Сесія у розпалі, нервова система студентів – на межі зриву, а викладачі продовжують незворушно гнути свою лінію, вимагаючи від них якісних знань і виконання навчальних програм.

Ми вирішили допомогти студентам Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, тому поспілкувалися з різними викладачами на тему сесії. Науковці дали рекомендації щодо відмінного складання їхніх дисциплін, розповіли, що їх дратує у студентах, а що, навпаки, дуже подобається. Щоб отримати цінні знання, які безперечно допоможуть пройти випробування під назвою «сесія» без нервів і перескладань, отримати шматочок позитиву у вигляді щирих побажань від викладачів, — читайте матеріали нової рубрики ЧНУ «Готуємося до сесії: як отримати відмінно».

Свої «секрети» розкриває викладач ННІ фізичної культури, спорту і здоров'я, професор, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, заслужений тренер України Анатолій Стеценко.

Викладач вважає себе, з одного боку, демократичним, з іншого – принциповим. Сподівається, що цей баланс йому вдається зберігати. За словами науковця, йому не доводилося чути образ від студентів на пряму, тому суворим себе важко назвати.

Анатолій Іванович викладає дисципліни, що пов’язані і з безпосередньою силовою підготовкою, і з управлінням та організацією в галузі фізичної культури. Науковець регулярно проводить опитування студентів наприкінці курсу, щоб дізнатися оцінку своєї викладацької діяльності від них та якість переданого матеріалу. Оцінки учнів переважно позитивні.

Рекомендації, як отримати «відмінно» в Анатолія Стеценка:

1. «Вік живи – вік учись»

«Просто вчитися – достатньо. Я люблю експериментувати, щороку удосконалюю дисципліни, намагаюся створювати умови для студентів, у яких вони зможуть розкритися як особистості, прогресувати. Коли потім спостерігаєш, що явка на парах 95% - це надихає працювати далі»

2. Май власну думку і зумій її захистити.

«У мене вже давно не запитують студенти, як скласти. Студентське сарафанне радіо вже давно всім передало, що Анатолій Іванович не вимагає надприродних зусиль. Просто продемонструй знання, які набув на парах. Можеш не повторювати всі вивчені догми, закони і т. д., але май власну думку щодо певної теми і зумій її захистити. Люди, що вміють мислити, – дуже цінуються»

Обережно! Викладач не сприймає запитань «Як розв'язати проблему із заліком чи іспитом?» і «відмовки».

«Я не прискіпливий викладач, не дуже контролюю журнал, довіряю старості. Якщо в студента були поважні причини для відсутності, то сучасний онлайн-формат дозволяє поспілкуватися і доопрацювати пропущене. Але коли студент починає наводити причини, чому не відвідував заняття – робота, тренування, інші справи – це дратує, адже є тільки «відмовки» і немає адекватної пропозиції для розв'язання питання, а воно єдине – вивчити матеріал».

Побажання від викладача:

«Хотів би побажати просто успіхів, але ж цього замало. Успішність не завжди полягає в оцінках. Головне – наскільки ми рухаємося в одному напрямку. Викладач передає знання, студент хоче їх отримати… Коли ці два вектори збігаються – тоді всі будуть щасливими і радісними. Дуже приємно, коли студенти дякують викладачам за те, що отримані знання можуть використовувати на практиці. Бажаю бути саме такими реалізованими й щасливими фахівцями!»