bgb
 
 
 
 
 

Традиційно в Черкаському національному університеті імені Богдана Хмельницького відбувся конкурс-захист робіт вихованців Малої академії наук України. Участь у цьогорічному конкурсі взяли майже 500 школярів з усієї Черкащини.

Найбільша кількість робіт була заявлена у відділеннях літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства, історії, філософії та суспільствознавства.

Про підготовку наукового проекту та про перший науковий досвід розповіли учні та їхні вчителі.

Аріна Холодницька, учениця 10-го класу Геронимівської ЗОШ, участь у конкурсі від Малої академії наук бере вперше. Дівчина досліджувала вплив дії метаризину на чисельність личинок травневого хруща в соснових розсадниках. За її словами, тема роботи є актуальною та має практичне застосування. Розповіла дівчина і про процес написання роботи:

— Над роботою працювали півроку. Було складно, але ми впоралися. Думаю, що на наступний рік я знову візьму участь в МАН.

Тему Боговідступництва як передумову голодомору вивчала Надія Конарєва, учениця 10-го класу Черкаської гімназії №31.

— Тема мого наукового дослідження торкається страшної події в історії українського народу. Останнім часом науковці все більше почали звертатися до цієї тематики. Я також вирішила дослідити й проаналізувати передумови голодомору 1930-х років. Переконана, що робота в цій царині допоможе глибше зрозуміти причини і перебіг історичної події, — каже дівчина.

Про трипільський керамічний імпорт своїм колегам із секції розповів Тарас Макаренко, одинадцятикласник Степанківської ЗОШ. Хлопець уже не перший рік є членом МАН. Кожного разу він досліджує нову тему, оскільки впевнений, що людина повинна постійно розвиватися, дізнаватися нове та рухатися вперед.

Одинадцятикласниці Альона Дімітрова з Уманської міської гімназії та Анастасія Ярова, учениця Уманської ЗОШ № 14, досліджували звичаї й обряди свого регіону. Присутнім вони презентували роботи, які розповідали про особливості вишивання сорочки та весільний обряд. Дівчата кажуть, що робота над науковим проектом була цікавою, оскільки дозволила заглибитися в український фольклор, дізнатися більше про життя своїх предків.

Про важливість участі в МАН говорить і Вікторія Котляр, вчитель фізики опорного закладу «Лисянський НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №1». Під її керівництвом учень 11-го класу Олексій Кравченко працював над темою «Дисковий п'єзогенератор».

— «Для учнів участь у конкурсах МАН — це не лише випробування своїх знань та вмінь, а й здобуття нових навичок. У технічних секціях особливу увагу приділяють практичному доробку, простіше — міні-винаходу. Відтак, обираючи тему для наукової роботи, діти намагаються створити щось нове, що може полегшити життя людей у майбутньому. Можливо, їхня робота стане в подальшому частиною дипломної роботи, а розроблений у школі проект — надважливим ноу-хау», — зазначає Вікторія Миколаївна.

Прес-служба Черкаського національного університету пропонує учням та їхнім учителям пригадати, як проходив конкурс-захист наукових робіт та віднайти себе на фото.

Більше фото дивіться ТУТ

 

Прес-служба Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького


 
Ми використовуємо cookie
Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити вам найкращий досвід на нашому сайті. Файли cookie дозволяють нам аналізувати трафік та покращувати наш контент.