У межах тижня науки в Черкаському національному університеті імені Богдана Хмельницького відбувся круглий стіл на тему «Наука у воєнний час».

Захід організовано з нагоди Дня науки, який традиційно відзначають у третій тиждень травня.

Наукову спільноту ЧНУ привітав ректор Олександр Черевко:

— Робота кожного з вас: і науковців з найвищими особистими індексами цитування як Борис Пилипович Мінаєв, Андрій Михайлович Гусак, Валентина Олександрівна Мінаєва, і вчених, які активно нарощують свої показники; і тих хто лише вперше опублікував свої роботи у рейтингових виданнях, надзвичайно важлива і цінна. Завдяки вам університет є одним з лідерів освітньої галузі на Черкащини.

Олександр Володимирович наголосив, що університет і далі утримує високі місця в рейтингах. У 2022 р. за результатами академічного рейтингу ЗВО України «Топ-200 Україна» університет посідає 38 місце, 30 місце у консолідованому рейтингу за 2022 рік та 20 місце за показниками даних наукометричної бази Scopus, опублікованому у 2023 році.

— Саме за результатами вашої творчості й інтелектуальної діяльності оцінюють заклад вищої освіти. Ваші дослідження, ваша праця примножують наукові здобутки Черкаського національного, — додав ректор.

Під час круглого столу науковці університету обмінялися думками стосовно сучасного стану розвитку науки, обговорили ті виклики, які постали перед вченими після початку повномасштабно вторгнення росії в Україну та запропонували шляхи розв'язання актуальних питань. Свої думки щодо університетської науки у воєнний час висловили: професор Андрій Гусак, який нині перебуває у Варшаві в складі міжнародної наукової групи в Центрі досконалості, професор Борис Мінаєв, який наразі стажується у Швеції в Університеті Уппсали, професор Сергій Корновенко, професорка, Любов Кібальник, доцент Василь Пахаренко. Порушені ними питання не залишили байдужими учасників круглого столу. Розмова видалась цікавою і потрібною.

Модерував дискусію проректор з наукової та інноваційної діяльності Олександр Спрягайло.

Традиційно ректор відзначив тих, хто має цьогоріч значні досягнення у науковій діяльності.

Він нагородив Почесною грамотою університету та премією науковців, у яких Індекс Гірша за даними баз даних Scopus або WoS більше 5: Сергія Бондарчука, кандидата хімічних наук, доцента кафедри хімії та наноматеріалознавства, Андрія Гусака, доктора фізико-математичних наук, професора кафедри фізики, Тетяну Запорожець, докторку фізико-математичних наук, професорку кафедри фізики, Семена Корнієнка, кандидата фізико-математичних наук, доцента кафедри фізики, Галину Луценко, докторку педагогічних наук, доцентку, професорку кафедри АКІТ, Юрія Ляшенка, доктора фізико-математичних наук, професора, директора ННІ інформаційних та освітніх технологій, Бориса Мінаєва, доктора хімічних наук, професора кафедри хімії та наноматеріалознавства, Миколу Пасічного, кандидата фізико-математичних наук, доцента, завідувача кафедри фізики.

За опублікування першої публікації у виданнях, що входять до наукометричних баз даних Scopus, Web of Science, за 2022 рік. Почесною грамотою університету та премією відзначили Наталію Байдюк, кандидатку педагогічних наук, старшу викладачку кафедри початкової освіти, Марину Дроботову, кандидатку економічних наук, доцентку кафедри туризму і готельно-ресторанної справи, Григорія Косенюка, кандидата технічних наук, доцента кафедри інформаційних технологій, Людмилу Сіпко, кандидатку педагогічних наук, доцентку кафедри психології, Людмилу Солодку, кандидатку наук з соціальних комунікацій, старшу викладачку кафедри журналістики, реклами та PR – технологій, Юлію Шафорост, кандидатку хімічних наук, доцентку, в. о. завідувача кафедри хімії та наноматеріалознавства: подякою університету та премією Марину Василенко, кандидатку педагогічних наук, доцентку кафедри слов’янської філології, зарубіжної літератури та методики навчання, Дениса Дерев’янка, доктора філософії, старшого викладача кафедри освітнього і соціокультурного менеджменту та соціальної роботи, Вікторію Дзюбу, кандидатку технічних наук, старшу викладачку кафедри прикладної математики та інформатики, Оксану Панченко, докторку філософії, викладачку кафедри дошкільної та спеціальної освіти, Інну Розломій, кандидатку технічних наук, старшу викладачку кафедри інформаційних технологій, Андрія Ярмілка, кандидата технічних наук, доцента кафедри програмного забезпечення автоматизованих систем.

За опублікування протягом 2022 року понад трьох публікацій у виданнях, що входять до наукометричних баз даних Scopus, Web of Science, Почесну грамоту університету та премію отримали Ірина Акуленко, докторка педагогічних наук, професорка кафедри АКІТ, Ганна Данильчук, кандидатка економічних наук, доцентка кафедри моделювання економіки і бізнесу, Сергій Данилюк, доктор педагогічних наук, професор кафедри іноземних мов, Наталія Зачосова, докторка економічних наук, професорка кафедри менеджменту та державної служби, Ніна Тарасенкова, докторка педагогічних наук, професорка кафедри математики та методики навчання математики, Юлія Чистовська, докторка психологічних наук, доцентка, завідувачка кафедри психології.

Валентина Литвин, кандидатка хімічних наук, доцентка кафедри хімії та наноматеріалознавства, нагороджена почесною грамотою та премією за отримання у 2022 році патенту на винахід.

Почесною грамотою університету та премією відзначено також науковців, які підготували проєкти заявок на гранти: Любов Кібальник, докторку економічних наук, професорку, завідувачку кафедри моделювання економіки і бізнесу, Сергія Корновенка, доктора історичних наук, професора кафедри археології та спеціальних галузей історичної науки, Олександра Коробка, кандидата сільськогосподарських наук, викладача кафедри біології, екології та агротехнологій, Віталія Масненка, доктора історичних наук, професора, завідувача кафедри історії України.

Нагородили і заступників директорів/деканів з наукової роботи Почесною грамотою університету та премією за сумлінне виконання обов’язків: Ігоря Бушина, кандидата фізико-математичних наук, доцента кафедри інформаційних систем прийняття рішень, Зою Гадецьку, кандидатку технічних наук, доцентку кафедри моделювання економіки і бізнесу, Ларису Корновенко, кандидатку філологічних наук, доцентку, завідувачку кафедри слов’янської філології, зарубіжної літератури та методики навчання, Ярослава Олексієнка, старшого викладача кафедри теорії і методики фізичного виховання, Наталію Руденко, кандидатку філологічних наук, доцентку кафедри методики навчання, стилістики і культури української мови, Наталію Степанову, кандидатку філософських наук, доцентку кафедри дошкільної освіти, Тетяну Терещенко, кандидатку історичних наук, доцентку кафедри всесвітньої історії та міжнародних відносин, Сергія Харенка, кандидата психологічних наук, доцента кафедри психології.

За дорученням начальника Управління освіти і науки Черкаської ОДА Валерія Данилевського ректор вручив Почесні грамоти за вагомий особистий внесок у розвиток вітчизняної науки, зміцнення науково-технічного потенціалу університету, високий професіоналізм доценткам кафедри педагогіки і психології Ірині Лещенко та Інні Герасимовій.
Голова Черкаської обласної організації Профспілки працівників освіти і науки України Анатолій Стеценко та голова профкому ЧНУ Ігор Погрібний вручили нагороди науковцям університету, які у 2022 році опублікували монографії у співавторстві не більше 3-х осіб та за опублікування підручника.

Почесні грамоти Федерації профспілок Черкаської області отримали Наталія Герасимова, кандидатка психологічних наук, доцентка, завідувачка кафедри педагогіки і психології, Василь Пахаренко, доктор філологічних наук, доцент кафедри української літератури та компаративістики.

Юрій Кононенко, кандидат юридичних наук, доцент, в. о. завідувача кафедри державно-правових дисциплін та Євген Лодатко доктор педагогічних наук, професор кафедри освітнього і соціокультурного менеджменту та соціальної роботи відзначені Почесними грамотами Черкаської обласної організації Профспілки працівників освіти і науки України.

Від Первинної організації профспілки працівників освіти і науки ЧНУ Почесні грамоти отримали Юлія Гребенович, старша викладачка кафедри програмного забезпечення автоматизованих систем, Сергій Джолос, кандидат юридичних наук, доцент кафедри державно-правових дисциплін, Оксана Супруненко, кандидатка технічних наук, доцентка, завідувачка кафедри програмного забезпечення автоматизованих систем, Оксана Коломієць, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри математики та методики навчання математики, Зоя Сердюк, кандидатка педагогічних наук, доцентка, в. о. завідувача кафедри математики та методики навчання математики.

БІЛЬШЕ ФОТО