам'яті;

— розуміння жестової мови як один зі шляхів до самовдосконалення та самоосвіти;

— як шанс отримання нового досвіду.

У планах проєкту — зустрічі, співпраця, популяризація жестової мови, практичні заняття жестовою мовою. Вже на першому воркшопі, що відбувся у «Країні добра» напередодні. Учасники команди «Все можливо» особисто презентували студентам свій проєкт, зупинились на важливих етичних нюансах спілкування з людьми, які мають порушення слуху. Студенти мали можливість навчитись базовим жестам з теми «Вітання. Знайомство». На практиці у цікавій ігровій атмосфері вони закріпили перші навички володіння візуально-жестовою мовою, зробили перші кроки до взаєморозуміння та комунікації.

Кафедра анатомії, фізіології та фізичної реабілітації