27 травня 2022 року у Черкаському національному університеті імені Богдана Хмельницького відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні практики навчання та розвитку дітей з особливими освітніми потребами в умовах воєнного стану».

У вітальному слові Василь Мойсієнко, перший проректор Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, наголосив на актуальності окреслених питань та подякував колегам з університету й закордонним науковцям за участь у такому важливому заході. Василь Миколайович підкреслив, що «проблеми дітей з особливими потребами є у фокусі сучасних практик навчання, які ґрунтовно вивчаються в університеті. Робота в цьому напрямку триватиме».
Модератор пленарного засідання конференції Тимофій Десятов, директор ННІ педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва, наголосив, що незмінними партнерами в різнопланових науково-практичних заходах, є науковці Національної академії наук України, Міністерства освіти і науки України, КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради».

У роботі конференції взяли участь науковці різних країн: США, Великої Британії, Польщі, Норвегії, Іспанії.

У своїй доповіді Андрій Шевцов, член-кореспондент НАПН України, головний науковий співробітник ДНУ «Науково-практичний центр профілактичної та клінічної медицини» Державного управління справами, доктор педагогічних наук, професор, звернув увагу на надзвичайно важливе питання — надання психологічної допомоги батькам дітей з інвалідністю в умовах війни. Окресливши виклики, які  постають перед родинами, Андрій Гаррієвич дав практичні поради, як можна сьогодні подолати психологічні стреси, страхи, емоційні збудження, викликані різними факторами в умовах війни.
Проблеми тимчасово переміщених дітей з України, їх вирішення, роль волонтерства та партнерства в цих важливих справах — це ті питання, які були порушені закордонними науковими партнерами Яною Карпенко-Томсен (Польща), Інгою Фреймане (Великобританія), Кеті Бонавіц (США).

Не менш важливими темами, які порушували під час пленарного засідання, були залучення дітей з інвалідністю до суспільної діяльності в умовах воєнного стану, співпраця різних освітніх установ щодо психолого-педагогічного супроводу осіб з особливими потребами, психологічна підтримка осіб з інвалідністю та інші.

Під час роботи дискусійних панелей детальніше та ґрунтовніше будуть висвітлені різні проблеми сучасних практик навчання дітей з особливими освітніми проблемами.

Наталія Степанова, заступник директора ННІ педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва, кандидатка філософських наук, доцентка