У Черкаському національному університеті імені Богдана Хмельницького на базі психологічного факультету було проведено V Всеукраїнський науково-практичний круглий стіл «Діалогічна взаємодія у процесі надання психологічної допомоги».

Відкриття круглого столу 4 квітня розпочала його організатор Ірина Сергієнко — кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології, глибинної корекції та реабілітації Черкаського національного університету.

Перший проректор університету Василь Мойсієнко привітав усіх учасників заходу та розповів про досягнення психологічного факультету.

Виступи доповідачів на пленарному засіданні широко охопили задекларовану тему. Так, Олександр Сивак — психотерапевт, голова Черкаського осередку Української спілки психотерапевтів — зупинився на феномені діалогу в професійній діяльності психолога. Ірина Сергієнко виступила з доповіддю «Порівняльний аналіз діалогічної взаємодії в психодинамічному та гуманістичному напрямах арт-терапії». Тамара Яценко — академік Національної академії педагогічних наук України, доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри психології, глибинної корекції та реабілітації ЧНУ ім. Б. Хмельницького презентувала доповідь на тему: «Діалогічна взаємодія як передумова результативності глибинного пізнання психіки». Також аудиторії були представлені доповіді кандидатів філологічних наук, доцентів кафедри української літератури та компаративістики Черкаського національного університету Інни Кошової («Автор — герой — читач: проблема комунікації») та Оксани Вертипорох («Діалог між автором і читачем у сучасному художньому тексті: психосемантична та рецептивна проблема»).

Після пленарного засідання були проведені  майстер-класи з практичним застосуванням діалогу в процесі надання психологічної допомоги. Весняного настрою в тему Нового Діалогу додав у перший день конференції виступ психологічного playback-театру «Діалог» під керівництвом Ірини Сергієнко.

Наступного дня у форматі круглого столу учасники обговорили актуальні питання дослідження діалогу у сфері надання психологічної допомоги суб’єкту саморозвитку. Було одностайно визначено значущість теми в сучасних умовах розвитку суспільства та необхідність подальшої розробки теоретико-методологічних засад вивчення діалогічної взаємодії в діяльності психолога-практика. Знання у сфері методології діалогічної взаємодії дають змогу фахівцю розуміти ціннісно-смислові засади власної професійної діяльності. Психологи шкіл, дошкільних освітніх закладів звернули увагу на те, що сучасні соціально-психологічні умови формування психіки дитини характеризуються зменшенням реальної міжособистісної взаємодії батьків і дітей та значною інтенсифікацією віртуального діалогу дітей. Було внесено пропозиції щодо об’єднання зусиль психологів освітніх закладів, викладачів психологічного факультету та студентів-психологів у напрямі розвитку здатності молоді до діалогічної взаємодії. Цікавою виявилася тема колективного обговорення, внесена учасниками круглого столу. Йшлося про діалогічну взаємодію психолога з особою під час скайп-консультування та інших видів роботи психолога в інтернет-просторі. Було одностайно підтримано думку про те, що підготовка майбутнього психолога має передбачати формування вмінь та навичок діалогу в процесі надання психологічної допомоги з використанням інтернет-засобів.

Майстер-класи, що були представлені в ході роботи круглого столу, спрямовані на те, щоб показати в реальній практичній площині специфіку фахового діалогу в різних психотерапевтичних парадигмах: глибинно-психологічному пізнанні (майстер-класи Тамари Яценко, Інни Дударенко), позитивній психотерапії (майстер-клас Олександра Сивака), арт-терапевтичному напрямі (майстер-класи Ірини Сергієнко та ін.), психодраматичному та драматерапевтичному підходах. Важливим моментом організації круглого столу виявилася дієва та тепла співпраця організаторів, тренерів, викладачів та студентів психологічного факультету, ННІ української філології та соціальних комунікацій, психологів освітніх закладів, усіх учасників.

 

 

Психологічний факультет,

Красота Анастасія, студентка 1 курсу ННІ української філології та соціальних комунікацій.

Фото: Костенко Руслана, студентка 1 курсу ННІ української філології та соціальних комунікацій, Степан Вінярський, провідний фахівець відділу інформації та зв’язків із громадськістю