bgb
 
 
 
 
 

Методичний вебінар «Оцінюємо по-новому: нормативні вимоги до оцінки в Новій українській школі» для студентів, які здобувають фах словесника відбувся 29 листопада в ННІ української філології та соціальних комунікацій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.

Захід провела Ірина Сітькова, учителька української мови і літератури, кращий учитель-інноватор України за версією Teacher Innovation Cup — 2020, переможниця програми «Успішний учитель – 2022».

Спікерка наголосила, що однією з концепцій упровадження НУШ є повна зміна підходу до оцінки навчальних досягнень учнів. Цілі формувального й підсумкового оцінювання — відстеження сформованості компетентностей учнів та співвідношення результатів їх навчання із тими, що визначає Державний стандарт. Ірина Миколаївна продемонструвала варіанти створення контрольних робіт для підсумкового оцінювання з української мови й літератури для учнів 7 класу, показала можливості для контролю сформованих компетентностей школярів.

Як учителеві не розгубитися у виборі завдань? Які компетентності оцінювати? Чого не можна оцінювати? Які інструменти добирати для формувального оцінювання? Як мотивувати учнів до усвідомленої навчальної діяльності? Як реагувати на неадекватне сприйняття оцінки учнями, батьками? Ці та багато інших питань було розглянуто в межах вебінару.

— Я зрозуміла, що наше головне завдання навчити учнів не боятися поганих оцінок, адже це не покарання, не спосіб розділити учнів за розумовими здібностями. Отримані бали мають спонукати учня до розвитку, бажання бути кращим, — зазначила Владислава Ященко, студентка 4 курсу спеціальності 014 «Середня освіта (Українська мова і література)».

Поділилася враженнями і подякувала спікерці за змістовну лекцію Тетяна Загреба, студентка 4 курсу спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова, література та англійська мова)»:

— Дуже цікаво спілкуватися з учителями-практиками, я вдячна пані Ірині за гарну можливість відчути себе в ролі вчителя, який не карає оцінкою, а дає зрозуміти, що кожна помилка на шляху пізнання — це крок до саморозвитку.

Група забезпечення освітньої програми 014 «Середня освіта («Українська мова і література», «Українська мова і література та англійська мова»)» разом із Іриною Сітьковою окреслила перспективу співпраці в межах висвітлення основних підходів до навчання української мови і літератури в Новій українській школі.

Кафедра методики навчання, стилістики й культури української мови