У Черкаському національному університеті імені Богдана Хмельницького 21 жовтня 2025 року відбувся науково-практичний семінар на тему: «Системний підхід у подоланні вербально-слухової агнозії у дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку».
Організаторами заходу виступили кафедра початкової і спеціальної освіти ННІ педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва спільно з КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Черкаської міської ради.
У заході взяли участь вчителі-логопеди закладів дошкільної освіти м. Черкаси, студенти освітньої програми «Логопедія», науково-педагогічні працівники кафедри початкової і спеціальної освіти, консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників.
Організатори ставили за мету поглибити професійні знання і вдосконалити логопедичну практику фахівців, які працюють з дітьми з порушеннями мовленнєвого розвитку.
З вітальним словом до учасників звернулися Тимофій Десятов, директор ННІ педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва, доктор педагогічних наук, професор; Тетяна Зорочкіна, завідувачка кафедри початкової і спеціальної освіти, докторка педагогічних наук, професорка.
У науковій частині заходу було розглянуто нейропсихологічні та психолінгвістичні аспекти вербально-слухової агнозії.
З актуальною доповіддю «Агнозія як нейрофізіологічна основа порушення мовлення: дозрівання мозку та розвиток мовленнєвих функцій у дітей»
виступила Інна Литвин, кандидатка педагогічних наук, старша викладачка кафедри. Доповідачка розкрила механізми становлення слухових і мовленнєвих процесів у дітей, наголосила на ролі міжпівкульної взаємодії у формуванні мовлення. як нейрофізіологічна основа порушення мозку.
Любов Дмитренко, консультантка комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» виступила з доповіддю на тему «Мовлення як показник Функціонування зрілості мозку дитини».
Практичну частину семінару присвятили темі ефективних методик логопедичної підтримки дітей з агнозією.
Марина Бабич, учитель-логопед ДНЗ № 83 «Лісова казка» Черкаської міської ради, представила практичні вправи з теми «Агнозія у дітей дошкільного віку: розуміння та підтримка», що сприяють розвитку слухового сприймання, диференціації звуків і формуванню звукового образу слова.
Наталія Суховієнко, кандидатка педагогічних наук, викладачка кафедри, презентувала власну систему логопедичної корекції у виступі «Від сигналу мозку до слова: системна логопедична підтримка дітей».
Особливу увагу було приділено важливості міждисциплінарної взаємодії логопеда, нейропсихолога та батьків.
По завершенні семінару учасники ознайомилися з матеріально-технічною базою інституту: логопедичним кабінетом, ресурсною кімнатою «Простір можливостей», навчально-науковою STEM-лабораторією.
— Дякуємо директорці КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Сніжані Козовій за ініціативність, організаційну підтримку та професіоналізм у співпраці, також висловлюємо подяку завідувачам закладів дошкільної освіти м. Черкаси за сприяння у підвищенні фахової компетентності вчителів-логопедів та активну участь у розвитку інклюзивного освітнього середовища, — наголосила Тетяна Зорочкіна.
http://cdu.edu.ua/news/u-cherkaskomu-natsionalnomu-vidbuvsia-naukovo-praktychnyi-seminar-dlia-vchyteliv-lohopediv.html#sigProId0e2eab8274
Кафедра початкової і спеціальної освіти