Студентки 3 курсу спеціалізації «Видавничий бізнес і сучасні комунікативні технології» Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького взяли участь у семінарі «Європейські стандарти друкованої преси. Менеджмент і маркетинг газет». Захід відбувся в Івано-Франківську. Організатор — Академія української преси за підтримки Представництва Фонду Конрада Аденауера в Україні.
Мета семінару — ознайомити учасників із сучасними європейськими нормами функціонування редакції, успішного управління колективом та ефективної реклами газет.
Серед спікерів — президент Академії української преси Валерій Іванов, відомий журналіст і редактор щоденної німецької газети «Frankfurter Allgemeine Zeitung» Вернер Д'Інка та перекладач Юрій Сильвестров.
Студентки-видавці дізналися більше про структуру видавничої компанії, фінансовий менеджмент, інструменти маркетингу, стратегію розвитку газети, бізнес-план видання тощо.
Під час семінару спікери звернули увагу на важливість такої проблеми як залучення аудиторії та її кількісні і якісні дослідження. На прикладі «Frankfurter Allgemeine Zeitung» пан Вернер пояснив присутнім, як ефективно залучити реципієнтів до передплати видання.
— Щоб отримати нових читачів, наша редакція час від часу розповсюджує друковані листівки поштою, надає знижки на абонементи, надсилає різні цікаві пропозиції мережею та пропонує ексклюзивні тури для подорожей, — поділився досвідом німецький журналіст.
За словами Вернера Д’Інка, неодмінною частиною роботи видавничого колективу є зустрічі з читачами та публікація їхніх листів. Редакція газети підтримує контакти з аудиторією завдяки використанню особливого журналістського підходу, а реципієнти, зі свого боку, допомагають удосконалити газету, пропонуючи власні креативні ідеї.
Ще однією тезою для обговорення стало тематичне наповнення сучасного газетного видання. У ході дослідження інтересів аудиторії було виявлено, що найпопулярнішими темами серед сучасних читачів є культура, погода та політика на противагу кримінальній хроніці.
Майбутні видавці вважають, що семінар був надзвичайно корисним. Особливо пізнавально було дізнаватися про те, як функціонують закордонні видавництва.
http://cdu.edu.ua/news/maibutni-vydavtsi-vidvidaly-seminar-iz-vydavnychoho-biznesu-ta-marketynhu.html#sigProIdd632b771b7
Вікторія Семенюк, студентка ІІІ курсу ННІ української філології та соціальних комунікацій
Фото: Алла Кавун, студентка ІІІ курсу ННІ української філології та соціальних комунікацій