bgb
 
 
 
 
 

Студентки 3 курсу спеціалізації «Видавничий бізнес і сучасні комунікативні технології» Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького взяли участь у семінарі «Європейські стандарти друкованої преси. Менеджмент і маркетинг газет». Захід відбувся в Івано-Франківську. Організатор — Академія української преси за підтримки Представництва Фонду Конрада Аденауера в Україні.

Мета семінару — ознайомити учасників із сучасними європейськими нормами функціонування редакції, успішного управління колективом та ефективної реклами газет.

Серед спікерів — президент Академії української преси Валерій Іванов, відомий журналіст і редактор щоденної німецької газети «Frankfurter Allgemeine Zeitung» Вернер Д'Інка та перекладач Юрій Сильвестров.

Студентки-видавці дізналися більше про структуру видавничої компанії, фінансовий менеджмент, інструменти маркетингу, стратегію розвитку газети, бізнес-план видання тощо.

Під час семінару спікери звернули увагу на важливість такої проблеми як залучення аудиторії та її кількісні і якісні дослідження. На прикладі «Frankfurter Allgemeine Zeitung» пан Вернер пояснив присутнім, як ефективно залучити реципієнтів до передплати видання.

— Щоб отримати нових читачів, наша редакція час від часу розповсюджує друковані листівки поштою, надає знижки на абонементи, надсилає різні цікаві пропозиції мережею та пропонує ексклюзивні тури для подорожей, — поділився досвідом німецький журналіст.

За словами Вернера Д’Інка, неодмінною частиною роботи видавничого колективу є зустрічі з читачами та публікація їхніх листів. Редакція газети підтримує контакти з аудиторією завдяки використанню особливого журналістського підходу, а реципієнти, зі свого боку, допомагають удосконалити газету, пропонуючи власні креативні ідеї.

Ще однією тезою для обговорення стало тематичне наповнення сучасного газетного видання. У ході дослідження інтересів аудиторії було виявлено, що найпопулярнішими темами серед сучасних читачів є культура, погода та політика на противагу кримінальній хроніці.

Майбутні видавці вважають, що семінар був надзвичайно корисним. Особливо пізнавально було дізнаватися про те, як функціонують закордонні видавництва.

 Вікторія Семенюк, студентка ІІІ курсу ННІ української філології та соціальних комунікацій

Фото: Алла Кавун, студентка ІІІ курсу ННІ української філології та соціальних комунікацій