Налаштування доступності

bgb
 
 
 
 

З нагоди Дня науки в Черкаському національному університеті імені Богдана Хмельницького відбувся круглий стіл «Індивідуальна освітня траєкторія», у рамах якого учасники поспілкувалися з представниками Програми імені Фулбрайта в Україні.

Співорганізатори заходу — кафедра української мови Київського столичного університету імені Бориса Грінченка та кафедра філології Закарпатського угорського інституту імені Ференці Ракоці ІІ.

Завідувачка кафедри українського мовознавства і прикладної лінгвістики Черкаського національного університету професорка Людмила Шитик так окреслила актуальність заходу:

– Сьогодні ми багато говоримо про важливість навчання впродовж життя, індивідуальні освітні орієнтири, які визначає для себе кожен здобувач освіти для реалізації особистісного потенціалу. Процес виявлення й розвитку здібностей студентів відбувається в ході освітнього руху по індивідуальних траєкторіях навчання. Часто потрібно спрямовувати вектори власних інтересів, навчальних можливостей та пізнавальних, творчих, комунікативних і дослідницьких здібностей у правильне річище, що й покликана зробити онлайн-зустріч.

Заступниця директора Програми імені Фулбрайта в Україні, координаторка програм обміну для молодих науковців і студентів Інна Бараш докладно ознайомила учасників із напрямами діяльності Програми імені Фулбрайта в Україні, вимогами до українських кандидатів, етапами відбору стипендіатів, умовами вступу тощо. Особливу увагу доповідачка приділила успішним стипендіатам Програми — викладачам та випускникам Черкаського національного. Це, зокрема, професорка Світлана Жаботинська (1994–1995; 2000–2001), випускники Наталія Шпильова (2008–2009; 2022), Владислав Бівзюк (2019–2021), Іванна Світляр (2023–2025) та ін.

Інна Бараш акцентувала на можливості цьогоріч долучитися до стажування з викладання української мови (асистенції американським викладачам) в університетах і коледжах США тривалістю дев’ять місяців (кінцевий термін подання документів — 6 липня). Доповідачка наголосила, що в конкурсі можуть брати участь викладачі-початківці та молоді фахівці, які спеціалізуються на лінгвістиці, українській літературі, перекладацьких студіях, комунікації, журналістиці, американських студіях, викладанні англійської мови.

Іванна Світляр, стипендіатка Fulbright Graduate Student Program 2023–2025 рр., здобувачка магістерської програми з прикладної лінгвістики в Old Dominion University (Норфолк, Вірджинія), і що особливо приємно — випускниця ЧНУ (2015 року), продемонструвала конкретний приклад реалізації індивідуальної освітньої траєкторії. Доповідачка ознайомила з власним досвідом проходження конкурсу, специфікою навчання в магістратурі зі спеціальності «Прикладна лінгвістика» спеціалізації «Соціолінгвістика», наголосила на важливості розвивати комунікативні й дослідницькі компетентності, поширювати інформацію про Україну й позиціонувати себе як українку / українця.

Іванна пообіцяла по поверненні в Україну співпрацювати з університетом як стейкхолдер освітньої програми «Комп’ютерна лінгвістика та англійська мова» [спеціальність «Філологія (прикладна лінгвістика)»], зазначивши:

— Мені хочеться щось зробити для ЧНУ, бо ЧНУ багато зробив для мене.

На важливості проведення таких заходів наголосили здобувачі у відгуках:

— Висловлюю вдячність за проведення цікавої освітньої зустрічі про програми Фулбрайта з участю заступниці директора пані Інни Бариш та учасниці програми Іванни Світляр. Для мене як минулорічної аплікантки програми важливо поставити кілька актуальних запитань у такому форматі. Іванна натхненно розповідала про своє перебування в США та поділилася досвідом, що було цінним для всіх зацікавленим. Уважаю, що такі зустрічі є корисними для популяризації закордонної освіти, культурного обміну та показу різних освітніх можливостей для студентів і молодих науковців. Дякую! Успіхів! — поділилася Юлія Краснікова, аспірантка Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.

— Було цікаво послухати розповідь Іванни та зрозуміти, як усе це працює. Окрема подяка пані Інні за надання корисної інформації, що значно спростило уявлення про вступ за кордон, — зауважила Марина Урсатій, бакалавр 4 року навчання за спеціальністю «Філологія (прикладна лінгвістика)» ЧНУ.

— Можу сказати, що зустріч мене справді зацікавила й змусила замислитися над подальшими науковими пошуками. Я з однокурсницею брала участь у програмі обміну в Польщі, а тут ще й американський досвід. Особливо цікаво було послухати про людей, які вже були на цій програмі, та поспілкуватися з Іванною. Але, звичайно, високий рівень володіння англійською мовою, який вимагають від конкурсантів, — важкий крок на шляху до успіху. Утім це й мотивація до саморозвитку, — переконана Анастасія Резнік, магістрантка 2 року навчання за спеціальністю «Середня освіта (українська мова і література)» Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.

Для Ілони Кульбіди, бакалавра 3 року навчання за спеціальністю «Філологія (українська мова і література)» Черкаського національного, зустріч із представниками Програми академічних обмінів імені Фулбрайта залишила тільки позитивні враження.

— Завдяки професіоналізму й досвідченості спікерів мала змогу дізнатися про подробиці й перспективи міжнародної освіти.

На Вікторію Андреєву, бакалавра 4 року навчання за спеціальністю «Середня освіта (українська мова і література)» ЧНУ, онлайн-зустріч «Індивідуальна освітня траєкторія» справила чудові враження:

— Як студентка-випускниця, я отримала чимало корисної інформації та виокремила для себе кілька важливих моментів, які справді допоможуть під час вступу до магістратури за кордоном, що надважливо на сьогодні. Доповідачі докладно розповіли про процедуру подання документів, проходження співбесіди та особливості навчання, відповіли на запитання. Участь у заході стала для мене не лише інформативною, а й мотивувальною. Вона допомогла зорієнтуватися в подальших академічних планах і сформувати чітке уявлення про кроки, необхідні для вступу до ЗВО за кордоном.

Поділилася позитивним відгуком і Євгенія Ткачук, бакалавр 3 року навчання за спеціальністю «Середня освіта (українська мова і література)» Закарпатського угорського інституту імені Ференці Ракоці ІІ:

— Було надзвичайно пізнавально дізнатися більше про програми, які пропонує Fulbright. Цікаво було почути, що є навіть академічний радник, який допомагає студентові вибрати необхідні дисципліни для вивчення, окреслити напрям розвитку.

Проведена зустріч окреслила можливості вибору персонального шляху реалізації особистісного потенціалу здобувачів вищої освіти й молодих науковців, продемонструвала конкретний приклад утілення індивідуальної освітньої траєкторії.


Кафедра українського мовознавства і прикладної лінгвістики